Siis mikä joitakin ihmisiä oikein vaivaa?
Minulla on tuttava, joka on jatkuvissa talousongelmissa. Jos hänelle ei lainaa rahaa, hän hikeentyy. Lisäksi hän valehtelee ja salailee asioita. Hän on myös aika ajoin erittäin raivostuttava: tiuskii aivan mitättömistä asioista. Hän muhinoi tietämättämi erään rentun kanssa ja hankkiutui tälle paksuksi. Kun hän ei enää voinut salata raskauttaan, hän ilmoitti siitä minulle ja syytti minua siitä, kun en ollut pelastanut häntä. Ja kun viimeksi yritin puhelimessa ohjeistaa häntä, miten sinun kannattaisi yrittää alkaa elää, hän lähetti minulle puhelun jälkeen tekstiviestin, jossa hän kertoi puhelun olleen outo. Itse hän jankuttaa koko ajan siitä, kuinka häntä kiusataan. Miten siis auttaa tällaista ihmistä?
Kommentit (29)
Jatkan vielä: hän kertoi, että hän ei voinut ryhtyä parisuhteeseen lapsen isän takia sen vuoksi, että hänen vanhemmillaan oli ollut toimimaton avioliitto, mutta että he eivät kuitenkaan eronneet, vaan pysyivät yhdessä niin kauan, kunnes toinen vanhemmista kuoli. ap
Tulit sit tänne etsiin selkään taputtajia ja puolella olijoita.
Narsismi haisee.
Vierailija kirjoitti:
Jatkan vielä: hän kertoi, että hän ei voinut ryhtyä parisuhteeseen lapsen isän takia sen vuoksi, että hänen vanhemmillaan oli ollut toimimaton avioliitto, mutta että he eivät kuitenkaan eronneet, vaan pysyivät yhdessä niin kauan, kunnes toinen vanhemmista kuoli. ap
Nonni, täysin aiheen vierestä haukkumista ja demonisointia, tunnistettavalla tavalla, ilman että anbat uhrilles mahkua puolustautua.
Ap tapa itses, jooko
Miksi olet missään yhteyksissä häneen?
Käyttääkö tuttusi mielialalääkkeitä?
Olisi kannattanut vaan ostaa se torin pesukone.
Kaikkia ei voi auttaa. Tämä on fakta.
Pidä huoli omista asioista ja elä sitä omaa elämääsi.
Meitä on kattokaas niin moneen lähtöön että saa sanoa.
Mitä järkee olla noin pöntön ihmisen kaveri?
Sano sille että heippa ja toivota onnea paremman seuran löytämiseksi.
Haiskahtaa melkomoiselta uhriutujalta. "Minä en ole koskaan tehnyt enkä sanonut kenellekään mitään pahaa!"
Kuulostaa wt-meiningiltä. Et voi auttaa ystävääsi. Paras ystäväsi olet sinä itse, ja juuri tästä nimenomaisesta parhaasta ystävästä sinulla on iso vastuu. Hänen hyvinvointinsa on sinun vastuullasi. Ja jotta tällä oikeasti parhaalla ystävälläsi olisi hyvä olla, sinun pitäisi jättää taaksesi tällaiset kamalat ihmiset, joiden kanssa ei tule muuta kuin pahaa mieltä ja lopulta jotain vakavampaakin. Tuntuu varmasti kurjalta olla se "huono" ystävä, joka hylkää mutta nyt pidä pääsi kylmänä ja jätä tämä persoonallisuushäiriöinen ihminen pois elämästäsi. Olet sen velkaa itsellesi, sillä oikeasti parhaalle ystävällesi, jota sinun on suojeltava tällaisilta energiasyöpöiltä.
Vierailija kirjoitti:
Tää on huippu. Pitäisköhän munkin syytellä mun isovanhempia kun ne eros. Tuli hirveet psyykkiset traumat. Niisk!
Pakenemalla.