Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toistaiseksi lapseton kyselee tyhmiä...vastatkaa please!

Vierailija
25.11.2006 |

Elikkä kyssät liittyy mieltäni askarruttaviin lapsiin liittyviin asioihin...



1. Miksi lapsia on työnneltävä rattaissa ulkona? Siis jos on mahdollista jättää lapsi sisätiloihin jonkun hoiviin? Onko se jotenkin välttämätöntä lapselle?



2. Miksi lapselle pitää puhua 3.:ssa persoonassa ja lässyttää?



3. Miten lapsi opetetaan potalle ja kauanko siinä menee suurin piirtein?



4. Onko lasta pakko imettää ja jos, niin miksi? Mitä haittaa on siitä jos ei imetä?



kiitos jos joku mammoista viitsii vastailla...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Elikkä kyssät liittyy mieltäni askarruttaviin lapsiin liittyviin asioihin...

1. Miksi lapsia on työnneltävä rattaissa ulkona? Siis jos on mahdollista jättää lapsi sisätiloihin jonkun hoiviin? Onko se jotenkin välttämätöntä lapselle? SUN KIUSAKSI ON LYKITTÄVÄ

2. Miksi lapselle pitää puhua 3.:ssa persoonassa ja lässyttää? LÄS LÄS..

3. Miten lapsi opetetaan potalle ja kauanko siinä menee suurin piirtein? KAUAN, SITÄ ENNEN PISSII HOUSSUUN

4. Onko lasta pakko imettää ja jos, niin miksi? Mitä haittaa on siitä jos ei imetä? SILIKONIT RUPSAHTAA JOS IMUUTTAA

kiitos jos joku mammoista viitsii vastailla...

Vierailija
2/5 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Elikkä kyssät liittyy mieltäni askarruttaviin lapsiin liittyviin asioihin...

1. Miksi lapsia on työnneltävä rattaissa ulkona? Siis jos on mahdollista jättää lapsi sisätiloihin jonkun hoiviin? Onko se jotenkin välttämätöntä lapselle?

2. Miksi lapselle pitää puhua 3.:ssa persoonassa ja lässyttää?

3. Miten lapsi opetetaan potalle ja kauanko siinä menee suurin piirtein?

4. Onko lasta pakko imettää ja jos, niin miksi? Mitä haittaa on siitä jos ei imetä?

kiitos jos joku mammoista viitsii vastailla...

Vastaukset:

1. Lapsethan eivät tarvii raitista ilmaa ja vaihtelua vai?

Ja sulla on aina joku kotona vahtimassa jos vaikka sattuis sulle se raitis ilma maistumaan?

2. Ei pidä jollei se tuu luontaisena.

3. No kyllä se sitten selviää. Jokainen lapsi on yksilö eikä tohon siten voi kovin hyvin vastata.

4. Eihän sitä lasta ole edes pakko tehdä. Ja sitä haittaa että siten lapsi ei saa parasta ravintoa mitä on tarjolla ja sen kieltämällä hepposin perustein tekee susta itsekkään paskan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi tunnistaa " lässytyksen" itselleen kohdistetuksi puheeksi, ja lässyttämällä saadaan lapsi kiinnostumaan puhumisesta. Kolmas persoona johtuu siitä, että lapset eivät ymmärrä persoonapronominien hienouksia, ts. eivät ymmärrä että " sinä" ja " minä" ovat keskustelusta riippuen eri henkilöitä = aloimme puhumaan pojallemme liian aikaisin " sinä" , jolloin myös hän kutsui itseään nimityksellä " sinä" .

Vierailija
4/5 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Elikkä kyssät liittyy mieltäni askarruttaviin lapsiin liittyviin asioihin...

1. Miksi lapsia on työnneltävä rattaissa ulkona? Siis jos on mahdollista jättää lapsi sisätiloihin jonkun hoiviin? Onko se jotenkin välttämätöntä lapselle?

- siksi että lapsi saa raitista ilmaa, siksi että harvoinpa on kotona ketään jonka hoiviin voi lapsen jättää kun itse lähtee jonnekin, siksi että saa myös itse liikuntaa vaunulenkeillä.

2. Miksi lapselle pitää puhua 3.:ssa persoonassa ja lässyttää?

-vauvoille tulee jotenkin luonnostaan puhuttua noin, mutta en ainakaan itse enää yli 1v ikäisille noin puhu.

3. Miten lapsi opetetaan potalle ja kauanko siinä menee suurin piirtein?

-Meillä opetettiin vain ottamalla vaippa pois 1v 10kk ikäisenä ja siitä lähtien osasi käydä itse potalla (toki joskus tuli vahinkoja). Kaikilla se ei ole kyllä näin helppoa.

4. Onko lasta pakko imettää ja jos, niin miksi? Mitä haittaa on siitä jos ei imetä?

- pakko ei ole imettää, mutta se on ERITTÄIN suositeltavaa, äidinmaito on vauvalle parasta ravintoa, Korvike on nimensäkin mukaan KORVIKETTA jos imetys ei onnistu.

Vierailija
5/5 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset


Vierailija:


1. Miksi lapsia on työnneltävä rattaissa ulkona? Siis jos on mahdollista jättää lapsi sisätiloihin jonkun hoiviin? Onko se jotenkin välttämätöntä lapselle?

- Ulkoilua, ulkoilua. Itse ainakin olen hyvin liikunnallinen ja esikoisen kanssa liikuin vaunujen/rattaiden kanssa joka päivä ainakin puolet päivästä, oltiin AINA menossa, eikä kyllä paljoo himassa oltu miehen duuniaikoina :) Nyt kun neljättä odottelen, niin kyllä hänenkin kanssa tulee toivottavasti ulkoiltua vaikka kolme muutakin pitää raahata messissä. Siis kyllä pienikin lapsi mun mielestä tarvitsee ulkoilua, raitista ilmaa ja meillä ainakin vauvat ovat tykänneet nukkua vaunuissa kun niitä liikutellaan. Ja lasten kanssa kun paljon mennään paikasta toiseen ja puistoillaan jne, niin kyllä muksu on helppo laittaa rattaisiin. En vaadi, että 1-vuotiaan on käveltävä 5km matka. Itse asiassa mielummin laitan 3-vuotiaankin tuplarattaisiin kuopuksen kanssa, jotta matka taittuu nopeammin. Kuka sitä jaksaisi aina sisällä olla?

Vierailija:


2. Miksi lapselle pitää puhua 3.:ssa persoonassa ja lässyttää?

- Ymmärrät sitten kun sinusta joskus tulee äiti. Olen toiminut lastenhoitajana ja silloin totuin sanomaan " laitan" , " minä" , " mä" . Nyt on ihanaa sanoa, " äiti laittaa sinulle kengät ihan pian" , " voi mamman pieni.. puss..kukkuu..pööh, oih elä nyt hermostu... zääzzää kukkuu huih huih äiti täällä, kukkuu.."

Vierailija:


3. Miten lapsi opetetaan potalle ja kauanko siinä menee suurin piirtein?

- Kuka sitä jaksaa vaipoissa kulkea kauaa. Toki voi suoraa opettaa pöntölle, mutta mun mielestä se on vaikeempaa. Potan kanssa kun voi harjoitella pitkin kämppää. Meillä kokemusta kahdesta pottailevasta.. Toisen ymmärsi jujun aika pian, toiselta meni enemmän aikaa. Yksillöllistä.

Vierailija:


4. Onko lasta pakko imettää ja jos, niin miksi? Mitä haittaa on siitä jos ei imetä?

- Ei todellakaan pakko imettää. Mulla 3 lasta ja yhtä en ole imettänyt kertaakaan, en usko, että se on ollut lapselle vahingollista, koska muuten lapsi on rakkaudella kasvatettu :) Kyllähän sitä maitoo tuppaa tulemaan kun lapsen synnyttää, miksei siis antaa sitä vaaville. En ole kyllä näitä kahtakaan imettänyt koko aikaa, tai siis yli puolet on annettu korvikkeena ja imetykset oon lopettanut n. 6kk ikäisenä.

Jokaisella on toki omia mielipiteitä, arvoja ja kaikki eivät sovi kaikkiin perheisiin / tilanteisiin. Perheitä on monenlaisia. Kyllä naapurin Lissu on ihan yhtä hyvä äiti, vaikka hänen ratkaisunsa ovatkin erilaisia kun omani.