Mitä kaikkea tekisit, jos sinulta poistettaisiin kyky kokea pelkoa?
i t s e m u r h a olisi ainut jota et voisi tehdä.
Kommentit (59)
Terve pelko suojelee ihmistä tyhmiltä teoilta.
Kuolisin tai vammautuisin pahasti. Noiden pelko estää tekemästä tyhmyyksiä.
Toksoplasmoosi saa hiiren pelottomaksi, se haastaa jopa kissan ja käärmeenkin. Vaikka lopputulos on selvä.
Kävisin kävelyllä öisessä metsässä.
Vierailija kirjoitti:
Kävisin kävelyllä öisessä metsässä.
Kävisin kävelyllä öisessä Kaisaniemen puistossa, Itäkeskuksessa ja Vuosaaressa.
"What you are afraid of is a clear indicator of the next thing you need to do"
Vierailija kirjoitti:
Kaivaisin Putlerin pirulaisen rotankolostaan ja veisin sen Haagiin oikeuden eteen tuomittavaksi sotarikoksista.
Mä tulisin mukaan. Ajattelin itse asiassa kirjoittaa tämän, mutta ehdit ensin.
En mitään luultavasti eri tavalla. Olen pelännyt ihan sikana elämässäni kaikkea, silti jotenkin aina mennyt kuitenkin peloista huolimatta sinne minne halunnut.
Jee! oon onnistunut edes jossain! Kiitos ketjusta 😊
Minä hluaisin yrittää sukeltaa. Yritin kerran, mutta en uskaltanut mennä syvälle. Siis laitesukelluksesta kyse.
Laskettelisin nopeammin. Nyt pelkään vauhtia.
Muuta en keksi.
Alkaisin jutella tuntemattomille ihmisille, esim. voisin kehua kaunista takkia ja kysyä mistä se on ostettu.
Hyppäisin uimahyppytornista.
Laskettelisin ja käyttäisin hiihtohissiä vaivatta.
Silittäisin kissaa ja ottaisin sen syliini (pelkään kissoja, vaikka ne on mielestäni suloisia).
Kuolisin todennäköisesti ennen kuin kerkeäisin tekemään mitään ihmellistä.
Hassua että ihminen jättää elämättä, koska pelkää kuolemaa, mutta saattaa toivoa kuolemaa koska pelkää elää.
Pelko on kuitenkin äärimmäisen tärkeä tunne, jota ilman ihminen ei selviä hengissä. Sama tunne voi kuitenkin koitua kuolemaksi.
Sairainta tässä on se että ihmisiä taivutellaan tunteisiin vetoamalla välittämättä seurauksista.
Toisten mieliksi ei tarvitse "heittäytyä", eikä pyrkiä voittamaan pelkojaan.
Kiipeäisin puuhun. Toki turvavälineiden kanssa. Tuo on haave, jonka vielä joskus toteutan.
N50
Jos en tuntisi pelkoa, ehkä uskaltaisin tehdä itsemurhan. Tosin siihen ei olisi enää syytä, koska pystyisin toimimaan normaalisti sosiaalisissa tilanteissa.
Vierailija kirjoitti:
Itse ensimmäisenä tekisin:
- laulaisin karaokea
- pitäisin puheen isolle joukolle ihmisiä
- osallistuisin tapahtumiin, jotka saatettaisiin videoida youtubeen tai tv:seen
- kertoisin kaiken mitä ajattelen suodattamatta
- järjestäisin juhlia kotona ja pyytäisin ystäviä useammin käymään
- pyytäisin naapureita vierailemaan
- tekisin erikoisia sisustusratkaisuja kotona
- juttelisin ihmisten kanssa
- puhuisin henkeviä äitini kanssa
- aloittaisin tanssiharrastuksen
- soittaisin radio-ohjelmaan
Olen jo tehnyt kaikki paitsi ei ole kiinnostusta soittaa radioon eikä mahdollista puhua äidin kanssa henkeviä. Miten puhut henkeviä ihmisen kanssa, joka puhuu mieluummin ripulipaskastaan?
Vierailija kirjoitti:
Alkaisin jutella tuntemattomille ihmisille, esim. voisin kehua kaunista takkia ja kysyä mistä se on ostettu.
Hyppäisin uimahyppytornista.
Laskettelisin ja käyttäisin hiihtohissiä vaivatta.
Silittäisin kissaa ja ottaisin sen syliini (pelkään kissoja, vaikka ne on mielestäni suloisia).
Suurin osa kissoista tykkää silittelystä, sylissä pitämisestä kaikki eivät pidä.
Veisin lapseni laskettelemaan. Pienimmänkin, itse mukana rinteessä siis.
Muutenkin käytäisiin talvellakin kotikaupungin ulkopuolella.
Kesällä/syksyllä poimisin marjoja.
T. Korkeanpaikanpelko, vauhtipelko, talviautoilun pelko ja käärmepelko riesana.
Osallistuisin triathlon -tapahtumaan! Nyt pelkään, etten jaksaisi uida vaadittavaa matkaa. Pelko on vähän hölmö, sillä tavallaan kuitenkin tiedän osaavani ja luulen jaksavani varsinkin nyt kun olen käynyt vuoden treeneissä valmentajan opissa ja uinut pitempääkin matkaa jo.
En mitään, mtä en tähänkään asti. Pelon poistaminen ei lisäisi taitojani.
Alkaisin lasketella ja laskea mäkiä pertsoilla.