Henkilökorttini on vanhentunut eikä mulla ole voimassa olevaa passiakaan, en vissiin voi äänestää?
Ajokorttia ei ole, vain kelakortti. Havahduin vasta äsken siihen että henkilökortti on mennyt vanhaksi.
Kommentit (45)
Yleensä poliisin lupatoimistoon pääsee ilman ajanvaraustakin, mutta joutuu jonottamaan. en tiedä onko käytäntö sama kaikilla.
Olisipa äänestämisen edellytyksenä joku virallinen älykkyystesti josta pitäisi saada vähintään keskimääräinen älykkyys.
Sama todistus kelpaisi lapsentekoon oikeuttavana sertifikaattina. Jokainen kansalainen lähtökohtaisesti sterilisoitaisiin jo teini-iässä, vaikka jollain implantilla. Sitten kun suorittaa tietyn ikäisenä sen älykkyystestin, niin voisi päästä implantin poistoon, ja saisi oikeuden tehdä lapsia.
Vanhentuneella henkilökortilla VOI äänestää.
Vanhentuneella henkkarilla voi äänestää. Lisätietoa
Ei äänestyspaikalla ole aikaa syynätä henkilökortin vanhenemispäivää. Jos olet kuvasta tunnistettavissa niin pääset äänestämään. Yhden ainoan äänestäjän olen käännyttänyt ovella ennakkoäänestyksessä koska oli kerta kaikkiaan liian päihtynyt ja oli häiriöksi.
Vierailija kirjoitti:
Olisipa äänestämisen edellytyksenä joku virallinen älykkyystesti josta pitäisi saada vähintään keskimääräinen älykkyys.
Sama todistus kelpaisi lapsentekoon oikeuttavana sertifikaattina. Jokainen kansalainen lähtökohtaisesti sterilisoitaisiin jo teini-iässä, vaikka jollain implantilla. Sitten kun suorittaa tietyn ikäisenä sen älykkyystestin, niin voisi päästä implantin poistoon, ja saisi oikeuden tehdä lapsia.
Tällä kommentillasi todistit juuri ettet ole penaalin terävin kynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah. Poliisilaitokselle saa odotella aikaa kuukauden-pari, ja toisen mokoman noudolle aikaa.
Itse sain ajan 2 viikossa ja passi tuli viikossa.
No itse en saanut viimeksi. Eikä meillä voi mennä jonottamaan ilman ajanvarausta.
Olin näet pari tuntia aikaisessa ja kävin kysymässä virkailijalta pääsisinkö aiemmin. Ei ollut yhtään asiakasta.
Ei onnistunut, istuin oven edessä sitten odottamassa, ketään sinne ei mennyt.
Ja myös noutoon piti varata aika, niitäkään ei ollut kuulemma vapaana edes heti kun korttien pitäisi olla valmiita (kolmessa viikossa).
Vei 2 minuuttia ehkä hakea kun virkailija kaivoi kortit heti ovesta astuessani, ketään muita ei ollut silloinkaan.
Vartti aikaa tällekin käynnille oli varattu.
Vierailija kirjoitti:
Kelpaako ajokortti?
Eri
Ei kelpaa. Pitää olla virallinen henkilötodistus tai voimassaoleva passi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah. Poliisilaitokselle saa odotella aikaa kuukauden-pari, ja toisen mokoman noudolle aikaa.
No itse en saanut viimeksi. Eikä meillä voi mennä jonottamaan ilman ajanvarausta.
Olin näet pari tuntia aikaisessa ja kävin kysymässä virkailijalta pääsisinkö aiemmin. Ei ollut yhtään asiakasta.
Ei onnistunut, istuin oven edessä sitten odottamassa, ketään sinne ei mennyt.Ja myös noutoon piti varata aika, niitäkään ei ollut kuulemma vapaana edes heti kun korttien pitäisi olla valmiita (kolmessa viikossa).
Vei 2 minuuttia ehkä hakea kun virkailija kaivoi kortit heti ovesta astuessani, ketään muita ei ollut silloinkaan.
Mä kun varasin ajan, sain sen heti valita vapaista ajoista 2 viikon päähän.
15 minuuttia oli varattu aikaa saada asia eteenpäin.
Ajoissa piti kyttikselle saapua, koska turvatarkastus ja yksi kerrallaan pääsi sisään turvatarkastukseen muiden odotellessa siellä tuulikaapissa ja siitä sitten odottelemaan, että nimeltä kutsutaan.
Viime Tiistaina kävin ja tossa Maanantaina tuli ilmoitus, että sen voi noutaa ja noudin sen lähimmästä noutopaikastani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei onnistunut, istuin oven edessä sitten odottamassa, ketään sinne ei mennyt.Ja myös noutoon piti varata aika, niitäkään ei ollut kuulemma vapaana edes heti kun korttien pitäisi olla valmiita (kolmessa viikossa).
Katsos kun silä virkailijalla saattaa olla muitakin töitä. Hän on voinut vaikka istua tärkeässä puhelinpalaverissa koko sen ajan kun odottelit oven edessä, ei asiakkaiden puute tarkoita sitä että hänellä juuri nyt olisi aikaa juuri sinun asiallesi jolle hän on varannut ajan silloin kahden tunnin päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelpaako ajokortti?
Eri
Höpö höpö, ota selvää ennen kuin vastailet..
Vierailija kirjoitti:
Poliisilta saa äänestystä varten nopeasti väliaikaisen henk.todistuksen. Otat kaksi passikuvaa mukaan(Max.6kk) vanhoilla kuvilla ja marssit lupajonoon odottamaan.
Lupajonossa jos odottaa, niin ei se oikeakaan kortti montaa päivää kestä. Lupapalveluissa on vaan kuukauden jonot, että sinne pitää oikeasti vaivautua paikalle hyvissä ajoin.
Pikapassin saa muutamassa tunnissa. Pääset äänestämään :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelpaako ajokortti?
Eri
Älä valehtele, ajokortti kelpaa hyvin!
Vierailija kirjoitti:
Pikapassin saa muutamassa tunnissa. Pääset äänestämään :)
Ei tarvitse edes sitä vaan riittää että mukana on joku joka voi todistaa että olet kuka väität olevasi.
Ota mukaan kaikki itselläsi olevat kuvalliset kortit, kuten mahdollinen kelakortti, ajokortti, henkilöllisyystodistus tai passi. Voivat olla vanhentuneitakin. Voit ottaa mukaan myös täysi-ikäisen lapsesi tms. jolla on henkilöllisyystodistus kunnossa. Hän voi todistaa henkilällisyytesi puolesta.
On myös mahdollista, että joku tai jotkut vaalivirkailijat tuntevat sinut ennestään.
Tavoite on, että jokaisella on mahdollisuus äänestää. Emme nipota vaikka olemme tarkkoja. On erittäin epätodennäköistä, että joku yrittäisi äänestää toisen henkilön nimissä.
Terveisin vaalilautakunnan jäsen, juuri eilen taas koulutuksessa ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vartti aikaa tällekin käynnille oli varattu.Katsos kun silä virkailijalla saattaa olla muitakin töitä. Hän on voinut vaikka istua tärkeässä puhelinpalaverissa koko sen ajan kun odottelit oven edessä, ei asiakkaiden puute tarkoita sitä että hänellä juuri nyt olisi aikaa juuri sinun asiallesi jolle hän on varannut ajan silloin kahden tunnin päästä.
Juu tietysti jotain paperihommia olikin. Ei ollut puhelimessa kummallakaan kerralla.
Pointti oli se, ettei pääse kuin ehkä kuukauden päästä, ja valmiin kortin noutoonkin piti varata aika toisen kuukauden päästä. Meillä ei jonoteta aikaa varaamatta.
Olisi pitänyt vatmaan jäädä sisälle virastoon katselemaan ja kuuntelemaan niitä puhelinpalavereita.
Luulen vähän ettei ne sellaisiin aikaa käytä jos lupapistekin on auki kerran viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vanhentuneella henkkarilla voi äänestää. Lisätietoa
Kiitos sinulle ja muille asiallisesti neuvoa antaneille!
Älykkyyteni on tietääkseni ihan normaalin rajoissa vaikka henkilökortin voimassaoloa en muistanutkaan seurata tarkasti.
ap