Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SOL:n koeajan purku kuuleminen. Onko kokemuksia?

Vierailija
21.03.2023 |

Olin kahden päivän ajan HUS:lla perehdys-jaksolla. Tänään sitten SOL, jonka kautta olin työllistynyt soitti vuoroni päätteeksi ja ilmoitti, että minut on irtisanottu koeaikaan vedoten. Kysyin, että mitä oli tapahtunut, ei esimieheni ollut suostunut kertomaan.

Tosin minut pyydettiin seuraavaksi aamuksi koeaika purun kuulemiseen. En ole menossa, sillä jos ei kerrota puhelimessa, niin pitäkööt tunkkinsa. HUS ei avannut suutaan, joten miksi nöyristyn. En aio allekirjoittaa mitään.

Onko muilla kokemuksia työpaikan koeajan purku kuulemisesta? Mitä se sisältää?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on varmasti koira haudattuna, koska kyseessä on SOL. 

Tulee mieleen heidän mol- sivuilla ollut työpaikkailmoitus, jossa haettiin HUSn näitä aspoja, on varmaan tämä just. Ihmettelin jo silloin, koska hakivat muistaakseni laajalla haulla, eli oli vain jotain asiakaspalvelukokemusta kriteerinä. Koulutusajalta maksettiin palkka kuitenkin. 

Jotain mätää tässä on, ehkä jotain sellaista, että rekryttiin monta ja otettiin HUSn mielestä soveliaimmat. 

Mutta sitä ei tietenkään työnhakijoille sanottu. 

Mun työyksikössä kellään ei ollut terveydenhuollon koulutusta. Oli kaupallisen alan osaajia ja muun alan osaajia. Heillä kuitenkin oli asiakaspalvelukikemusta. Niin oli myös mulla.

Vierailija
42/47 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä kuulemistilaisuudessa se syyte sitten olisi srlvinnyt. Ei kannata mennä yksin, ota joku mukaan, saattaa hillitä sen syytteen lukijan esiintymistä.

Kahdesta päivästäkö lähdet oikeuteen? Onko sulla liitto takana? Sut on haukuttu hussista.

Minua olisi kiinnostanut tietää, että miksi minut irtisanottiin. HUS:lle avautuu muita avoimia työpaikkoja sihteerinä, joten mua kiinnostaisi hyvin myös ne työt. Todennäköisesti en tule pääsemään tulevaisuudessa heille mihinkään töihin. Mikäli he vain toteaisivst, että en sovellu alalle, niin hyväksyisin faktan.

Voin tähän väliin kuitenkin todeta, että mulla oli innokkuutta oppia kyseisen yksikön työstä laajemminkin, sillä kyseinen tieteenala on kytköksissä tulevaan työhöni, vaikka hoitoalan en ole pyrkimässä. Mitään potilasinformaatiota en kuitenkaan olisi levitellyt eteenpäin missään vaiheessa.

Kuten sanottu, kuulemistilaisuudessa se syy olisi selvinnyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on varmasti koira haudattuna, koska kyseessä on SOL. 

Tulee mieleen heidän mol- sivuilla ollut työpaikkailmoitus, jossa haettiin HUSn näitä aspoja, on varmaan tämä just. Ihmettelin jo silloin, koska hakivat muistaakseni laajalla haulla, eli oli vain jotain asiakaspalvelukokemusta kriteerinä. Koulutusajalta maksettiin palkka kuitenkin. 

Jotain mätää tässä on, ehkä jotain sellaista, että rekryttiin monta ja otettiin HUSn mielestä soveliaimmat. 

Mutta sitä ei tietenkään työnhakijoille sanottu. 

Mun työyksikössä kellään ei ollut terveydenhuollon koulutusta. Oli kaupallisen alan osaajia ja muun alan osaajia. Heillä kuitenkin oli asiakaspalvelukikemusta. Niin oli myös mulla.

Osastonsihteerillä ei välttämättä terv.huollon tutkintoa ole, mutta osastonsihteerin koulutus kyllä.

Vierailija
44/47 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieman päivitystä tilanteeseen. En mennyt paikan päälle ja esimies SOL:lta sitten soitti. Ei kertonut mitään syytä, kun kysyin, että mihin irtisanominen perustui, että koeaikapurku ei ole mikään syy yksistään.

Sanoin, että mikäli kotiin saapuvassa kirjallisessa paperissa sitä ei mainita, niin vien sen oikeuteen. Mun esimies oli siinä samalla oli kirjoittanut jotakin koneelleen, joten löin vain luurin korvaan. Painotin hänelle joka tapauksessa, että mulla on oikeus tietää mistä

Syystä minut irtisanottiin. En voi itse tietää sitä.

Päätellen sinun ulosannistasi täällä, perusteita soveltumattomuudellesi asiakaspalvelutyöhön ei ole kovin vaikea etsiä.

Vierailija
45/47 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä kuulemistilaisuudessa se syyte sitten olisi srlvinnyt. Ei kannata mennä yksin, ota joku mukaan, saattaa hillitä sen syytteen lukijan esiintymistä.

Kahdesta päivästäkö lähdet oikeuteen? Onko sulla liitto takana? Sut on haukuttu hussista.

Minua olisi kiinnostanut tietää, että miksi minut irtisanottiin. HUS:lle avautuu muita avoimia työpaikkoja sihteerinä, joten mua kiinnostaisi hyvin myös ne työt. Todennäköisesti en tule pääsemään tulevaisuudessa heille mihinkään töihin. Mikäli he vain toteaisivst, että en sovellu alalle, niin hyväksyisin faktan.

Voin tähän väliin kuitenkin todeta, että mulla oli innokkuutta oppia kyseisen yksikön työstä laajemminkin, sillä kyseinen tieteenala on kytköksissä tulevaan työhöni, vaikka hoitoalan en ole pyrkimässä. Mitään potilasinformaatiota en kuitenkaan olisi levitellyt eteenpäin missään vaiheessa.

Näissä tilanteissa työnantajan on aina järjestettävä kuulemistilaisuus, puhelimessa tai "kentällä" näitä asioita ei voi hoitaa, ihan työntekijän oikeusturvankaan kannalta.

Mikäli työpaikalla on luottamusmies, niin hänet myös kutsutaan paikalle turvaamaan työntekijän oikeusturvaa.

Jos luottamusmiestä ei ole, niin työntekijä voi pyytää kenet tahansa mukaansa.

Vierailija
46/47 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten sanottu, kuulemistilaisuudessa se syy olisi selvinnyt.

Hyvä jos koeajalla järjestettiin kuulemistilaisuus. SOL on myös irtisanottu vain esimiehen ilmoituksella että, hän purkaa tämän työsuhteen koeajan perusteella. Ja ammattiliiton edustaja kenelle soitettu todennut tuo täysin laillista. Myös ainakin L&T ja Kotikatu tekee tuollaista samaa.

Vierailija
47/47 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOL ja L&T on paikat, jonne ei kannata mennä missään kohtaa.

Pahimmista pahimmat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi