Olen parantanut tapani liikenteessä
Oivalsin nimittäin, että en olekaan liikenteessä yksin. En enää lähde vihreissä valoissa hidastellen liikkeelle. Olen myös huomannut, että ryhmittymisellä risteyksessä on tarkoitus.
Miten sinä olet petrannut liikennekäyttäytymistäsi?
Kommentit (50)
Kun käännyn risteävälle tielle, annan jalankulkijoille tietä siten, että jään keskelle risteystä vartoilemaan. Takana tulevat joutavat kyllä odottaa siinä missä minäkin.
Näppäät etusumuvalot päälle heti kun hämärtää !
Ajan aina varmuuden vuoksi pitkät päällä, niin ei jää vahingossa laittamatta pimeällä tiellä.
Mulla ei ole autoa, mutta en kävele punaisia päin silloin jos on lapsia paikalla.
Minä keskityn edellä olevaan liikenteeseen täysillä, enkä tuhlaa huomiotani peilien vilkuiluun. Näin on turvallisempaa.
Ryhmittyminen on ihan tieliikennelaista löytyvä asia. Mutta yllättävän monelle kuskille täysin vieras käsite. Tai ainakin ihan ylivoimaisen vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Ryhmittyminen on ihan tieliikennelaista löytyvä asia. Mutta yllättävän monelle kuskille täysin vieras käsite. Tai ainakin ihan ylivoimaisen vaikeaa.
Ryhmittyminen kuluttaa renkaita kun rattia joutuu käänteleen edes sun takas. Niveletkin kuluu.
Auto kun vaihtui bemariin, olen kiinnittänyt korostetun paljon huomiota siihen etten kiilaa tai etuile, en kaahaa ja käytän aina vilkkua. Parkkihallissakin jos on risteys - itse asiassa parkkihallissa vasta saa olla tarkkana, se on villiä länttä.
Samat tosin en ole koskaan mielestäni tahallaan kovinkaan huonosti ajanut niin höykkyillen ja kiireisesti sekä myös ylinopeutta ja raivonnut. Näin vanhimmiten vaan ei kiinnosta että onko 2 minuuttia aiemmin töissä.
Tuohon kun laittaa peräkärryn vielä perään, niin kanssakulkijat tykkää.