Tilanne eskaloitu viime viikonloppuna ja nyt sitten ero tulossa seksin vuoksi
Eli tavallinen tarina. Keski-ikäinen pari, parikyt vuotta oltu yhdessä, pari lasta ja seksiä todella niukasti suhteessa. Muuten elämässä kaikki kunnossa, terveys, talous, lapsilla menee hyvin jne. Minä tämän suhteen mies ja kärsinyt seksin puutteesta jo monta vuotta, mutta jotenkin aina vaan jaksanut uskoa, että se on väliaikaista ja tilanne tulee paranemaan jossain vaiheessa. Nyt olen kuitenkin tajunnut, että ei tähän parannusta ole tulossa. Minusta seksi ja kaikenlainen läheisyys olisi ihana lisä elämään, enkä ymmärrä miksi sitä ei hyödynnettäisi, kun kerran pariskunta ollaan. Haluan edelleen vaimoa todella paljon, hän on kaunis ja pitänyt itsestään kaikin tavoin hyvin huolta.
Viime lauantaina, kun oli aika mennä saunaan yhdessä, sanoinkin, että taidan saunoa tällä kertaa yksin. Vaimo oli ihan puulla päähän lyöty ja ihmetteli, että mistä minä nyt mökötän. Sanoin, että haluan saunoa rauhassa ja en kestä katsella häntä enää alasti, koska en saa koskettaa tai millään lailla osoittaa haluani. Vaimo suuttui tietenkin ja sanoi, että olen lapsellinen. Mutta en antanut periksi ja saunottiin sitten erillään. Saunassa päätin, että yritän kerran vielä keskustella asiasta vaimon kanssa ja yritin löytää parhaat mahdolliset keinot ja sanat asian käsittelyyn. Kysyin vaimolta mm. että miten hänestä olisi suotavaa, että minä ilmennän ja toteutan seksuaalisuuttani? Ja että seksuaalisuuteni ja haluni ei katoa mihinkään vaikka hän haluaa aina haudata nämä keskustelut. Olen keski-ikänen mies, jolla on vielä paljon haluja enkä ole valmis olemaan loppuikääni puutteessa. Vaimo ei keksinyt oikein mitään vastausta ja sanoi sitten, että minun pitää varmaan sitten vaihtaa naista. Ja minä totesin siihen, että näin se varmaan sitten on. Loppuilta totaali hiljaisuus.
Seuraavana aamuna sanoin, että en ole unohtanut eilistä keskustelun aihetta, että haluaako hän yrittää vielä keskustella vai aletaanko miettiä miten eroa lähdetään järjestelemään. Näin se tilanne sitten näköjään eskaloitui. Ei ollu varsinaisesti tarkoitus ero-korttia vielä lyödä pöytään, vaikka olen sitä useasti miettinytkin. Mutta en yksinkertaisesti keksi enää mitään keinoa, jos toinen ei asiasta halua keskustella. Oisko täällä muita haluttomia vaimoja, miten vastaisitte tuohon kysymykseen, että miten miehen sitten pitäisi seksuaalisuuttaan toteuttaa, jos te kieltäydytte siitä täysin?
Kommentit (289)
^ Mutta kun se suhde ei välttämättä ole muuten huono lainkaan. Ei minulla ole tämän enempää rautalankaa joten jätän tämän tähän.
PS. Ihan terve mies on kyseessä. On tutkittu. On myös hyvinkin "miehinen" mies. Ja tiedän kyllä seuraavan kommenttinne joten voitte jättää sanomatta.
Vierailija kirjoitti:
^ Mutta kun se suhde ei välttämättä ole muuten huono lainkaan. Ei minulla ole tämän enempää rautalankaa joten jätän tämän tähän.
PS. Ihan terve mies on kyseessä. On tutkittu. On myös hyvinkin "miehinen" mies. Ja tiedän kyllä seuraavan kommenttinne joten voitte jättää sanomatta.
Sanon silti: homo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Törmäsin tähän googletellessa ja aloitus on kuin suoraan omaa kokemusta. Toki pieniä eroja löytyy.
Perhetilanne sama, ei mitään vikaa. Ehkä kymmenisen vuotta menty niin, että minä teen melkein kaikki aloitteet. Jos vaimo tekee, ei yleensä halua siitä mitään itselleen vaan ainoastaan tyydyttää minut. Mutta siis muutaman kerran vuodessa.
Seksiä siis lopulta on, mutta tieto siitä, ettei vaimo halua minua on vain aivan kestämätön. Silloin kun lapsia tehtiin, hän oli kuin seksihullu. Kun tuli raskaaksi, kaikki halut katosivat kuin seinään.
Enkä oikeastaan ajatellut koko asiaa ennen kuin hän sanoi, ettei oikeastaan halua seksiä. Ja ettei ole ajatellut saavansa minun kanssani enää orgasmia.
Nämä sanat jäivät kummittelemaan. Aloin puhua asiasta ja ostin hänelle seksileluja. Nyt hänkin saa aina orgasmin kun haluaa, muttei silti oikeastaan koskaan tunnu sitä haluavan. Tuntuu, että harrastamme seksiä vain "minun mielikseni".
Odotin avioliitolta rakastamani naisen kanssa jotain aivan muuta. Olen kuin teinipoika koko ajan puutteessa. Yhä enemmän rakkauden kuin seksin puutteessa.
Arvostan, että hän yrittää. Todellakin. Silti nykyinen tilanne tuntuu tyytymiseltä tilanteeseen, jossa olen lopulta aika yksin, surullinen ja onneton.
Ja kuka pakottaa? Mutta hauskaa loppuelämää.
Niin, ei kukaan pakota. Ihan vain moraalisyistä haluan pitää perheen ehjänä. Lasten ja vaimon takia.
Koska tiedän, että tällä hetkellä vain minä kärsin. Typerää, sanoo tietysti ulkopuolinen, joka ei ymmärrä, mistä kaikesta luopuisin, jos tämän pistäisin palasiksi.
Sen verran pitää olla tervettä itsekkyyttä, ettei kärsi "vain moraalin takia". Elämä on liian lyhyt muutenkin, eikä se kärsimällä sen pitemmäksi muutu. Eron jälkeiset pari vuotta ovat olleet seksin suhteen varsinkin elämäni parasta aikaa.
No eipä tuo selitys muutenkaan kuulosta uskottavalta. Että ihan vain vaimon ja lasten vuoksi ollaan yhdessä. Sehän on sellainen epäsuora itsekehu."Minä olen niin ihana, että muut perheenjäsenet eivät pärjää jollen minä pidä perhettä kasassa." Mutta jokaisella voi olla tästä oma käsityksensä.
Jos seksi olisi se tärkein syy olla parisuhteessa, eipä niitä parisuhteita paljon olisi. Pitkän suhteen aikana seksin määrä vaihtelee, ja lopulta loppuu. Kumppanuus, henkinen läheisyys, toisen syvä tunteminen, ystävyys, yhteinen historia, lojaalisuus, yhteinen huumori, yhteiset hankkeet, perhe.
Vierailija kirjoitti:
Rakkaus kuolee, jos suhteesta tulee platoninen. Mies ainakin tarvitsee fyysisyyttä ja seksiä voidakseen rakastaa naista.
Höpö höpö. Ihmiset ovat tämän suhteen erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Rakkaus kuolee, jos suhteesta tulee platoninen. Mies ainakin tarvitsee fyysisyyttä ja seksiä voidakseen rakastaa naista.
Ilmeisesti ei tarvitse. Mieheni rakastaa, suorastaan palvoo minua, vaikka seksiä ei ole ollut aikoihin, eikä tule, minkä olen hänelle selkeästi kertonut. Käytännössä olemme eronneet jo viime vuonna tai olen hänet jättänyt ja olin jo muuttamassa pois kun hän sai neuvoteltua asian niin, että asuisimme vielä yhdessä. Minulla ei ole mitään sitä vastaan, rakastan häntä yhä omalla tavallani vaikka en sitä hänelle sano ettei turhaan hämmenny. Ja asumisjärjestely on mukava. Olin vain ajatellut automationa että kun erotaan niin muutan muualle.
Ja olen kyllä kannustanut ja kehoittanut häntä hakemaan seksin toisaalta, mutta ei tule kuuloonkaan.
Että kyllä ainakin tuo hänen himo, rakkaus ja omistautuneisuus näyttää olevan jonkinlainen tasaisesti puksuttava ikiliikkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti ei tarvitse. Mieheni rakastaa, suorastaan palvoo minua, vaikka seksiä ei ole ollut aikoihin, eikä tule, minkä olen hänelle selkeästi kertonut. Käytännössä olemme eronneet jo viime vuonna tai olen hänet jättänyt ja olin jo muuttamassa pois kun hän sai neuvoteltua asian niin, että asuisimme vielä yhdessä. Minulla ei ole mitään sitä vastaan, rakastan häntä yhä omalla tavallani vaikka en sitä hänelle sano ettei turhaan hämmenny. Ja asumisjärjestely on mukava. Olin vain ajatellut automationa että kun erotaan niin muutan muualle.
Ja olen kyllä kannustanut ja kehoittanut häntä hakemaan seksin toisaalta, mutta ei tule kuuloonkaan.
Että kyllä ainakin tuo hänen himo, rakkaus ja omistautuneisuus näyttää olevan jonkinlainen tasaisesti puksuttava ikiliikkuja.
Mutta kyse onkin siitä että paljonko mies haluaisi seksiä sinun kanssa jos sinä suostuisit seksiin?
Se on se kysymys, mikä sinun pitää kysyä häneltä. Jos hän sanoo että nolla kertaa, niin sitten teidän halunne kohtaavat ja silloin te voittekin rakastaa toisianne. Mutta jos miehesi sanoo että kymmeniä kertoja vuodessa, silloin sinä voit ihan vapaasti kuvitella että hän muka palvoo sinua. Se että olit jo muuttamassa pois, eli löit hanskat tiskiin ja osoitit ettet häntä halua ja sen lisäksi olet vielä lopettanut sanomasta että rakastaisit häntä, luuletko sinä tosissasi että hän muka ei huomannut sitä kuinka kylmä olet häntä kohtaan?
Sinun viestisi on joko trollailua tai sitten olet selvääkin selvempi narsisti joka kuvittelet olevasi paras ihminen maailmassa.
Mutta, osoita ettet ole narsisti ja kysy häneltä tuo esittämäni kysymys ja vastaa sitten PELKÄSTÄÄN se luku mitä hän sinulle kertoi ilman turhia selityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kyse onkin siitä että paljonko mies haluaisi seksiä sinun kanssa jos sinä suostuisit seksiin?
Se on se kysymys, mikä sinun pitää kysyä häneltä. Jos hän sanoo että nolla kertaa, niin sitten teidän halunne kohtaavat ja silloin te voittekin rakastaa toisianne. Mutta jos miehesi sanoo että kymmeniä kertoja vuodessa, silloin sinä voit ihan vapaasti kuvitella että hän muka palvoo sinua. Se että olit jo muuttamassa pois, eli löit hanskat tiskiin ja osoitit ettet häntä halua ja sen lisäksi olet vielä lopettanut sanomasta että rakastaisit häntä, luuletko sinä tosissasi että hän muka ei huomannut sitä kuinka kylmä olet häntä kohtaan?
Sinun viestisi on joko trollailua tai sitten olet selvääkin selvempi narsisti joka kuvittelet olevasi paras ihminen maailmassa.
Mutta, osoita ettet ole narsisti ja kysy häneltä tuo esittämäni kysymys ja vastaa sitten PELKÄSTÄÄN se luku mitä hän sinulle kertoi ilman turhia selityksiä.
🤨 Meillä on ollut tapana aika paljon puhua, etenkin ennen eropäätöstä puhuin, kuuntelin, luin ja kirjoitinkin asioista kuukausia. En tosiaan vain eräänä päivänä herännyt ja päättänyt keskenäni että nyt muuten olisi kaunis päivä erota.
Viimeksi joskus loppukeväästä - alkukesästä oli syvällisempi keskustelu nimenomaan seksistä, koska mies ilmaisi haluaan minua kohtaan, mikä ei ole tavaton tapahtuma laisinkaan tässä talossa. Huomautin hänelle että tietäähän hän ettei meidän välillä tule enää koskaan olemaan seksiä eikä suhdetta. Ja hän vastasi että tietää kyllä että näinhän se todennäköisesti on mutta että hän rakastaa ja haluaa minua, mutta ei minulla ole velvollisuutta kokea samoin. Sitten puhuttiin seksistä, muisteltiin miksi se ei meidän välillä toiminut, miksi en sitä enää koskaan halua ja silläviisiin.
Hänen sanojensa ja omakohtaisen kokemukseni mukaan hän haluaisi seksiä kerran tai kahdesti päivässä.
Ja jos hän ei olisi aikanaan mokannut tiettyjä asioita ja seksi olisi ollut minulle hyvää niin määrä ei olisi koskaan ollut ongelma, päinvastoin. Pitkään harrastin hänen kanssaan sitä paskaa seksiä kerran päivässä ja lopulta se meni pelkäksi tappeluksi kun mikään ei muuttunut.
Tietääkseni kumpikaan meistä ei ole narsisti tai sinne päinkään, vaikka etenkin miehellä on diagnosoidusti muuta häikkää kyllä. Ei mitään mikä hänestä tekisi ilkeän tai pahan.
Mutta eihän avo-ex-kämppismieheni seksitoiveet minulle kuulu. Jos haluaa hakea muualta niin hakee. Jos ei tunteiltaan pysty niin sitten ei. Itse en kaipaa tässä kohtaa yhtään miestä ihokontaktiin, lelut ja nettikinkyily riittää paremmin kuin hyvin. Sitten jos jossain kohtaa kaipaan miehen kosketusta niin eiköhän se pesäerokin tule siinä aika luonnostaan kun aisurin vikaa tuossa nyk. miehessä ei oikein ole.
Ja ei varmaan ole se tyypillisin tapaus tämä meidän, ei tarvitse ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs sinä olet sanomaan, mitä kysymyksiä muiden pitäisi toisiltaan kysyä? Liitot ovat kahdenvälisiä asioita, ei niihin ole ulkopuolisilla asiaa. Jos niihin aletaan ottaa ulkopuolisia esimerkiksi pettämällä, liitot menevät rikki.
Unohtui tarkentaa, että "terve mies". Minusta on vaikeampaa vaihtaa pois hyvästä työpaikasta kuin huonosta suhteesta. Ja yksin on parempi kuin huonossa suhteessa.