Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen niin onnellinen omakotitalossa, tunnen myötätuntoa muissa asumismuodoissa asumaan joutuvia

Vierailija
21.03.2023 |

Säälittää kerrostalossa ja rivitalossa asumaan joutuvia. Aina vieraita ääniä, jopa kakan tippumisen vessanpönttöön voi joissain taloissa kuulla. Ei pihaa tai aitaamaton pläntti siinä tapauksessa. Koko ajan selittämätöntä kaipuuta pois. Kaipuuta, joka ei lopu muualla kuin omakotitalossa. Onneksi meillä oli varaa tähän vaikka pk-seudulla olemme. Tämä talo mahdollistaa meille hyvän elämän. Olemme juuri niitä, joiden pihoja haikaillen ihailette, kun itsellenne vieraalla omakotitaloalueella kävelette haikaillen. Takaan sen.

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea on iso asunto.

Vierailija
2/77 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ne pihat hienoja mutta kyllä mua säälittää omakotiasuja jotka raatavat kesät ruohonleikkuussa ja talvet lumenluonnissa :D

Meillä on hiljainen rivari, naapureista ei kuulu mitään, ja vartin ajomatkan päässä järvenrantamökki joten hurautetaan koska halutaan luonnon rauhaan, puusaunaan, tunnelmoimaan laiturille kuunnellen kuikkia ja ihastellen joutsenen pesää... meistä se voittaa sata-nolla omakotitalon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa. Onnelliset hyvin toimeentulevat ihmiset ovat yleisesti heitä, jotka jakavat omastaan muille.

Teetkö sinä jonkinlaista hyvää? Esim. Toimit tukiperheenä, olet kuukausilahjoittaja tms?

Vierailija
4/77 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on iso perheasunto Helsingin keskustassa. Mikä ihanuus, kun ei tarvitse tehdä pihatöitä, pihat ja kadut on kolattu aamuisin, kun lähdetään. Työmatkaa on 600m ei tarvitse mitään autoa tai edes busseja. Lapsella koulumatkaa 300m. Meillä ei ole aistiyliherkkyyksiä, joten ei vaivaa, jos joskus kuuluu pianonsoittoa tai lasten melskettä rapusta. En ikinä haluaisi vaivoikseni omakotitaloa. Omat vapaa-ajan harrastukseni ovat ihan muuta kuin pelkän asumisen ylläpito. 

Vierailija
5/77 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa. Onnelliset hyvin toimeentulevat ihmiset ovat yleisesti heitä, jotka jakavat omastaan muille.

Teetkö sinä jonkinlaista hyvää? Esim. Toimit tukiperheenä, olet kuukausilahjoittaja tms?

Onpas hupsu keino yrittää salata kateus. Näen lävitse.

AP

Vierailija
6/77 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä turhaan sääli, viihdyn tässä kerrostalo kaksiossani. Olen myös asunut yli kaksikymmentä vuotta omakotitalossa, eikä ollut minulle mikään status. Miesystäväni haluaisi että ostettaisiin yhteinen omakotitalo, minä en enää halua. Aikansa kutakin.

Vierailija
7/77 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Ei, vaan omassa kuplassa hyvin tavallista. Olen ilolla seurannut miten moni tuttavapiirissä näin tekee.

Ja omakotitalossa asun itsekin, velat maksettu, lapset maailmalla. Paljon läheisiä. Elämä on kivaa.

Vierailija
8/77 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Porvoossakin on varmasti mt-palveluita, otapas sinne yhteyttä 👏

Vierailija
9/77 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. En voisi ikinä olla tyytyväinen, jos saman katon alla asuu vierasta porukkaa, kuten kerros- ja rivitaloissa. Oma tupa, oma lupa! Minun maa ja minun säännöt!

Vierailija
10/77 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tää taas...

shiiiiiit/5

Vierailija
11/77 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kouluun!

Vierailija
12/77 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä enää omakotitaloa ja kaikkea sitä työtä, sisällä ja ulkona 😒 Kerrostalossa huolto hoitaa kaiken, itse saa vain olla ja nauttia helposta elämästä 😊

Vierailija
13/77 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En "joudu" asumaan tässä, vaan tämä on ihan oma valintani. Ei se maailma pyöri sillä tavalla että kaikki asuisivat omakotitalossa.

Vierailija
14/77 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kuulosta onnelliselta ihmiseltä.

Vierailija
15/77 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon muuttanu omakotitalosta kerrostaloon ihan omasta tahdosta. Ja onnellinen näin! Vihasin pihatöitä ja jatkuvaa laittamista. Olo on myös turvallisempi yksin täällä, kun on naapurit lähellä ja esim. vaikeampi murtautua.

Vierailija
16/77 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea aloittajalle. Asun Vantaalla hyvällä paikalla isossa ja velattomassa rivitaloasunnossa. Suomi on maailman onnellisin maa. On meitä ainakin kaksi onnellista. En kovin paljoa kaipaa naapuria, joka rekisteröi vessan vedotkin. Ap:lle onnea vain sinne korpikylään.

Vierailija
17/77 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä väsyttää, tuli nukuttua huonosti. Täälläkin on nykyään ihan paskoja provoja, kai sinäkin olet joku vakava mt-tapaus. Nyt töihin. Hyvä muistutus oli tämä siitä että kahvitaukojaan ei kannata täällä viettää. Liikaa liian tyhmiä ihmisiä.

Vierailija
18/77 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elin lapsuuteni omakotitalossa ja rivitalossa, ja olin aina kotona jännittynyt ja peloissani. Vasta kerrostalossa olen kokenut olevani aidosti turvassa, ja pystyn rentoutumaan kotona. Nautin naapurista tulevista elämisen äänistä, sillä tunnen oloni ihmisten keskellä turvalliseksi. Eivätkä äänet ole vieraita, sillä tunnen kaikki naapurit aika hyvin. Piha-alue on todella iso, on pallokenttä, sulkkiskenttä ja kaksi hiekkalaatikkoa ja iso grilli, reilusti nurmikkoa ja istutuksia, ja tietysti hiekoitettu leikkialue. Talon takaa puolestaan pääsee suoraan metsään, jossa on hyvät ulkoilupolut ja ulkokuntosali. Lähikauppaan ja kirjastoon on noin 200 metriä. Koen tämän kyllä täydelliseksi luksukseksi, kun vertaan lapsuuteeni omakotitalossa.

Vierailija
19/77 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole vaan onnellinen rauhassa. Minäkin olin 20 vuotta onnellinen omakotitalossa. Nykyisin onnellinen kerrostalossa ilman lumitöitä, ruohonleikkuuta, pensasaidan leikkuuta...

Vierailija
20/77 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikansa kutakin. Asuimme 30 vuotta omakotitalossa ja seitsemänkymppisinä vaihdoimme kerrostaloon. Uusi kolmio, hyvin äänieristetty, huolto toimii, mikäs tässä on asustella.