Ei tipu sähköhyvitystä
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d6e40db1-3053-43cf-96d0-2391aee58518
Ensin tuen selvittämismahdollisuutta lykättiin syyskuulta joulukuulle ja nyt se ei vastaa EU:n sopimuksia. Maksuvaikeuksiin joutuneille eläkeläisille ja lapsiperheille ei ole ainakaan heti helpotusta luvassa. Tässä maassa ei toimi enää mikään.
Kommentit (44)
Soitin Fortumille ja kysyin sähköhyvityksestä. Ei kuulemma voi vielä toteuttaa hallinnollisesta syystä, joten tämän kuun sähköistä lähtee normaali sähkölasku ilman hyvityksiä, koska heillä pitää säilyä maksuvalmius.
Heidän maksuvalmius edellä tietenkin, mitäs sitä muiden kyvyistä maksaa törkyhintaa sähköstä.
Se tulee sitten kun joulupukki saa tehtyä ne valmiiksi ja haikara lennättää jouluna sen rahakirjeen sun kotiisi.
Siihen saakka pitää pärjätä sillä vappusatasella.
Millaisia ne laskut on ollut verrattuna edellisiin niillä jotka nyt vaikeuksissa?
Muutenkin sähkölaslujen takia vaikeuksiin joutuneiden elämäntilanne kiinnostaa kun yhtään sellaista en itse tunne.
Marin lupailee mitä sattuu. Taas.
Minä totesin teille jo silloin kun sähkötukea suunniteltiin, että vielä ei ole tilillä rahaa, joten käyttäkää sähköä harkiten ja moni ulisi kuinka nyt sitä tuhlataan kun saa tuet. Siitäs saitte.
Ensin vappusatanen, sitten joulusähkötuki.
Vierailija kirjoitti:
Soitin Fortumille ja kysyin sähköhyvityksestä. Ei kuulemma voi vielä toteuttaa hallinnollisesta syystä, joten tämän kuun sähköistä lähtee normaali sähkölasku ilman hyvityksiä, koska heillä pitää säilyä maksuvalmius.
Heidän maksuvalmius edellä tietenkin, mitäs sitä muiden kyvyistä maksaa törkyhintaa sähköstä.
Oma vikasi, mitäs olet ottanut niin kalliin sopimuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän kuun sähkölaskuun tulee meille hyvitys koska vain tammi- ja helmikuu olivat korkeammalla hinnalla ja nyt maaliskuun sähkön hinta on pudonnut alas.
Ei tule, koska hallituksen valmistelema sähkötuki on eu-oikeuden vastainen. Sitä tukea ei nyt makseta kenellekään tähän hätään, jos ikinä.
Kumma kun tuo eu määrää kohta kaiken.Rahaa sieltä kokoajan täältä kupataan mutta tänne ei paljon apuja heru.Mitenkähän niiden muiden maiden sähkölaskut korvataan?Toivottavasti nuo mepit ottavat selvää kun siellä ovat ettei taas täältä ruikuteta niihin maihin rahaa.
Vierailija kirjoitti:
En olisi uskonut, että neljässä vuodessa saa ns. ry s sittyä koko maan. Taustalla kuuluu juuri SDP:n radiomainos aiheesta "hoitoon on päästävä 7 päivässä" ja mietin, että missä todellisuudessa nuo elävät, kun edes takaisinsoitto ei toimi 7 päivässä ja kiireettömän hoidon ajat venyvät kuukausien päähän. Lapsen hammashoito saatiin tilattua kuuden kuukauden päähän ja sitä, että pääsi ajantilausjonoon, jonotettiin pari kuukautta. Ja työterveyshuollon nämä ovat lopettamassa, jos saavat jatkaa. Olen niin kyllästynyt ...
Ja Antti Rinnekin lupailee vuotuisia terveystarkastuksia kaikille aikuisille. Millä helvetin resursseilla, kun koko terveydenhuolto on aivan sotkussa ja rahat loppu? Ei tunnu paljoa tuo velkakriisikään demareita kiinnostavan, kun ei kuulemma olla valmiita leikkaamaan mistään ja luvataan vaan kaikkea kaikille.
Kiinnostaisi tietää millainen hölmö noita demarisatuja uskoo.
Sähkön hinta tällä hetkellä on 4,6 snt/kWh. Mitäs siitä pitäis mielestäsi hyvittää?
Vierailija kirjoitti:
Millaisia ne laskut on ollut verrattuna edellisiin niillä jotka nyt vaikeuksissa?
Muutenkin sähkölaslujen takia vaikeuksiin joutuneiden elämäntilanne kiinnostaa kun yhtään sellaista en itse tunne.
Vanha sopimus oli 4 senttiä / kWh ja talvikuukausien sähkölaskut n. 300 e/kk. Vanha sopimus päättyi, emmekä uskaltaneet talvella sitoutua uuteen määräaikaiseen sopimukseen. Tarjolla oli ainoastaan 47 senttiä / kWh -sopimus. Osaat varmaan laskea. Olemme keskituloinen lapsiperhe, jolla on asuntolainaa. Sähkölaskuun olisi pitänyt löytyä melkein 3000 euroa /kk. Ei onnistu normaalituloiselta. Lämpötilat laskettiin 15 - 16 asteeseen ja otettiin lainalle lyhennysvapaata pahimmat kuukaudet. Näin me "köyhät" keskituloiset elämme. Tervetuloa maailmaan.
Vierailija kirjoitti:
Sähkön hinta tällä hetkellä on 4,6 snt/kWh. Mitäs siitä pitäis mielestäsi hyvittää?
Niin tällä pörssisähkö tällä hetkellä. Kannattaisi kommentoida asiaa, jota keskustelu koskee niin ei tulisi lauottua asiaan kuulumattomia kommentteja. Sitä vaikuttaa helposti vähän hitaalta näin ...
Jos mä saan tietää, että joku Italia saa sähkötuet läpi, mutta Suomi ei, niin mä poltan ensin tämän torpan ja sen jälkeen erään toisen torpan arkadianmäellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutenkin sähkölaslujen takia vaikeuksiin joutuneiden elämäntilanne kiinnostaa kun yhtään sellaista en itse tunne.Vanha sopimus oli 4 senttiä / kWh ja talvikuukausien sähkölaskut n. 300 e/kk. Vanha sopimus päättyi, emmekä uskaltaneet talvella sitoutua uuteen määräaikaiseen sopimukseen. Tarjolla oli ainoastaan 47 senttiä / kWh -sopimus. Osaat varmaan laskea. Olemme keskituloinen lapsiperhe, jolla on asuntolainaa. Sähkölaskuun olisi pitänyt löytyä melkein 3000 euroa /kk. Ei onnistu normaalituloiselta. Lämpötilat laskettiin 15 - 16 asteeseen ja otettiin lainalle lyhennysvapaata pahimmat kuukaudet. Näin me "köyhät" keskituloiset elämme. Tervetuloa maailmaan.
Kuinka paljon teillä jäi "extramaksettavaa" edelliseen verrattuna kun käytitte lyhennysvapaat ja puskurit noilta kuukausilta?
Mistä menoista leikkasitte jo ennen laskua kun kerta tiesitte alkuun että se tulisi olemaan totettua suurempi?
Elämän tilanteesta ei kerro se että sanot vain paljon lasku oli. Vai ettekö te itse tehneet mitään ja siksi jouduitte vaikeuksiin?
Tiesin että ne valehtelee TAAS, noita hyvityksiä ei tule koskaan.
Miettikää tarkkaan ketä äänestätte.
Vierailija kirjoitti:
Jos mä saan tietää, että joku Italia saa sähkötuet läpi, mutta Suomi ei, niin mä poltan ensin tämän torpan ja sen jälkeen erään toisen torpan arkadianmäellä.
Italiassahan on noita makseltu jo kuukausikaupalla ja vielä EU:n rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Italiassahan on noita makseltu jo kuukausikaupalla ja vielä EU:n rahoilla.
Italia osallistui EU:n sähkömaksujen kohtuullistamisryhmään toisin kuin Suomi. He aloittivat työn jo yli vuosi sitten ja tukisysteemi oli valmis jo viime syksynä. Jostain syystä meillä ei asiaan reagoitu, vaikka Marin on EU-politiikan johtaja. Meidän piti yrittää vääntää myöhässä oma ratkaisu, jonka on ilmeisesti jo alusta pitäen tiedetty rikkovan EU:n lainsäädäntöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutenkin sähkölaslujen takia vaikeuksiin joutuneiden elämäntilanne kiinnostaa kun yhtään sellaista en itse tunne.Vanha sopimus oli 4 senttiä / kWh ja talvikuukausien sähkölaskut n. 300 e/kk. Vanha sopimus päättyi, emmekä uskaltaneet talvella sitoutua uuteen määräaikaiseen sopimukseen. Tarjolla oli ainoastaan 47 senttiä / kWh -sopimus. Osaat varmaan laskea. Olemme keskituloinen lapsiperhe, jolla on asuntolainaa. Sähkölaskuun olisi pitänyt löytyä melkein 3000 euroa /kk. Ei onnistu normaalituloiselta. Lämpötilat laskettiin 15 - 16 asteeseen ja otettiin lainalle lyhennysvapaata pahimmat kuukaudet. Näin me "köyhät" keskituloiset elämme. Tervetuloa maailmaan.
Kuinka paljon teillä jäi "extramaksettavaa" edelliseen verrattuna kun käytitte lyhennysvapaat ja puskurit noilta kuukausilta?
Mistä menoista leikkasitte jo ennen laskua kun kerta tiesitte alkuun että se tulisi olemaan totettua suurempi?
Elämän tilanteesta ei kerro se että sanot vain paljon lasku oli. Vai ettekö te itse tehneet mitään ja siksi jouduitte vaikeuksiin?
Et ilmeisesti lukenut kirjoittamaani tai sitten et ymmärtänyt, mistä kirjoitin. Meillä on ollut korkean sähkönhinnan aikaan sisätilat 15 - 16-asteessa. Uuniruokaa ei ole tehty. Elokuvat ja maksulliset vapaa-ajan harrastukset jäivät pois. Mies otti toisen työn ja minäkin olisin ottanut, mutta kun lapset ovat pienet. Miehelle jäi lisätulosta käteen alle 50 %, koska ahkeruudesta rankaistaan. Säästötoimien jälkeen sähkölasku on kalliina kuukausina ollut 1200 - 1300 euroa ilman siirtoa eli yli 1000 euroa normaaliaikoja suurempi. Energianhinnan nousu 10-kertaiseksi äkkiä ei vain ole asia, johon on voinut varautua, kun on hankittu lapsia, otettu asuntolainaa ja järjestetty elämää. Voit syytellä ja haukkua mielesi mukaan. Häpeä on sinun. Meidän perheemme selvisi näillä järjestelyillä väsyneenä, pettyneenä ja vihaisena. Kaikki eivät selvinneet ja suren heitä mm. vanhoja ihmisiä, yksinhuoltajia ja sellaisia lapsiperheitä, joissa kaikki on ollut niukkaa jo ennenkin. Mutta tämä opetti lähtemättömästi. Tässäkään yhteiskunnassa ei voi tuudittautua siihen, että perusasiat elämässä on turvattu. Tavallinen työssäkäyvä keskituloinen perhe voi pudota rakentamastaan elämästä ja kovaa. Luottamus tähän yhteiskuntaan karisi. Jos jompikumpi meistä olisi vaikka sairastunut, miten meille olisi käynyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämän tilanteesta ei kerro se että sanot vain paljon lasku oli. Vai ettekö te itse tehneet mitään ja siksi jouduitte vaikeuksiin?Et ilmeisesti lukenut kirjoittamaani tai sitten et ymmärtänyt, mistä kirjoitin. Meillä on ollut korkean sähkönhinnan aikaan sisätilat 15 - 16-asteessa. Uuniruokaa ei ole tehty. Elokuvat ja maksulliset vapaa-ajan harrastukset jäivät pois. Mies otti toisen työn ja minäkin olisin ottanut, mutta kun lapset ovat pienet. Miehelle jäi lisätulosta käteen alle 50 %, koska ahkeruudesta rankaistaan. Säästötoimien jälkeen sähkölasku on kalliina kuukausina ollut 1200 - 1300 euroa ilman siirtoa eli yli 1000 euroa normaaliaikoja suurempi. Energianhinnan nousu 10-kertaiseksi äkkiä ei vain ole asia, johon on voinut varautua, kun on hankittu lapsia, otettu asuntolainaa ja järjestetty elämää. Voit syytellä ja haukkua mielesi mukaan. Häpeä on sinun. Meidän perheemme selvisi näillä järjestelyillä väsyneenä, pettyneenä ja vihaisena. Kaikki eivät selvinneet ja suren heitä mm. vanhoja ihmisiä, yksinhuoltajia ja sellaisia lapsiperheitä, joissa kaikki on ollut niukkaa jo ennenkin. Mutta tämä opetti lähtemättömästi. Tässäkään yhteiskunnassa ei voi tuudittautua siihen, että perusasiat elämässä on turvattu. Tavallinen työssäkäyvä keskituloinen perhe voi pudota rakentamastaan elämästä ja kovaa. Luottamus tähän yhteiskuntaan karisi. Jos jompikumpi meistä olisi vaikka sairastunut, miten meille olisi käynyt?
Okei eli teillä ei ole ongelmaa. Mistä tämä vuodatus? Ensimmäisessä viestissä kysyttiin niistä jotka joutui vaikeuksiin. Tunnetko sinäkään yhtään?
Meilläkin vanhemmallani tapahtui sairaalassa käynnin aikana että lääkemääräykset väärin , toisen huomasin heti sairaalassa kun sain laput käteen mutta toisen huomasin vasta kotona ja kauhee soittelu mutta onnistui kuitenkin . Aika paljon huolta ja murhetta ja huolehtimista vaatii kun vanhempani itse ei oikein ymmärrä kaikkea enää . Mihinkään ei voi luottaa vaan täytyy olla tarkkana ja mielellään omata alan tuntemusta jota ei valitettavasti ole .