Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhus meinasi tappaa minut

Vierailija
21.03.2023 |

Papparainen ajoi päätään kääntämättä kolmion takaa suoraan päätielle. Jollen olisi väistänyt vastaan tulevien kaistalle, olisi herra tullut autollaan kuutta kymppiä suoraan kylkeen. Älysiköhän edes mitä tapahtui?

Miten olette puuttuneet läheisienne ajamiseen? Oletteko saaneet ajokortit pois ajoissa vanhemmiltanne?

Kommentit (22)

1/22 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tuollaisesta ilmoittaa jonnekin? Saitko rekkarin ylös?

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
2/22 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa niinkuin koko euroopassa on tosi paljon vanhoja ihmisiä ratissa. Uskomatonta että asiasta ei ole noussut enempää haloota. Meidän ukki myönsi itse että ajaminen ei enää suju ja möi autonsa pois. Oli melkein 90v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä vanhoilta miehiltä sitä korttia ei oteta pois. Kyvyt ja taidot ei enää riitä ja muiden reagointi pelastaa monilta kolhuilta ja vahingoilta.

Läheiset eivät mitenkään pysty autoilua estämään.

Minun kylkeen on ajanut vanhus pihatieltään. Ei ollut enää ajokorttia mutta ajeli silti.

Vierailija
4/22 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappamiseen pitää olla tarkoitus, yliajaminen harvemmin.

Vierailija
5/22 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

En saanut rekkaria ylös. Olisin soittanut poliisille.

Vierailija
6/22 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhukset ovat yhteiskunnan syöpä.

Mutta töihin heitä ajetaan elävänä tai kuolleena!

Vierailija
7/22 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhukset ovat yhteiskunnan syöpä.

Mieti tuota sitten kun olet itse vanhus😂

Vierailija
8/22 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhus olisi osunut ja olisin selvinnyt hengissä, olisin joutunut vielä maksamaan sakot liikenteen vaarantamisesta. Harva tietää, että kolareihin osalliset joutuvat maksamaan sakot aina.

Vierailija
9/22 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isältäni pitäisi saada kortti pois. Ei tajua itse. Väittää että hän ajaa ihan hyvin. Itse en suostu kyytiin menemään kuin äärimmäisissä tapauksissa. On aina tarjoomassa kyytiä, mutta meen mielummin bussilla tai järkkään kyydyn muualta jos tarviin. Itselläni on kortti ja autokin, mutta auto nyt lapsen käytössä työmatkoja varten. Itse olen nyt työttömänä enkä tarvii autoa päivisin kuin todella harvoin.

Isällä kortin uusinta (85v) syksyllä ja hartaasti toivon ettei sitä uusita. Tod näk uusitaan. Minne ihmeessä voisin tästä ilmoittaa ettei uusittaisi enää. Itse siis kokee olevansa hyväkin kuski. Näin olikin vielä 5-7 vuotta sitten mutta ei enää.

Vierailija
10/22 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vanhus olisi osunut ja olisin selvinnyt hengissä, olisin joutunut vielä maksamaan sakot liikenteen vaarantamisesta. Harva tietää, että kolareihin osalliset joutuvat maksamaan sakot aina.

Tuo ei pidä paikkaansa. Minun autoon on törmätty 2 kertaa. Kummallakaan kerralla en saanut sakkoa koska noudatin liikennesääntöjä. En siis syyllistynyt mihinkään rikkeeseen. Ajoitko kenties ylinopeutta vai miksi ajattelit saavasi sakkoa?

Vierailija
11/22 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

En saanut rekkaria ylös. Olisin soittanut poliisille.

No mutta, Av on ihan yhtä hyvä instanssi ilmoittaa tällainen asia. Koitamme selvittää tämän mahdollisimman nopeasti.

Vierailija
12/22 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisin pyörällä työmatkan tekevänä itseni jokapäivä yliajetuksi jos luottaisin autoilijoiden noudattavan kolmiota.

Vierailija
13/22 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei pidä paikkaansa. Minun autoon on törmätty 2 kertaa. Kummallakaan kerralla en saanut sakkoa koska noudatin liikennesääntöjä. En siis syyllistynyt mihinkään rikkeeseen. Ajoitko kenties ylinopeutta vai miksi ajattelit saavasi sakkoa?

En ajanut ylinopeutta. Sakon voi saada, jos katsotaan ettei törmäyksen kohde ollut riittävän varovainen liikenteessä.

Vierailija
14/22 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä papalla on muistisairaus ja silti ajokortti. Vaikka kuinka puhutaan ihmisen oikeudesta päättää omista asioistaan, niin poikani otti häneltä autonavaimet lopulta pois. Lähistöllä on sekä lastentarha että koulu ja olisin pitänyt meitä osasyyllisinä, jos jotain hirveää olisi tapahtunut, koska papalla ei ole mitään käsitystä, kuinka vaarallisesti hän ajaa. Kovat ajohalut olisi kuitenkin ja autoa ei saa myydä, mutta avaimet pysyvät jemmassa ja auto seisonnassa.

Vierailija
15/22 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä papalla on muistisairaus ja silti ajokortti. Vaikka kuinka puhutaan ihmisen oikeudesta päättää omista asioistaan, niin poikani otti häneltä autonavaimet lopulta pois. Lähistöllä on sekä lastentarha että koulu ja olisin pitänyt meitä osasyyllisinä, jos jotain hirveää olisi tapahtunut, koska papalla ei ole mitään käsitystä, kuinka vaarallisesti hän ajaa. Kovat ajohalut olisi kuitenkin ja autoa ei saa myydä, mutta avaimet pysyvät jemmassa ja auto seisonnassa.

Miten lääkäri ei ottanut korttia pois? Muistisairausdiagnoosin saadessa lääkärin ensimmäinen kysymys oli, että onko muistisairaalla ajokortti. Kyseisellä henkilöllä ei ollut, mutta se olisi lähtenyt, jos olisi ollut.

Vierailija
16/22 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt on niin höpöhöpöä 🤣

Vierailija
17/22 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nimittele.

Vierailija
18/22 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä skitsofrenia ja uskon Jumalaan. Hän varoitti minua ajamasta autoa. En aja enää.

Vierailija
19/22 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ajanut ylinopeutta. Sakon voi saada, jos katsotaan ettei törmäyksen kohde ollut riittävän varovainen liikenteessä.

Millä tavoin sitten olit varomaton? Väsynyt, humalassa, kolmiolääkkeiden vaikutuksessa, puhelimessa???

Vierailija
20/22 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän taloyhtiössä vanhukset ajavat katumaastureillaan lähikauppaan ja usein eivät edes katso peiliin kun peruuttavat parkkipaikalta. Aika monta kertaa on myös suojatiellä meinannut jäädä yliajetuksi kun joku mummo tai pappa ratin takana ei näe eteensä tai meinaavat tulla kolmion takaa suoraan päälle. Kortti ja auto pois. Käyttäkööt bussia tai taksia.