Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Henkilökorttini on vanhentunut eikä mulla ole voimassa olevaa passiakaan, en vissiin voi äänestää?

Vierailija
22.03.2023 |

Ajokorttia ei ole, vain kelakortti. Havahduin vasta äsken siihen että henkilökortti on mennyt vanhaksi.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelpaako ajokortti?

Eri

Ei kelpaa. Pitää olla virallinen henkilötodistus tai voimassaoleva passi.

Ajokortti käy. Olen äänestänyt aina ja todistanut henkilöllisyyteni aina ajokortilla.

Vierailija
42/45 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelpaako ajokortti?

Eri

Ei kelpaa. Pitää olla virallinen henkilötodistus tai voimassaoleva passi.

Ajokortti käy. Olen äänestänyt aina ja todistanut henkilöllisyyteni aina ajokortilla.

Tänään kävin äänestämässä. Kyllä Ajokortti kelpasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teet hakemuksen heti ja jos tarvii käydä kyttiksellä tunnistautumassa tms. niin menet ja siitä 1 - 2 vkoa, niin voit noutaa uuden henkkaris.

Just viime viikon Tiistaina, 2 vkon odottelun jälkeen pääsin ajanvarauksella pistää passihakemusta sisään ja antamaan sormenjäljet ja tossa Maanantaina tuli viesti, että passi olis noudettavissa.

En tiedä kauanko henkilökorteissa menee, mutta mulla tuli uusi passi 2 vuorokaudessa tunnistautumiskäynnin jälkeen.

Vierailija
44/45 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota vanha henkkari mukaan ja vaikka vahvistukseksi lisäksi muita mahd. dokumentteja, joissa on sama nimi. Jos ja varmaan kun olet siitä vanhasta henkkarista tunnistettavissa, mitään ongelmaa tuskin tulee.

Lisäksi voit mennä äänestyspaikalle sellaisen henkilön kanssa, joka on valmis tarvittaessa vakuuttamaan, että sinä olet juurikin sinä. Sellainen todistus riittää jopa ilman asiakirjoja. Kumma juttu, että vain yksi tähän saakka kommentoineista on ollut tästä tietoinen.

Vierailija
45/45 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teet hakemuksen heti ja jos tarvii käydä kyttiksellä tunnistautumassa tms. niin menet ja siitä 1 - 2 vkoa, niin voit noutaa uuden henkkaris.

Just viime viikon Tiistaina, 2 vkon odottelun jälkeen pääsin ajanvarauksella pistää passihakemusta sisään ja antamaan sormenjäljet ja tossa Maanantaina tuli viesti, että passi olis noudettavissa.

En tiedä kauanko henkilökorteissa menee, mutta mulla tuli uusi passi 2 vuorokaudessa tunnistautumiskäynnin jälkeen.

Mäkin sain passin vajaassa viikossa käynnin jälkeen.

Ei kai se henkilökortti kovinkaan kauaa tulla kestä sekään.

En mene vannomaan tosin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi