Kertokaa, miten olette päässeet puhelinmyyjästä eroon!
Kommentit (101)
Helposti. en vastaa tuntemattomiin numeroihin. Jos sattumalta vastaan, katkaisen puhelun kun myyntipuhe alkaa.
Ei siinä mitään eroon pääsyä tarvita. Jos ei ole kiinnostunut tarjouksesta, niin sanoo vain, että ei kiitos.
Katkaisen puhelun.
Mielessä on käynyt kyllä tämäkin: alan kuvailla jotain oiretta tai vaivaa ja kysellä, mikähän se voisi olla ja onko soittajalla sama tauti. Kysellä myös soittajan perhesuhteista, asumismuodosta ja seksuaalimieltymyksistä. Tää on kyllä riski, jos soittaja on joku pervo incel.
Jos on sellainen soittaja joka vaan puhuu ja puhuu, eikä anna suunvuoroa, niin silloin vain katkaisen puhelun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Telemarkkinointikielto on toiminut hyvin. Se pitää vain uusia muutaman vuoden välein. Yhtä ainutta lehtimyyjää ei ole yli vuoteen soittanut.
Toinen vaihtoehto voisi olla, että sanoo, että on holhouksessa ja heidän pitää hyväksyttää tilaus sitten siellä.
Miten tuo on helpompaa kuin sanoa heti, että "En osta mitään puhelinmyynnistä, kiitos hei" (ja puhelu poikki)?
Miksi te teette elämästänne noin vaikeaa?
Helpompaa siinä on se, että ei tarvitse vastata turhiin markkinointipuheluihin lainkaan. Kyllä minusta on ainakin helpompaa, että puhelin ei soi lainkaan kuin se, että pitää joka viikko sanoa 5-10 soittajalle ei kiitos.
Seiskasta soitteli joskus parikymmentä vuotta sitten myyjä kun kaveri oli tilannut mulle muutaman ilmaisen näytenumeron. Ehkä neljännellä tai viidennellä kerralla sanoin, että ihan oikeasti ennen h*lvetti jäätyy kuin minä tilaan teidän p*skalehtenne, tuhlaatte sekä mun aikaa että omaa aikaanne, että voitko merkata sinne tietoihin ettei tälle kannata enää soittaa. Siihen loppui soitot.
Nykyään sanon "ei kiitos, hei vaan" ja suljen heti kun tulee selväksi, että on myymässä jotain. Aina se ei ole niin selvää, kun esittelevät itsensä niin epäselvästi. Vastailen kuitenkin mielelläni gallupeihin ja vastaaviin niin liian äkkinäisesti halua sulkea.
En vastaa tuntemattomiin numeroihin.
Sanon " en osta mitään, mutta mulla on myytävänä 10 kg perunaa.'
Nykyään on se ärsyttää kun eivät voi heti sanoa, että mistä soittavat. Ennen oli "Maija tässä a-lehdiltä hei".
Nyt on "Hei, täällä Eino makunen ja soittelen täältä Sakurauan botsweestä päivää. Onko Anna Rantanen siellä?"
Tässä vaiheessa kysyn niin että mistä soitat? Toistetaan jotain käsittämätöntä. Kohta kysyn että niin ootsä myymässä jotain? Tässäkin vaiheessa vielä kierrellään ja kaarrellaan ja kysellään että mikäs sää teillä siellä Turussa on.
Miksei voi heti sanoa että lehtiä/muuta shittiä tässä KAUPITTELEN? Prkl.
Mistä minä tiiän onko se mun äidin uusi omaishoitaja tai ex:n lakimies tai se tyyppi kenelle yritän myydä taloani? Turhaa ajanhukkaa kaikilta.
Paras on kun pieraiset puhelimeen
Uhkasin tehdä rikosilmoituksen vääränä henkilönä esiintymisestä ja tivasin henkilötietoja (microsoft huijari). Alkoi huutamaan ja sen jälkeen ei ole soitellut.
Miten sää mulle soitat, mulla on puhelinmarkkinointikielto!
Suomalaisista pääsee eroon, kun kertoo ettei halua soittoja ja pyytää poistamaan soittolistalta. Toimii yllättävän hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Muutaman kerran robottikin on soittanu ja myyny. Ei ole meinaan vastannu kommentteihini mitään ja turina vaan jatkuu.
Sit vielä kysyin, oletko robotti? Jatkaa vaan pälä pälä läpä läpä. Ei mee tunteisiin laittaa linjat poikki.
pälä pälä... Onko sinulla hetki aikaa vastata kyselyyn?
-ei ole
No hyvä!
Sen pidemmälle en robottia kuunnellut, vaan pistin poikki.
Ihan vaan kuule punasta nappia, ei jaksa jankuttaa.
Sanon kohteliaasti ei kiitos. Jos myyjä siitä huolimatta jatkaa, sanon toistamiseen kohteliaasti ei kiitos. Jos vieläkin jatkaa ja yrittää väkisin, niin luuria korvaan vaan. Tai jos on oikein erityisen ärsyttävä myyjä, niin lasken puhelimen pöydällä ja jatkan omia hommiani ja annan myyjän siellä selittää omiaan, tuhlaten aikaansa, niin kauan kunnes kyllästyy ja lopettaa itse puhelun.
Alan aina laulamaan jotain hyvää iskelmää. Kummasti lopettavat jo alkusävelien kohdalla. En koskaan pääse kertosäkeeseen.
Helga Höpöttäjä Höpöhöpötuotteelta hyvää päivää!
No ihan älyttömän mukavaa päivänjatkoa sinullekin!
tuut tuut tuut tuut ...
Matkin soittajan äänensävyä. Joskus yli-innokkaat ehtivät lässyttää jotain, silloin lisäilen superlatiiveja omaankin toivotukseeni. Siis niinQ ihan mahetsun pöyristyttävän upeaa päivänjatkoa sulle moi!
Olisi hauskaa tietää, kun puhelut nauhoitetaan koulutustarkoituksessa, että mitä niistä opitaan?
Muutaman kerran robottikin on soittanu ja myyny. Ei ole meinaan vastannu kommentteihini mitään ja turina vaan jatkuu.
Sit vielä kysyin, oletko robotti? Jatkaa vaan pälä pälä läpä läpä. Ei mee tunteisiin laittaa linjat poikki.