Vaalikeskustelu tänään tv1 klo 21
Eduskuntapuolueiden edustajat keskustelussa tänään.
Kommentit (1249)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka onkin ulkopuolella politiikasta, on pakko sanoa, että juontaja/vetäjän asuvalinta meni mönkään.
Ihan tavallinen, siisti ja asiallinen.
Tuo liivi on huono ja yläosa on yhtä myttyä.
Tietenkään Helsingissä ei toimi ruotsinkielinen palvelu, koska... miten tämän nyt sanoisi... hoitoalalla on paljon sellaisia, joiden ei tarvitse opiskella ruotsia.
Tässä vaiheessa täytyy Damströmille antaa kunniaa siitä että on pitänyt osallistujille sellaisen kunnon ripityksen ennen lähetystä ettei ole tarvinnut vielä vastamelukuulokkeita päällehuutelun ja kiljumisen takia vielä kaivaa. Ehkä osaa osallistujia on alkanut itseäkin jo nolottaa kakaramainen käytöksensä aiemmissa tenteissä ja kansalaisilta saatu palaute siitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt Orpo hyvin haasto hallitusta. Hyvä
Siis Orpohan on tuon keskustelun pelle. Ei pysty mitenkään perustelemaan miten hän leikkaisi miljardeja, kun tutkimustietokin ja muut puolueet ei näe mitään mahdollisuutta leikata.
No ei ole. Vaan puhuu järkeä kun toisinkun vasemmisto. Trolli
Vierailija kirjoitti:
Marinilla on jäänyt resurssi-levy nyt jankkaamaan.
Ei sillä ole muita vaihtoehtoja. Velaksi pyörittänyt koko rulettia ja kulttiaan tähänkin asti ja samaa meinaa jatkaa. Jälkipolvet maksakoot.
En kuullut mikä kaikkia nauratti?
Kaikkia tukipalveluita tulisi lisätä sote-alalle. Ammattilaiset hoitavat hoitamisen. Esim. kaikki kirjaus pitäisi voida sanella ja sihteerit kirjoittamaan potilastiedot (tai automaattinen sanelu tekoälyllä).
Kaikki vaate, siivous, ruoka, ulkoilutukset, virkistys ja matkustus (esim terveyskeskukseen viennit) tulisi tehdä tukipalveluiden avulla.
Olen itse hyvätuloinen, enkä näe mitään syytä miksi mun pitäs saada pienempien verojen kautta muutama kymppi kuussa lisää ja samaan aikaan Suomen terveydenhoito jätettäisiin oman onnensa nojaan.
Vaikka olen selkeästi Kokoomuksen kohderyhmää, en ikinä voisi äänestää Orpon Kokoomusta. Ihan naurettaavaa touhua.
ResurssejaResurssejaResurssejaResurssejaResurssejaResurssejaResursseja
HoitajiaHoitajiaHoitajiaHoitajiaHoitajiaHoitajiaHoitajiaHoitajia
Eiköhän tämä jo tullut selväksi. Seuraava aihe, kiitos.
Voi Anna Maja, pääosa hoitajista puhuu jo nyt jotain muuta äidinkielenään kuin suomea tai ruotsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silmissäni orpo katse lapsen eksyneen..
Orpolle jahot suuhun vasemmalta, oikealta ja keskeltä 😂
Siinä on hyvä uhriutua.
Huomaa miten paljon trolleja täällä on
Vierailija kirjoitti:
Olisiko aika vaihtaa aihetta? Aika puuduttavaa tämä sote jankutus.
Aika moni tärkeä asia jää käsittelemättä.
Vierailija kirjoitti:
Liike Nyt ja VKK molemmilla yksi edustaja eduskunnassa. Miksi LN tässä ja VKK toisessa?
No VKK ei ollut puolue nykyisen eduskunnan alkaessa. En tiedä, joko joku vastasi.
Toi Petterihän alkaa itkeä kohta
Vierailija kirjoitti:
Mitähän puoluetta sitä äänestäisi, kun en ole oikein minkään kanssa ihan samoilla linjoilla. Kaikilla puolueilla on asioita, joista olen samaa mieltä, mutta sitten myös niitä joista olen aivan eri mieltä. Onneksi meillä on Suomessa monipuoluejärjestelmä, ettei mikään puolue pääse yksin valtaan, vaan kompromissit ovat pakollisia.
Pahinta on vaan se, että "väärin" äänestämällä voi käydä niinkin että just ne itselle tärkeät asiat jääkin hallitusohjelmassa kokonaan ulkopuolelle ja siinä keskitytään vain just niihin asioihin joilla ei ole joko itselle merkitystä tai sitten ne huomioidaan just siitä itselle väärästä/huonosta näkökulmasta.
Kompromisseissa on aina riskinsä ja varsinkin kun niitä tehdä "könttänä" monesta eri asiasta moneen eri suuntaan.
Purralla hyvä pointti sinänsä Soten byrokraattisista toimintaprosesseista, joissa varmasti riittäisi parannettavaa ja tehostettavaa.
Purralla on nyt todella erinomainen meno päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko aika vaihtaa aihetta? Aika puuduttavaa tämä sote jankutus.
Aika moni tärkeä asia jää käsittelemättä.
Tässä tentissä keskitytään terveydenhuoltoon. Tulossa on muita tenttejä.
Vierailija kirjoitti:
Toi Petterihän alkaa itkeä kohta
Trolli
Tää ilta on kok plussaa ja rkp. Terveys ja ilmasto, muut putoaa ja joutuvat häviämään.
Korppoo