Kertokaa, miten olette päässeet puhelinmyyjästä eroon!
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Telemarkkinointikielto on toiminut hyvin. Se pitää vain uusia muutaman vuoden välein. Yhtä ainutta lehtimyyjää ei ole yli vuoteen soittanut.
Toinen vaihtoehto voisi olla, että sanoo, että on holhouksessa ja heidän pitää hyväksyttää tilaus sitten siellä.
Miten tuo on helpompaa kuin sanoa heti, että "En osta mitään puhelinmyynnistä, kiitos hei" (ja puhelu poikki)?
Miksi te teette elämästänne noin vaikeaa?
Minä en ole koskaan uusinut varmaan 15 vuotta sitten hankkimaani kieltoa, eikä tule puheluita ollenkaan.
Mitä vaikeaa siinä on, ettei tarvitse vastailla turhiin puheluihin?
Sanot sille ensimmäiselle soittajalle, että haluat kieltää kaiken puhelinmarkkinoinnin ja pyydät häntä merkitsemään heidän rekistereihinsä. Vetoat GDPR:ään, jos yrittää jotain vinkua vastaan.
Kiitos tarjouksesta. Nyt en tilaa mitään.
Helppoa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suoramarkkinointikiellolla! Yksinkertaista, eikö totta?
Ei ole totta. Suoramarkkinointikielto ei estä kaikkea puhelinmyyntiä.
Lopettaa ainakin 90% soitoista. Niille lopuille voi vastata ja ihmetellä, kuinka soitat, kun minulla on puhelinmarkkinointikielto. Ja sen jälkeen pitää vaatia, että merkkaavat heidänkin rekistereihinsä tiedon siitä, ettet halua heidän soittelevan. Ja heidän pitäisi tehdä se, koska GDPR.
Laita puhelinmarkkinointiesto. Eivät soittele enää.
Puhelinmyyjät ovat ovelia. Ensimmäisissä lauseissa he eivät edes sano, että ovat myymässä jotakin. Vastaan kyllä puheluun. En anna myyjän pälättää litaniaa, vaan kysyn:Myytkö jotain? Joiltakin menee pasmat sekaisin, pälätys jatkuu, lyön luurin korvaan. Kohteliailkd myyjille sanon, ettei heidän kannata tuhlata aikaansa, en kuitenkaan osta mitään. Toivotan hyvät päivänjatkot.
Ystävällisesti sanomalla, olen työtön eikä minulla ole nyt varaa ostaa mitään. Yleensä myyjä kiittää ja toivottaa hyvät päivät.
Ei tarvii olla ilkeä, töitä ne puhelinmyyjät tekee.
Sillä että en vastaa enää puhelimeen ollenkaan. Vain tuttujen puheluihin. Ja tässäkin kesti monta vuotta, että ne lopulta lopetti kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on se ärsyttää kun eivät voi heti sanoa, että mistä soittavat. Ennen oli "Maija tässä a-lehdiltä hei".
Nyt on "Hei, täällä Eino makunen ja soittelen täältä Sakurauan botsweestä päivää. Onko Anna Rantanen siellä?"
Tässä vaiheessa kysyn niin että mistä soitat? Toistetaan jotain käsittämätöntä. Kohta kysyn että niin ootsä myymässä jotain? Tässäkin vaiheessa vielä kierrellään ja kaarrellaan ja kysellään että mikäs sää teillä siellä Turussa on.
Miksei voi heti sanoa että lehtiä/muuta shittiä tässä KAUPITTELEN? Prkl.
Mistä minä tiiän onko se mun äidin uusi omaishoitaja tai ex:n lakimies tai se tyyppi kenelle yritän myydä taloani? Turhaa ajanhukkaa kaikilta.
Toinen v-mäinen ryhmä on nämä putki- ym. remonttifirmat, joiden soittelijat ihan suoraan kieltävät myyvänsä mitään kun nehän vaan haluaa "tulla ilmaiseksi tekemään tarkastuksia". Joskus avauduinkin yhdelle, että on se nyt helvetti jos ei muka ole myymisestä kyse kun kuitenkin toiminnan tavoite on, että päädyn lopulta ostamaan jonkun palvelun.
No, omaa aikaansa mun kohdalla tuhlaavat kun en puhelinmyyjältä ostaisi edes tonnin seteliä vitosella...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Telemarkkinointikielto on toiminut hyvin. Se pitää vain uusia muutaman vuoden välein. Yhtä ainutta lehtimyyjää ei ole yli vuoteen soittanut.
Toinen vaihtoehto voisi olla, että sanoo, että on holhouksessa ja heidän pitää hyväksyttää tilaus sitten siellä.
Miten tuo on helpompaa kuin sanoa heti, että "En osta mitään puhelinmyynnistä, kiitos hei" (ja puhelu poikki)?
Miksi te teette elämästänne noin vaikeaa?
Kyllä minusta on helppo soitella yksi puhelu kolmen vuoden välein, muistaakseni siihen ei tarvinnut mitään edes puhua, eikä se paljoa maksa. Sen jälkeen lähes kaikki myyntipuhelut loppuvat siihen. Sen kolmen vuoden päästä havahtuu, että taisi mennä kielto umpeen, kun puhelinmyyjät soittelevat pitkästä aikaa.
Lapsille olen sanonut, että voivat viedä minut muistitesteihin siinä vaiheessa, kun jotain puhelinmyyjältä ostan.
Sanon että olen kilpailijalla töissä. Toimii myös kauppakeskusten häiriköijiin
Kysyn, että mitä sä myyt, jos ei heti selviä.
En kuuntele mitään myyntipuheita. Sanon heti, että en osta mitään. Tai, että ei kiitos.
Sitten vaan puhelu poikki. Helppoa ja nopeaa. En halua tuhlata kummankaan aikaa!!
Ulkomaannumeroihin vastaan haloolla ja poikkaisen puhelun. En kerro nimeä enkä sano yes.
En osta enkä tilaa mitään ja painan punaista luuria.
Sanon, että mulla on telemarkkinointikielto. Ei oo vuosiin myyjät soitelleet enää.
Vierailija kirjoitti:
Paras on kun pieraiset puhelimeen
Olen tehnyt tämän! Olen pierryt puhelimeen sekä myös röyhtäillyt törkeästi myyjän puheiden päälle. En yleensä tee tätä, mutta jos ei kohtelias kieltäytyminen saa myyjää uskomaan, niin silloin annan palaa. Olen kehoittanut jääräpäistä puhetta uskomatonta myyjää mm. raapimaan pallejani tai nuuhkimaan pyllynreijästäni ulostyöntyvän pökäleen ensimmäisiä senttejä sillein kun se vielä roikkuu irtaantumattomana pyllystäni. Yhdeltä bambusukkamyyjältä, joka ei uskonut useata kohteliasta kieltäytymistäni, kysyin että niin mistäs ne teidän kaupittelemat lehdet kertovat (sen jälkeen kun hän oli pitkällisesti selittänyt bambusukkien mahtavuuksista), ja vasta sen jälkeen kysyin hänen halukkuuttaan ajella pallikarvojani suihkussa käymättömistä nyyteistäni. Joskus ihan tulee huono omatunto, mutta mitäs eivät usko p*rkl*!!
Robinson kielto. On ilmainen. Salaista numeroa ei voi otta että mm terveyskeskus ym pystyy soittamaan. Mulla on ollu jo vuosia robinson kielto, ja jos joku joskus kaupittelee niin sanoo että on tuo kielto niin laittavat ruksin listaan. Se on 3v voimassa.
Alan puhua peräpukamaleikkauksestani.
Soita toiste. Luuri korvaan ja esto päälle.
Sanomalla, että t4p4 itsesi, työsi on tuhraa ihmisten kiusaamista. Vähän sama kuin toimittajan työ.