Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistatteko, kun lipun sai ostaa bussikuskilta ja ratikkalipun tekstarilla?

Vierailija
22.03.2023 |

Muistan jopa sen, kun lipun sai ostaa ratikkakuskilta.

Se oli ihanan vapaata aikaa. Milloin tahansa pystyi hyppäämään bussiin tai ratikkaan.

Kommentit (93)

Vierailija
1/93 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos lipun osto on sovelluksessa parin painalluksen takana, on sekin aika vapaata. Eipähän tarvitse olla käteistä mukana.

Vierailija
2/93 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi niitä aikoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, jos lipun osto on sovelluksessa parin painalluksen takana, on sekin aika vapaata. Eipähän tarvitse olla käteistä mukana.

Entäs kun on mummo tai pappa eikä ole älypuhelinta?

Vierailija
4/93 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö bussista voi muka enää ostaa lippua vai?

Vierailija
5/93 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö bussista voi muka enää ostaa lippua vai?

Ei ainakaan Helsingissä.

Vierailija
6/93 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratikkalipun tekstarilla?

Muistan sen ajan, kun kaikki liput ostettiin missä ja aina vaan rahalla.

Vierailija
7/93 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, ja ajan kun bussissa oli rahastaja ja junassa konnari kiersi myymässä/tarkastamassa lipun. Työllistettiin ihmisiä enemmän ja oli kaikki mukavampaa ja turvallisempaa. Pystyi kysymään, jos oli pysäkistä tai määränpäästä epätietoisuutta.

Vierailija
8/93 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan. Ja kun laskut maksettiin menemällä pankin eteisessä olevalle maksulaitteelle 😊 oli aina niin tärkeä olo viikonloppunakin mennä automaattikortin avulla lukitusta pankin ovesta tuulikaappiin.

Vierailija
9/93 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun oli rahastajat busseissa

Vierailija
10/93 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei tarvitse olla edes mummo tai pappa ilman älypuhelinta, minä olen 34v eikä minulla ole älypuhelinta laisinkaan vaan ihan peruspuhelin.

Vierailija
11/93 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielellään otan tämän nykyisen ajan. Bussi ja ratikkareissut on nykyisi nopeampia, kuin silloin ennen, jolloin joku tuli 50 euron kanssa bussiin ja alkoi vääntämään kuskin kanssa, että ei ole pienempää rahaa,

Se minkä HSL saisi tuoda olisi tuohon appiin sarjalippu takaisin. Eli voisi ostaa esim. 10/20/30 matkaa edullisemmin. Mulla sen verran bussin ja junan käyttöä, ettei kannata kuukausilippua ostaa. Silti syömässä ja kaupassa käyntiin ei aina riitä se 80 minuuttia. 2 x 3,10 euroa yhdestä kaupasta/syömässä käynnistä on aika rapea hinta 2 kilometrin päässä.

Vierailija
12/93 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muistan kun lipun sai ostaa rahastajalta. Ei kuskit lippuja myyneet silloin.

Vierailija
13/93 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummolla ja papalla on sitten matkakortti, jonka lataavat kaupassa tai R-kioskissa.

Vierailija
14/93 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummolla ja papalla on sitten matkakortti, jonka lataavat kaupassa tai R-kioskissa.

Matkakortithan halutaan kovasti pois. En kyllä tajua miksi. Olen keski-ikäinen ja mulla on älykännykän lisäksi matkakortti.

Vierailija
15/93 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan. Ja kun laskut maksettiin menemällä pankin eteisessä olevalle maksulaitteelle 😊 oli aina niin tärkeä olo viikonloppunakin mennä automaattikortin avulla lukitusta pankin ovesta tuulikaappiin.

Itse olin vielä lapsi mutta muistan aikaa kun jonotettiin pankissa tiskille laskujen maksua varten. Siihen aikaan pankissa oli paljon työntekijöitä.

Vierailija
16/93 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liput on tosi helppoa ostaa sovelluksessa. Samassa sovelluksessa voi katsoa kartasta reaaliaikaisesti miten pysäkit menee, missä olet reitillä ja missä jäät pois. Näkyy aikatauluarviot ja kaikki. Ihan vieraassakin kaupungissa osaa kulkea julkisilla helposti. Joskus ennen tihrustettiin paperikarttaa, josta ei saanut selvää ja yritettiin sönköttäen kysellä ohjeita paikallisilta.

Vierailija
17/93 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostaa Ärrältä vaikka silloin tällöin lompakkoon muutaman kertalipun valmiiksi käyttöä varten. Ne ovat ihan fyysisiä läpysköjä ja muistaakseni vuoden voimassa.

Vierailija
18/93 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratikkalipun tekstarilla? Eikös tuo nyt ole melkoisen moderni maksumuoto?

Minä muistan ajan, jolloin matkaa ei voinut maksaa muuta kuin käteisellä ja rahastuksen hoiti erillinen rahastaja.

Vierailija
19/93 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun laskut sai jättää pankin maksupalveluun, ja pankkivirkailija sitten näpytteli ne, eikä itse tarvinnut muuta kuin pitää huoli että vei laskut pankkiin ennen eräpäivää ja että tilillä oli katetta.

Vierailija
20/93 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, olen autoillut jo ennen kännykkä aikaa.

Kuvottaa ajatuskin istua penkillä johon joku raavas on persauksensa laskenut.