Aku Hirviniemi ja Sonja Kailassaari: Vauva tulossa
Ihanaa, paljon onnea heille <3
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/9e736311-be8e-411e-b634-b09a76…
Kommentit (87)
Harvan vanhan äidin lapsi mahtaa olla sitä mieltä, että eipä ois äidin pitänyt hankkia enää lasta ollenkaan. Mahtavat olla iloisia, että ovat saaneet syntyä, vaikka sattuivatkin olemaa se munasolu, joka äidiltä irtosi vasta 40+ iässä.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut on vaan katkeria, kun toiset meistä onnistuu saamaan lapsen vielä 40+. Se kun ei kaikilta enää onnistu. :)
Ja kun naisten eliniänodote on tällä hetkellä 85 vuotta, niin tuntuu tosi oudolta ajatukselta, että puolivälissä elämäänsä olisi jo vanha. Itse en nuorempana pitänyt mitenkään kummallisena, jos joku kertoi saavansa lapsen nelikymppisenä. Itsekin sain. Ihmeellistä ikärasismia, vaikka nuorten piti olla niitä suvaitsevaisempia vs. vanhemmat ikäluokat.
Nuorten naisten eliniänodote on 93 vuotta.
Laittaisivatpa nämä Sonjan vanhaksi haukkujat kommenttia suoraan sinne instaan omalla nimellä. Vaan ei pokka riitä. Aina pitää tulla mammapalstalle anonyymina haukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Laittaisivatpa nämä Sonjan vanhaksi haukkujat kommenttia suoraan sinne instaan omalla nimellä. Vaan ei pokka riitä. Aina pitää tulla mammapalstalle anonyymina haukkumaan.
Joo ne varmasti siellä instassa onnittelee sydämien kera. Sitten täällä haukkuvat. Kyllä nämä kaksinaamaiset paskanpuhujat tiedetään.
Vierailija kirjoitti:
Sonja on 43v voi ehkä ehtiä täyttää 44 kun synnyttää.
Mammojen matikkapää: 2023-1980 on 44... 😂😂😂😂😂😂😂😂 Käytäpä puhelimen laskinta!
Kirjoitin jo aiemmin tähän ketjuun, mutta ihan yhtä väärin on haukkua nuoria äitejä kuin vanhoja. Ketään ei pidä luokitella tietynlaiseksi ainoastaan iän perusteella.
Joopa joo. Täällä porukka hämmästelee yli 40v äitiä ja samaan lauseeseen miettii että miksi Suomeen ei tule lisää lapsia. Nyt kun tulee, on sekin jokin ongelma mammoille.
Onnea Sonjalle odotukseen, ihanaa että saa kokea äitiyden
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin jo aiemmin tähän ketjuun, mutta ihan yhtä väärin on haukkua nuoria äitejä kuin vanhoja. Ketään ei pidä luokitella tietynlaiseksi ainoastaan iän perusteella.
Äidit on yleensäkin kovia väittelemään äitiyteen liittyvistä aiheista. Jotain oman sädenkehän kiillotusta kai. Kuka on liian vanha, kuka liian nuori. Kuka on synnyttänyt "oikein" alakautta ja kuka "väärin" sektiolla. Kuka tekee lapsen ruoat ite ja kuka on laiska ja ostaa kaupasta. Kuka on kotiäiti ja kuka uraäiti ja kumpi on parempi. Kuka on hyvä ja imettää ja kuka on paha ja juottaa korviketta. Kuka imettäjä on sittenkin paha, kun lapsi on jo liian vanha. Kuka pukee lapsensa oikeaan vaatemerkkiin ja kuka väärään. Kuka on onnistunut kasvatuksessa ja kuka ei. Mutta onneksi kaikista pahin on kuitenkin lapseton nainen. Sitä pahempi ei ole huonoimmista huonoin äitikään.
Vierailija kirjoitti:
Juuri noin 👍👍👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äidit on yleensäkin kovia väittelemään äitiyteen liittyvistä aiheista. Jotain oman sädenkehän kiillotusta kai. Kuka on liian vanha, kuka liian nuori. Kuka on synnyttänyt "oikein" alakautta ja kuka "väärin" sektiolla. Kuka tekee lapsen ruoat ite ja kuka on laiska ja ostaa kaupasta. Kuka on kotiäiti ja kuka uraäiti ja kumpi on parempi. Kuka on hyvä ja imettää ja kuka on paha ja juottaa korviketta. Kuka imettäjä on sittenkin paha, kun lapsi on jo liian vanha. Kuka pukee lapsensa oikeaan vaatemerkkiin ja kuka väärään. Kuka on onnistunut kasvatuksessa ja kuka ei. Mutta onneksi kaikista pahin on kuitenkin lapseton nainen. Sitä pahempi ei ole huonoimmista huonoin äitikään.
Katosin aikoinaan eräästä mammaporukasta juuri tämän takia. Koko ajan yrittivät saada tuntemaan huonommuutta jostain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sonja on 43v voi ehkä ehtiä täyttää 44 kun synnyttää.
Mammojen matikkapää: 2023-1980 on 44... 😂😂😂😂😂😂😂😂 Käytäpä puhelimen laskinta!
Julkisuudessa ollut tarkempaa tietoa milloin Sonja on syntynyt, joten ei ihme jos joku on päätellyt et on jo viime vuonna ollu 43v.
Jokainen osaa käyttää laskinta, oletan niin.
Joku kyl taisi ihmetellä täällä miten 1980v syntynyt voi olla 43v?
Ei siinä minun mielestäni ole mitään kadehdittavaa, että joku aloittaa lasten teon vasta yli 40-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Itse sain lapset nuorena, enkä hauku niitä äitejä, jotka saavat lapset +40 veenä. Tuli vähän paha mieli, kun joku oli kirjoittanut, ettei lapsia kannattaisi tehdä alle 30 veenä, koska on itsekin lapsi. Minä olen saanut 3 lasta alle 30-vuotiaana. Enkä kadu. Se on sitä, mitä minä olen halunnut.
Christiiina kirjoitti:
Ei siinä minun mielestäni ole mitään kadehdittavaa, että joku aloittaa lasten teon vasta yli 40-vuotiaana.
Esikoisen sain 23-vuotiaana. En ole katunut lainkaan. Sen huomasin, että kaverit vähän tuppasi jäämään, ne lapsettomat , vaikka koitin ylläpitää suhteita ja sain myös omaa aikaa. Välillä on "outoa" , että nyt 10 vuotta myöhemmin omaikäiset alkavat saamaan lapsia. Itse ajattelen, että huh, onneksi ei tarvitse enää valvoa jne. Olen mennyt sen vaiheen ohi ja 40-vuotiaana olen eri tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Esikoisen sain 23-vuotiaana. En ole katunut lainkaan. Sen huomasin, että kaverit vähän tuppasi jäämään, ne lapsettomat , vaikka koitin ylläpitää suhteita ja sain myös omaa aikaa. Välillä on "outoa" , että nyt 10 vuotta myöhemmin omaikäiset alkavat saamaan lapsia. Itse ajattelen, että huh, onneksi ei tarvitse enää valvoa jne. Olen mennyt sen vaiheen ohi ja 40-vuotiaana olen eri tilanteessa.
Oletko mies vai nainen? Useinhan miehille tulee uudelleen vauvakuume 40-50-vuotiaana riippumatta siitä, että onko heillä jo ennestään lapsia vai ei.
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko mies vai nainen? Useinhan miehille tulee uudelleen vauvakuume 40-50-vuotiaana riippumatta siitä, että onko heillä jo ennestään lapsia vai ei.
Olen nainen. Mieheni menee kyllä tuohon kertomaasi ikäjakaumaan ja hänellä ei ole pienintäkään vauvakuumetta. Elämä on hyvää näin
Pitää muistaa että ihmiset kokevat asiat eri tavalla. Itse tulin nelikymppisenä äidiksi ja rankkaa on ollut, se mullisti elämän totaalisesti vaikka olikin toivottu asia. Siihen asti oli saanut elää itselleen ja sitten painopiste muuttui ja koko elämä muuttui.
Nyt lapsi on murrosiässä enkä voisi kuvitellakaan aloittavani alusta vaikka olisin nuorempi ja se olisi vielä mahdollista. Tämä on minun kokemukseni ja tiedostan että Aku ja Sonja voivat kokea täysin eri tavalla.
Moni tulee nelikymppisenä äidiksi eikä näe siinä ongelmaa, moni myös tekee vielä iltatähden vaikka vanhemmat lapset ovat jo aikuistumisen kynnyksellä. Silti pitää uskaltaa puhua myös siitä että uusi tilanne voi tuoda mukanaan myös kriisin.
Ennen lapsia tehtiin niin kauan kuin niitä saatiin, yli nelikymppisenä lapsen saaminen ei ollut mikään uutinen saati ongelma. Nykyään kun lääketiede on pitkälle kehittynyttä ja ihmiset elävät pitkään tästä on tehty ongelma vaikka pitäisi olla päinvastoin. Varsinainen myrsky vesilasissa.
Oli ikä mikä tahansa, jos elämäntilanne tuntuu itsestä siltä, että lapsi sopii siihen niin mikäs siinä.
Tiedän äitejä, jotka saaneet esikoisen 20-vuotiaana ja taas äitejä, jotka saivat esikoisensa 40-vuotiaana. Molemmissa varmasti omat puolensa, mutta tuo 20-vuotiaana lapsen saanut elää 40-vuotiaana todella erilaista elämää kuin tuo joka sai esikoisen 40-vuotiaana. 40-vuotias taas on elellyt erilaista elämää, kuin se joka hoiti vauvas 20-vuotiaana. Eikö jokainen saa elää omanlaista elämää?
48v ei oo enää taapero.