Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkosuomalainen, aiotko äänestää?

Vierailija
21.03.2023 |

Aiotko palata Suomeen seuraavan hallituskauden aikana?

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio sinne muuttaa takaisin enkä äänestä

Syy: en ole perillä Suomen poliitikasta yhtään.

Vierailija
22/77 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion äänestää, olen äänestänyt kaikissa vaaleissa joissa mulla on äänioikeus. Ulkomailla vuodesta 95. En tiedä palaanko vielä joskus Suomeen pysyvästi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio äänestää enkä aio palata. Mielestäni ainakaan Suomen sisäpolitiikka ei ole enää minun asiani.

Vierailija
24/77 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa kovasti tietää, miksi olette niin ehdottomia, ettette koskaan muuta Suomeen takaisin? Siis vaikka mitä tapahtuisi?

En toki arvostele ja kunnioitan päätöstänne. Itsekin nuorena haaveilin ulkomailla asumisesta, mutta jäi tekemättä niinkuin moni muukin asia, jotka jäävät vaan haaveeksi.

Vierailija
25/77 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaa kovasti tietää, miksi olette niin ehdottomia, ettette koskaan muuta Suomeen takaisin? Siis vaikka mitä tapahtuisi?

En toki arvostele ja kunnioitan päätöstänne. Itsekin nuorena haaveilin ulkomailla asumisesta, mutta jäi tekemättä niinkuin moni muukin asia, jotka jäävät vaan haaveeksi.

Koen, että kotini on muualla vaikka se ei missään yhdessä tietyssä paikassa olekaan. En viihtynyt Suomessa mutta olen viihtynyt muissa tähänastisissa asuinmaassani. Tunnen kuuluvani enemmän muualle ja sen mukaan olen rakentanut elämäni, joten miksipä palaisin.

Vierailija
26/77 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En äänestä. Asuinmaassani ei ole äänestysmahdollisuutta. Lähin järkevä (eli ei tarvi etukäteen hankkia viisumia) äänestyspaikka on parin tunnin lentomatkan päässä. Kirjeäänestys ei onnistu, koska asuinmaassani ei ole postinjakelua.

En ole palaamassa Suomeen.

Vierailija
27/77 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En äänestä. Asuinmaassani ei ole äänestysmahdollisuutta. Lähin järkevä (eli ei tarvi etukäteen hankkia viisumia) äänestyspaikka on parin tunnin lentomatkan päässä. Kirjeäänestys ei onnistu, koska asuinmaassani ei ole postinjakelua.

Mistä maasta ei pysty lähettämään postia?

Vierailija
28/77 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En aio äänestää enkä aio palata. Mielestäni ainakaan Suomen sisäpolitiikka ei ole enää minun asiani.

Samaa mieltä. Miksi äänestäisin? En ole asunut Suomessa 20 vuoteen. Viime eduskuntavaaleissa ulkosuomalaisten äänestysprosentti oli muistaakseni 13, joten yleistä on olla äänestämättä.

Vierailija
29/77 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä maasta ei pysty lähettämään postia?

En pysty vastaanottamaan postia, eli sitä kirjeäänestysmateriaalia. Keski-Aasiassa asun.

Vierailija
30/77 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkosuomalaiset uurnille!

Vierailija
31/77 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ja en. Eihän ne asiat mulle mitenkään enää kuulu, eikä niillä ole minuun vaikutusta. Minusta olisi jopa huijausta äänestää asioista, jotka vaikuttaa vain muihin ihmisiin. Sitähän voisi uhalla äänestää vaikka mitä pskaa.

Vierailija
32/77 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä "vaikka mitä"? Suomi on vain yksi maa muiden joukossa, ja sellainen josta on jo huonoja kokemuksia. Jos siis vaihdan maata, ei se ole lähelläkään mun top-listaa. Eli muutto suomeen on yhtä epätodennäköistä kuin muutto mihin tahansa ei-mieluisaan maahan, ts niin lähellä nollaa että ihan hyvällä omallatunnolla sanon "ei ikinä".

Vierailija
33/77 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perhe ei ole suomalainen eikä kiinnosta heitä hyljätä vain siitä ilosta, että pääsee Suomeen ryöstöverotuksen piiriin.

Vierailija
34/77 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai noin ehdottomia vastauksia edes ollut. Itse kirjoitin että en aio palata, mutta se liittyi seuraavaan hallituskauteen kuten aloituksessa kysyttiin.

Omalla kohdalla ei ole syytä tai aikomuksia palata, mutta en näe sitä mahdottomanakaan sitten joskus. Olen palannutkin kahdesti Suomeen ja lähtenyt viimeisen kerran 12 vuotta sitten suomalaisen puolison kanssa ja siksi voin kuvitella että asuisin joskus Suomessa.

Ne joilla on puoliso muualta kuin Suomesta, opiskelut ja koko työelämä ja vielä lapsetkin tehty muualla ei tietenkään tuosta vaan muuta omaan synnyinmaahansa vaikka mitä tapahtuisi.

Vierailija
35/77 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio äänestää, Suomen asiat ei enää kiinnosta riittävästi.

Vierailija
36/77 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En palaa kaamosmasennuksen vuoksi.

Vierailija
37/77 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En palaa sukulaisten kyylättäväksi ja määräiltäväksi.

Vierailija
38/77 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmaan

Vierailija
39/77 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
40/77 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En äänestä, mutta saatan haluta palata Suomeen muutaman vuoden sisällä. Tai alkaa kiertää "mualimoo".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan