Eräs tuttu aloitti kiinteät vauvalle alle 3kk
en voi käsittää. korvikevauva oli muutenkin ja ikää ei ollut vielä edes 3kk kun aloitti antamaan perunaa. kasvoi hyvin ja oli norm. painoinen syntyessään. onko jotain kunnon perusteita aloittaa noin pienelle peruna?
Kommentit (11)
no ei ole ongelmia imetyksen kanssa itsellä, aloitin itsekin vauvalle 4kk kiinteät, mutta käsittääkseni alle 3kk vauvan suolisto ei ole vielä kehittynyt aloittamaan perunaa?
ap
En näe tuossa AP mitään ihmeellistä. Jokaisella omat tapansa...
Vierailija:
no ei ole ongelmia imetyksen kanssa itsellä, aloitin itsekin vauvalle 4kk kiinteät, mutta käsittääkseni alle 3kk vauvan suolisto ei ole vielä kehittynyt aloittamaan perunaa?ap
Taidat vain yrittää helpottaa syyllisyydentuntoasi epäonnistuneesta imetyksestäsi mollaamalla kaveriasi.
Eipä ole tullut mieleenkään kummastella sitä. Kukin tyylillään. Köyhää on elämä jos pitää muiden lastenhoitotyyliä kytätä.
Muutama vuosi sitten oli ihan normaalia aloittaa kiinteät jo tuon ikäiselle. Kun sain esikoiseni kuusi vuotta sitten, ei missään vielä puhuttu puolen vuoden täysimetyksestä ainoana oikeana vaihtoehtona.
70-80-luvuilta... voittepa yllättyä, missä iässä teille on ruvettu neuvolan ohjeesta antamaan raasteita ja tuoremehua... ja perunaa toki jo niitä ennen!
Eiköhän jokainen äiti tee itse päätöksen, milloin aloittaa. Miksi arvostella muiden tapoja.
ja ihan lääkärin " määräyksestä" . Hyvin ovat kasvaneet ja voineet.
Kahta muuta olen sitten täysimettänyt 6kk ja hekin voivat vallan mainiosti:)))
Ikää oli himpun verran alle 3kk. Neuvolassa th oli sanonut että nykyään suositellaan vähintään 4kk ikää, mutta minulle äiti jupisi että " kai minä nyt tiedän kun on kolmas lapsi" . 2,5-kuisena oli ensimmäisen kerran maistattanut perunaa kun vauvan ilme oli niin " suloisen hämmästynyt" .
Joillekin sopisi paremmin vauvanukke kuin oikea vauva. Jos sitten hankittaisiin niitä lapsi kun osataan ottaa lapsen paras huomioon eikä vain omat mieliteot.
70-luvun lapsi olen ja sen ajan ohjeiden mukaan hoidettu. Ja erittäin hyvin hengissä.
Mutta olen myös sitä mieltä, että imeväistä on tarkoitus imettää. Jos olisi tarkoitettu, että vastasyntyneet syövät perunaa, heillä olisi syntyessään hampaat.
Mut kyllä potulla ja korvikkeellakin kasvaa ihan kunnon kansalaisia.
Jospa hän kuule oli saanut ihan ohjeen neuvolasta kiinteiden aloittamista varten. Jospa oli kuule rintamaidon kanssa ongelmia.
Onko muuten ap:lla jotain ongelmia imetyksen suhteen, kun pitää muiden imetystä vahdata? Eikö onnistunut? No, parempaa onnea seuraavalla kerralla.