Miten krapulasi ovat muuttuneet iän myötä jos ovat? Minä olen nelikymppinen ja poden yhä krapulaa perjantailta
Koko päivä ollut veltto ja väsynyt olo. Olen juonut pari litraa kahvia. Viikonloppu meni torkkuessa.
Parikymppisenä nukuin muutaman tunnin, otin Buranan ja olin valmis töihin tai bailaamaan lisää.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Yksi ratkaisu on päihde josta ei tule krapulaa. Ihan ongelmatonta tuokaan ei ole kun kyseinen päihde on suomessa laitonta. Jo saksalainen on niin erilainen kuin suomalainen että niille krapulaton päihde on voitu sallia. Itsellä alkoi noin 40 vuotiaana krapulat pahentua ihan älyttömästi. Monta päivää on liian kova hinta yhden illan huvista.
Ei nekään hermostolle hyvää tee. Parhaat päihteet saa elimistön itse tuottamista morfiinia ja kannabista muistuttavista aineista, joita tuottaa etenkin liikunta, mutta myös esimerkiksi eläinten paijaaminen ja yleensäkin koskettelu. Oksitosiini, dopamiini, serotoniini, testosteroni, adrenaliini. Anteeksi tämä tylsä tätimäinen puheenvuoro, mutta niin se vain on.
N54
Olen kohta 50v enkä ole enää 20 vuoteen viitsinyt juoda niin paljon että tulisi krapula. Harvoin muutenkaan juon ja silloin riittää 2-4 annosta . En näe syytä juoda enempää koska hauskuus ei siitä kasva ja seuraava päivä menee ihan tärviölle
Mulla krapulat katos kokonaan 50 iässä kun lasten muutettua omilleen olen pystynyt juopotella joka päivä. En tiedä tuliskoha krapula takas jos lopetan juopottelun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi ratkaisu on päihde josta ei tule krapulaa. Ihan ongelmatonta tuokaan ei ole kun kyseinen päihde on suomessa laitonta. Jo saksalainen on niin erilainen kuin suomalainen että niille krapulaton päihde on voitu sallia. Itsellä alkoi noin 40 vuotiaana krapulat pahentua ihan älyttömästi. Monta päivää on liian kova hinta yhden illan huvista.
Ei nekään hermostolle hyvää tee. Parhaat päihteet saa elimistön itse tuottamista morfiinia ja kannabista muistuttavista aineista, joita tuottaa etenkin liikunta, mutta myös esimerkiksi eläinten paijaaminen ja yleensäkin koskettelu. Oksitosiini, dopamiini, serotoniini, testosteroni, adrenaliini. Anteeksi tämä tylsä tätimäinen puheenvuoro, mutta niin se vain on.
N54
Pyöräilen ja kävelen aivan varmasti riittävästi. En ole koskaan saanut liikkumisesta endorfiineja mutta liikun silti. Oma on valintani ja sille minä en voi mitään kun päihteet on luokiteltu miten sattuu. Siinä on alkoholia se on laillista ja kaikki muu on sitten laitonta. Perusteluna koska minä niin sanon. Todelliset haitat huomioiden kannabiksen laittomuus on aivan älytöntä. Päihteiden käyttö ei tule loppumaan niin olisi parempi jos saisi ilman seurauksia valita ainakin näistä alkoholia huomattavasti vähemmän haitallisista päihteistä.
Oon 33v ja krapulat ovat pahentuneet. Pitää bileillan aamuna ja darrassa ottaa yks berocca, koska muuten mulla särkee luut ja lihakset :D siis ihan ihmeellinen kipu kropassa sen "normaalin" darraolon lisäksi.
14 vuotiaana ekä känni 80-luvulla ja krapulat oli jo silloin karmivia
Kaksi lasia punaviiniä illalla ja seuraava päivä pilalla. Ihan vetelä olo. Olen myös huomannut että ihmeellistä huimausta, mitä ennen ei ollut..
Ikää 44 ja tosi harvoin tulee mitään juotua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N54
Pyöräilen ja kävelen aivan varmasti riittävästi. En ole koskaan saanut
Totta, kannabis ei varmaan ole niitä vaarallisimpia päihteitä. Kaikkien huumeiden vapauttaminen ei kuitenkaan mennyt käsittääkseni kovin hyvin Oregonissa, en tiedä mikä Coloradon tilanne on. Siellähän kai vapautettiin vain hasis. Aika erikoiselta kuulostaa tuo, ettet koskaan ole saanut endorfiineja liikunnasta.
Eikö ne krapulaan johtavat juomiset olisi pitänyt lopettaa jo vuosikausia sitten?
Vierailija kirjoitti:
Olen 45vuotias ja tiedän että jos aion juoda kunnolla,ei seuraavaksi päiväksi saa olla mitään menoa ja että jääkaappi on täynnä kylmää juotavaa ja pikkusuolaista purtavaa.
Miten sitä kaksikymppisenä meni krapulassa kaverin kanssa pitsalle,hammaslääkäriin,töihin?
Tämäpä juuri. Sen lisäksi, että suunnittelee juomisensa, pitää suunnitella seuraava päivä. Ei mene niin, että aukoo silmiään jossain vaiheessa aamua ja pohtii että pitäisikö tilata pitsa.
Jääkaapissa pitää olla sitä oikeaa mehua ja suolapalaa mikron kautta. Tai kylmänä.
Kankkunen 25vuotiaana "Joo mennää vaan kirppikselle,hörppään vaan kahvia ja käyn nopsaan suihkussa"
Kankkunen 45vuotiaana" En pysty nyt..mihinkään. moikka.."
Niihin oikeisiin huumeisiin ei kannata koskea. Oregon kokeili ja se siitä. Kannabis on aivan eri asia vaikka kun huumeita alettiin kieltää niin vedettiin mutkat suoriksi ja kaikki paitsi alkoholi luokiteltiin huumeiksi. Pieni ristiriita siinäkin kun alkoholi on huumaava aine. Humaltuminen on huumaantumista. Nooh kaiken voi aina selittää kaksinaismoraalilla, aina.
Varmaan tulisi karmea krapula, jos pysyisi valveilla yli puolen yön. Nuorenahan sitä dokattiin aamuyöhön asti, kun sille päälle sattui. Nyt rajoittuu siihen, että siemailee muutaman jotain leffaa katsoessaan. Ei tule kankkusta, kun ei sitä ehdi hankkimaan.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan tulisi karmea krapula, jos pysyisi valveilla yli puolen yön. Nuorenahan sitä dokattiin aamuyöhön asti, kun sille päälle sattui. Nyt rajoittuu siihen, että siemailee muutaman jotain leffaa katsoessaan. Ei tule kankkusta, kun ei sitä ehdi hankkimaan.
Minua kaikki alkoholi piristää. Pelkkää keppanaakin olen litkinyt aamuun asti. Krapulassa ei saa nukuttua ollenkaan. Tuollainen unen puute tekee sen ettei viitsi juoda.
Mulla on ihanan rauhallinen krapulapöhnä seuraavana päivänä, ei jaksa edes ajatella mitään.
Mun hermoja olut rauhoittaa, en juo muuta alkoholia. N60v
Tuohon tuli virhe.
Eli siis joko noin 3 pulloa siideriä TAI noin neljä lasia viiniä, ei molempia samana iltana.
Eli pieniä määriä.