Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vetoomus itsemurhaa harkitseville: älä tee sitä, se ei ratkaise mitään

Vierailija
20.03.2023 |

Itsemurha ei ole oikea ratkaisu ongelmiin. Voin kokemuksesta sanoa, ettei se ratkaise mitään. Apu on muualla.

Kommentit (170)

Vierailija
21/170 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nimenomaan ratkaisee kaikki ongelmat. Jonkin verran jää läheisille sitten ongelmia ratkottavaksi, mutta ihmisellä itsellään ei enää ole mitään ongelmia.

Toki useisiin ongelmiin olisi olemassa muitakin ratkaisuja. Ja silloin on harmillista, että päädytään ratkaisemaan ne niin lopullisella tavalla. Mutta jokaisella on oikeus päättää tuollaisesta itse.

Vierailija
22/170 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mailman onnelisin kansa kirjoitti:

AP mistä päättelet, että tiedät meidän kaikkien yksilölliset syyt pohtia jättää elämättä tämä uniikki mahdollisuus?

Ja mikä se apu meille kaikille olisi, puhut pehmeitä!

Jos aikoo aikeen toteutaa kannattaa ottaa Orpon tai Haaviston valokuva mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/170 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on oikeus päättää päivänsä.

Vierailija
24/170 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaisin päätös tehdä itsemurhasta mahdollisimman vaikeaa, oli päätös, että saan tehdä sen, kunhan teen sen nirhaamalla täytekeksillä ranteeni auki.

Toisella kertaa päätin, että katson suosikki TV-sarjani viimeiseen jaksoon asti, ja hieman yllättäen siihen mennessä olin jo innostunut toisestakin TV-sarjasta, joka vuorostaan piti katsoa loppuun asti.

Kummankin päätöksen jälkeen kiinnostus päättää päiväni oman käden - tai kenen tahansa käsien - kautta ovat hiipuneet epämääräiseen ajatukseen, ettei täällä ole niin kivaa kuin luvattiin, mutta porskutan silti eteenpäin.

Vierailija
25/170 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eutanasia lailliseksi kaikille yli 25-vuotiaille ilman ehtoja.

Vierailija
26/170 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin vähän paremmin ymmärtämään ahdistuksen takia itsemurhan tekeviä, kun sain lääkkeen joka aiheutti minulle lyhyitä aikoja sivuoireena selittämätöntä ahdistusta, johon ei auta mikään. Pahimpina tunteina ei pystynyt tekemään muuta kuin kyhjöttämään ja keskittymään vain siihen, että hengittää tasaisesti eikä pinnallisesti ja nopeasti kuin paniikissa. Kun pahin ahdistus meni ohi, olo oli mahtava. Tunne oli todella sellainen että ellen olisi tajunnut sen johtuvan viikkoa aiemmin alkaneesta vuosia kestävästä lääkekuurista, olisin tehnyt mitä tahansa sen loppumiseksi. Lääkkeeni sisältää keltarauhashormonia ja ilmeisesti ahdistus iskee aina silloin, kun tuo hormonitaso on tavoitetta matalampi.

Mutta siis nyt uskon tuon oman lääkkeeni sivuvaikutuksena takia, että ahdistuksen taustalla voi olla arvattua useammin jotkut hormonit. Kannattaa siis ajatella että vika on aivojen kemian toiminnassa ja jokin lääke voi auttaa siihen, kunhan hakee apua lääkäriltä. Antakaa ennemmin lääkäreille mahdollisuus saada aivojenne kemia toimimaan ennen kuin teette mitään peruuttamatonta.

Vierailija
27/170 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on. Elämä on lahja.

Itsarin sijasta voi esim. ryhtyä vinoilemaan diktaattoreille.

Vierailija
28/170 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa typerä aloitus :D sehän nimenomaan ratkaisee kaikki omat ongelmat - ja jos haluaisikin elää niin se apu on todellakin MUUALLA, ulottumattomissa. Pilleripurkki käteen ja kotiin, sitä se saatavilla oleva "apu" on.

Vierailija
29/170 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin tehdä itsemurhan viime torstaina. Järjestin jo asiat niin, että lapsi on pidempään hoidossa. Olisin ilmoittanut miehelle, että teen itsemurhan, jotta löytää minut varmasti ja tulee töistä suoraan kotiin. Sitten tajusin, että jos soittaa ambulanssin niin voin jäädä henkiin, joutua vegetatiiviseen tilaan tai vähintäänkin joutua suljetulle selviytymisen jälkeen. En siis ottanut yliannostusta lääkkeitä, mutta seuraavaa ajankohtaa jo mietin. Mulla on rakas lapsi, mutta välillä senkään olemassa olo ei kanna. P. S olen mielestäni hyvä äiti.

Vierailija
30/170 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

m_51 kirjoitti:

Itse en halua läheisilleni itsemurhan aiheuttamaa syyllisyyttä.

Muuten kyllä toivon, että kuolen mahdollisimman pian.

Samoin. Siksi en olekaan sitä tehnyt.

Vierailija
31/170 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se monien kovat kärsimykset lopettaa, jos ei niihin muu auta. Mutta pitää tehdä kunnolla ja muita vahingoittamatta.

Näin on. Minulla on se käsitys, että se on parempi vaihtoehto kuin laitoshoito. Aikansa kutakin. Moni tuntee sen kehossaan, milloin on tullut aika poistua näyttämöltä.

Vierailija
32/170 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs se Ricky Gervaisin sarja olikaan, After Life? Ja maailman paskin supervoima. Minusta ihan pätevä supervoima ja itsekin tuota välillä miettinyt sellaisten ihmisten kohdalla jotka haluavat itsensä päiviltä päästää.

Vierailija
33/170 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ei ratkaise? Sehän ratkaisee kirjaimellisesti joka ikisen ongelmasi: kuolleilla ei ole ongelmia.

Vierailija
34/170 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ihmisellä on oikeus olla itselleen armollinen ja antaa itsensä mennä. 

Vierailija
35/170 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinasin tehdä itsemurhan viime torstaina. Järjestin jo asiat niin, että lapsi on pidempään hoidossa. Olisin ilmoittanut miehelle, että teen itsemurhan, jotta löytää minut varmasti ja tulee töistä suoraan kotiin. Sitten tajusin, että jos soittaa ambulanssin niin voin jäädä henkiin, joutua vegetatiiviseen tilaan tai vähintäänkin joutua suljetulle selviytymisen jälkeen. En siis ottanut yliannostusta lääkkeitä, mutta seuraavaa ajankohtaa jo mietin. Mulla on rakas lapsi, mutta välillä senkään olemassa olo ei kanna. P. S olen mielestäni hyvä äiti.

Lääkkeillä on todella vaikea tehdä itsemurhaa. Todennäköisesti rupeat oksentamaan paljon ennen kuin ehdit kuolla. Mahdollisesti saat aikaan jotain pysyvää vaurioita kehossasi, mutta melko varmasti et onnistu tap pamaan itseäsi lääkkeillä.

Vierailija
36/170 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sun kohdalla ainakin auttaisi selvästi, kun olet noin tyhmä.

Vierailija
37/170 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs se Ricky Gervaisin sarja olikaan, After Life? Ja maailman paskin supervoima. Minusta ihan pätevä supervoima ja itsekin tuota välillä miettinyt sellaisten ihmisten kohdalla jotka haluavat itsensä päiviltä päästää.

Mikä supervoima? En tajua tekstiäsi.

Vierailija
38/170 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeillä on todella vaikea tehdä itsemurhaa. Todennäköisesti rupeat oksentamaan paljon ennen kuin ehdit kuolla. Mahdollisesti saat aikaan jotain pysyvää vaurioita kehossasi, mutta melko varmasti et onnistu tap pamaan itseäsi lääkkeillä.

Näin juuri.

Kun tapat itsesi, niin lääkkeet ovat vammaisin tapa yrittää lähteä.

Heti kun junalakko loppuu, niin raiteita kohti vaan jos haluat kuolla.

Vierailija
39/170 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirtto toimii myös hyvin.

Onnea matkaan!

Vierailija
40/170 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsemurha ratkaisee kaikki ongelmat. Ei tarvii enää elää yksin, ei tarvii kärsiä työttömyydestä, eikä naisettomuudesta, köyhyydestä. Ei tarvii kuunnella työkkäri akkojen ja muiden ihmisten vittuilua siitä mikset mene töihin.