Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliivinvärinen iho muka?

Vierailija
22.03.2023 |

Olen ainakin kymmenessä kirjassa lukenut jonkun ihmisen kuvauksen yhteydessä että iho oli oliivinvärinen. Siis mitä? Eikö oliivit olekaan joko vihreitä tai mustia?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena luulin että oliivinvärinen iho tarkoitti vihreää ihoa. Myöhemmin ajattelin että se tarkoitti mustaa ihoa koska tajusin ettei vihreitä ihmisiä ole olemassa. Minun lapsuudessani ei ollut kalamataoliiveita Suomessa tai sitten niitä ei vain ostettu meille. Siis ovatko oliivinväriset ihmiset kalamataoliivin värisiä vai onko vielä joku muu oliivilaji olemassa?

Vierailija
2/6 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et jotain haltia/örkkifantasiaa lue, jossa oliivi on kirjaimellisesti sävynä oliivi, niin kyse on vain nimityksestä. Mulla on tuo ns. oliivi-iho, kiitos kreikkalaisen suvun. Se viittaa ihon "vihertävään" pohjasävyyn (vrt. neutraali, kellertävä ja punertava, mitkä ovat suomalaisilla yleisempiä ja sen vuoksi varsinkin tummemmalle oliivi-iholle esim. meikkivoiteen löytäminen on monesti ihan tuskaa perusmarkettivalikoimista, koska sävyn käyttäjäkunta on aika pieni..).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliivinvärinen iho tarkoittaa sitä, että ihon alasävy on vihertävä / vihertävä harmaa. Nimitys on tullut itseasiassa oliivi-ihon vaaleista varianteista, joista se kuultaa selvästi läpi.

T. Oliivi-ihoinen kantasuomalainen

Vierailija
4/6 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliivinvärinen iho tarkoittaa sitä, että ihon alasävy on vihertävä / vihertävä harmaa. Nimitys on tullut itseasiassa oliivi-ihon vaaleista varianteista, joista se kuultaa selvästi läpi.

T. Oliivi-ihoinen kantasuomalainen

Vihertävänharmaa ihminen?!? No eipä ole tullut vastaan... :D

Vierailija
5/6 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja verisuonet kuultavat vihertävinä ihon läpi, eikä sinisinä.

Vierailija
6/6 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vulcanuslaisten veri on ainakin vihreää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän