Muistatteko, kun lipun sai ostaa bussikuskilta ja ratikkalipun tekstarilla?
Muistan jopa sen, kun lipun sai ostaa ratikkakuskilta.
Se oli ihanan vapaata aikaa. Milloin tahansa pystyi hyppäämään bussiin tai ratikkaan.
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Kuvottaa ajatuskin, että kännykällä pitäisi maksaa jotain.
Niinhän se tuppaa teillä junteilla olemaan. Maksat varmaan käteisellä ja kassalla hidastat jonoa lottokuponkeinesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö bussista voi muka enää ostaa lippua vai?
Ei ainakaan Helsingissä.
ei kuskilta, mutta puhelimella tai matkakortilla voi maksaa lipun.
Ja tämän suuren älynväläyksesi pointti oli?
Paperikuitti ,tai lippu on yleensä paljon varmempi kuin digihörhön bitit ties missä.
Vierailija kirjoitti:
Olin käymässä Vantaan Tammistossa ja ajattelin piipahtaa pitkästå sikaa Helsingin keskustaan nostalgiafiilistelemään ja shoppailemaan. Selvitin bussinkin, millä sinne pääsee. Mutta ei kuski myynyt lippua, joten jäin pysäkille, hyppäsin autoon ja ajoin Jumboon.
Sellaiset fantasiat taas.
Vierailija kirjoitti:
Paperikuitti ,tai lippu on yleensä paljon varmempi kuin digihörhön bitit ties missä.
Digilipuista saa myös kuitin. Ihan kunnollisen kuitin alveineen päivineen. Mitään ei häviä minnekään.
Vierailija kirjoitti:
No, jos lipun osto on sovelluksessa parin painalluksen takana, on sekin aika vapaata. Eipähän tarvitse olla käteistä mukana.
Mä en enää käy stadissa shoppailemassa, kun ei rahalla voi maksaa missään kulkuvälineessä. Lankapuhelimeen ei mitään sovelluksia.
T. En muuten ole vanhus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, jos lipun osto on sovelluksessa parin painalluksen takana, on sekin aika vapaata. Eipähän tarvitse olla käteistä mukana.
Mä en enää käy stadissa shoppailemassa, kun ei rahalla voi maksaa missään kulkuvälineessä. Lankapuhelimeen ei mitään sovelluksia.
T. En muuten ole vanhus
Lankapuhelimia ei enää ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan. Ja kun laskut maksettiin menemällä pankin eteisessä olevalle maksulaitteelle 😊 oli aina niin tärkeä olo viikonloppunakin mennä automaattikortin avulla lukitusta pankin ovesta tuulikaappiin.
Sitä ennen käytiin pankin tiskillä maksamassa. Sitten tuli uudistus ja ne laskut pystyi viemään/postittamaan pankkikuoressa pankkiin maksettavaksi. Tietyt laskut pystyi käymässä maksamassa käteiselläkin laskun lähettäjälle, kuten puhelinlaskun puhelinfirmassa ja kaupungin lähettämät laskut kaupungin maksutoimistossa. Köyhänä opiskelijana tuli käytyä jonkin kerran maksamassa noita paikan päällä, kun pankit rupesivat ottamaan palvelumaksuja tiskillä maksaessa, noista muista ei mennyt niitä maksuja.
Ne laskut voi edelleen postittaa kuoressa. Näin monet ikäihmiset toimivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. En muuten ole vanhus
Kuten jo neuvottu, osta Ärrältä kertalippu. Saat maksaa käteisellä.
Muistan kun Hsln kertalippu maksoi 2, 20. Siitä ei ole kovin kauan, taisi olla ennen länsimetroa. Hsln nykyiset kertalippuhinnat on naurettavia.
Vierailija kirjoitti:
Leimattavat kymmenen matkan liput. Ne olivat
aikoja...
Näin entisenä stadin bussikuskina; joo olivat tosiaan. Oli muuten melkoisia virityksiä, kun niistä loppuunkäytetyistä lipuista viriteltiin liiman ja kartongin kanssa "uusia" lippuja.
Ihan mielenkiinnosta kysyn, ettekö te käteismaksua haikailevat koskaan matkusta julkisilla ulkomailla?
Vierailija kirjoitti:
Leimattavat kymmenen matkan liput. Ne olivat
aikoja...
Ihania! Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. En muuten ole vanhusLankapuhelimia ei enää ole.
Minulla on ainakin, enkä ole ainoa. Ihan hyvin toimii.
Mikä bessewisser olet ja luulet tietäväsi kaiken.
Asun omakotitalossa ja kukaan ei ole poistanut puhelinlinjaa meiltä.
Pitäisikö sulle numero antaa, että voisit soittaa.?
Kyllä ja jos asia olisi vieläkin noin, saattaisin hyvin yhä käyttääkin julkisia.
Nyt jätän kulkematta ihan periaatesyistä ja vastustaakseni digi-/kontrolliyhteiskunnan laajenemista!
Vierailija kirjoitti:
En muista, olen autoillut jo ennen kännykkä aikaa.
Kuvottaa ajatuskin istua penkillä johon joku raavas on persauksensa laskenut.
Kuvottaa ajatus Mersu-persusta, joka käyttää ihmisestä sanaa "raavas". Ei noin tyhmille saisi myöntää ajokorttia. Mutta olepa sinä sitten vaikkapa "sika".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. En muuten ole vanhusLankapuhelimia ei enää ole.
Minulla on ainakin, enkä ole ainoa. Ihan hyvin toimii.
Mikä bessewisser olet ja luulet tietäväsi kaiken.
Asun omakotitalossa ja kukaan ei ole poistanut puhelinlinjaa meiltä.
Pitäisikö sulle numero antaa, että voisit soittaa.?
Riittää kun kerrot maakunnan, missä asut.
Sitä ennen käytiin pankin tiskillä maksamassa. Sitten tuli uudistus ja ne laskut pystyi viemään/postittamaan pankkikuoressa pankkiin maksettavaksi. Tietyt laskut pystyi käymässä maksamassa käteiselläkin laskun lähettäjälle, kuten puhelinlaskun puhelinfirmassa ja kaupungin lähettämät laskut kaupungin maksutoimistossa. Köyhänä opiskelijana tuli käytyä jonkin kerran maksamassa noita paikan päällä, kun pankit rupesivat ottamaan palvelumaksuja tiskillä maksaessa, noista muista ei mennyt niitä maksuja.