Ulkosuomalainen, aiotko äänestää?
Aiotko palata Suomeen seuraavan hallituskauden aikana?
Kommentit (77)
En aio palata enkä aio äänestää. Olen ollut ulkomailla vuodesta 1998 ja nykyisessä maassa/asuinpaikassa joutuisin käyttämään koko päivän äänestyspaikalle menoon ja paluuseen, ei oikein innosta. Ei jaksa enää Suomen asiat niin paljon kiinnostaa. Tein kyllä huvin ja urheilun vuoksi jonkun vaalikoneen ja kaikki puolueet/ehdokkaat olivat jossain minulle tärkeässä asiassa niin eri linjoilla, etten löytänyt yhtään sopivaa ehdokasta, ettei sinänsä edes harmita.
Ilman muuta äänestän, vaikken aio palata ehkä koskaan.
Äänestän ja joko persuja tai VKK:ta, en aio palata Suomeen.
En kyllä taida äänestää, enkä ole aikeissa palata.
En, pitäisi mennä lähetystöön äänestään mikä on aivan liian kaukana. En myöskään palaa Suomeen.
Aion matkustaa 1,5h/suunta junalla lähetystöön. Äänestäminen on tärkeää.
En, en. Tarkoitus oli äänestää, mutta tehty liian vaikeaksi. Voisin äänestää sähköisesti, jos olisi mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Aion matkustaa 1,5h/suunta junalla lähetystöön. Äänestäminen on tärkeää.
Niin ja en aio palata.
Mulle tuli ilmoitus äänestysoikeudesta niin myöhään (asuinmaani postin viiveiden takia), etten ehtinyt tilaamaan kirjeäänestystä.
En, en.
Olen asunut vuosikymmeniä poissa Suomesta ja olen sitä mieltä, että Suomessa asuvien suomalaisten, jotka elävät arkeaan siellä tulisi päättää maansa asioista. En siis halua puuttua, mutta seuraan aktiivisesti Suomen politiikkaa, uutisia ja tapahtumia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi äänestät?
Ihan kuule huvikseni ja koska voin.
Kirjeäänestys tehty jo. En ole aikeissa palata.
En aanesta, enka palaa Suomeen. Taalla Japanissa on hyva olla. Mies34
Käyn edustustossa äänestämässä, enkä aio palata. En ole rekisteröitynyt äänestäjäksi nykyisessä asuinmaassani, vaikka olen asunut täällä yli 20 vuotta.
Mitä puoluetta äänestätte? Kysyn, olisiko ulkosuomalaisten äänistä vaalien yllätys kun nyt Persut vie..
Vierailija kirjoitti:
Mitä puoluetta äänestätte? Kysyn, olisiko ulkosuomalaisten äänistä vaalien yllätys kun nyt Persut vie..
Eikö ulkosuomalainen voi olla PerSu?
Aion. En aio palata,