Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi kommentoi 14-vuotiaan vartaloa ikävään sävyyn

Vierailija
20.03.2023 |

Ja nyt kiukuttelee, kun suutuimme ja lähdimme tämän jälkeen kotiin hänen syntymäpäiviltään.

Tytöllä on juuri alkanut kuukautiset. Ovat kivuliaat ja inhottavat eikä tyttö olisi alunperin halunnut eilen lähteä mumminsa syntymäpäiville. Olin asian kanssa ihan ok, mutta tyttö muutti viimetipassa mielensä ja tulikin mukaan. Juhlissa tyttö oli ottamassa lisää kakkua, kun mumminsa tuli ja räppäsi sormille saatesanoilla: sulla tuo vatsa pömpöttää niin paljon, että parempi jättää kakut syömättä. Siinä kohtaa totesin, että minun lapselle ei puhuta noin ja poistuimme juhlista.

Vasta kotimatkalla tyttö kertoi, että oli ilmoittanut pahoittelen mummilleen, että ei tule ja kertonut syyn. Mummi oli syyllistänyt tytön tulemaan sanomalla, että ei kenenkään kuukautiset voi olla niin kipeät, että ei voisi tulla juhlimaan. Olisin jättänyt tytön kotiin, jos olisin tiennyt tästä.

Koko eilisen illan ja tämän aamun anoppi on lähettänyt syyllistäviä viestejä, kuinka minä tein asiasta isomman numeron kuin se oli ja kuinka se oli ihan vaan vitsiä. Tytölle on lähettänyt minua haukkuvia viestejä. Tyttö esti lopulta illalla mumminsa, kun ei enää jaksanut. Itse en ole reagoinut noihin viesteihin ensimmäisen perustellun vastauksen jälkeen mitenkään, mutta nyt mietin, että miten tästä eteenpäin. Odotanko vaan, että tajuaa lopettaa viestien sylkemisen?

Kommentit (97)

Vierailija
41/97 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoni sisko sanoi kerran kun olin n. 12v "oot niin hyvin syönyt" ja tökki vatsaani. Olin täysin normaalipainoinen.. paino sanalla "olin".

Siitä asti on ollut ongelmia minäkuvan kanssa. Tästä on aikaa jo yli 20 vuotta.

Vierailija
42/97 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Räppäsi sormille"... uskoo ken tahtoo. Ilman tota detaljia olisi ollut 4/5.

Mä olen ihan kolmekymppinen aikuinen ja oma täti ns. räppäsi sormille syksyllä yksissä juhlissa, kun olin ottamassa suklaata. Totesi siinä, että ei mun kannattaisi ottaa, kun olen muutenkin lihonut. Samaa ikäluokkaa luultavasti kuin ap:n anoppi.

No olitko lihonnut? Suklaassa on todella paljon kaloreita eli ne kannattaa jättää syömättä jos on alkanut painoa kertyä.

Vanha kansa sanoo asiat suoraan niin kuin ne ovat eli läskiä naista läskiksi ja h...aa h..aksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/97 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika myöhään alkoivat, jos vasta 14- vuotiaana alkoivat. Nykyään kaikilla kun tuntuu alkavan hyvin nuorina.

Itsellä alkoi 15 vuotiaana.

Vierailija
44/97 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummo ei osannut kertoa muulla tavalla, että makeat kakut lihottaa. Hänellä on tässä kehittymisen paikka. Anteeksi on annettava, vaikka vähän kirpaisee.

Joo. Teinistä tulee obeesi löllerö heti kun juhlissa syö tarjottua kakkua.

Mikä v...un"obeesi"?

Vierailija
45/97 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omine lupineenko santsaamassa kakkua? Jäikö edes muille sitä ensimmäistä palaa?

Entä söikö myös mummon vanukkaat?

Vierailija
46/97 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummoni sisko sanoi kerran kun olin n. 12v "oot niin hyvin syönyt" ja tökki vatsaani. Olin täysin normaalipainoinen.. paino sanalla "olin".

Onkohan Ahtisaarella tai Timo Soinilla ollut ongelmia minäkuvan kanssa?:D Jos joku on heitä läskiksi pilkannut

Vierailija
47/97 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun oli niin kovat menkkakivut että hädin tuskin ihmisten ilmoille pääsi, niin ei kyllä ruoka maistunut. Sokerimätöstä olisi laatta lentänyt. Typerä provo.

Vierailija
48/97 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan Ahtisaarella tai Timo Soinilla ollut ongelmia minäkuvan kanssa?:D Jos joku on heitä läskiksi pilkannut

Tämä liittyi?

Vierailija
49/97 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun oli niin kovat menkkakivut että hädin tuskin ihmisten ilmoille pääsi, niin ei kyllä ruoka maistunut. Sokerimätöstä olisi laatta lentänyt. Typerä provo.

Minä taas himoitsen sokeria jopa niissä kovissakin kivuissa. Tiesitkös ettei kaikki tallustajat päällä maan ole keskenään samanlaisia.

Vierailija
50/97 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä liittyi?

No siten, että mies saa olla läski.

Vierailija
51/97 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika myöhään alkoivat, jos vasta 14- vuotiaana alkoivat. Nykyään kaikilla kun tuntuu alkavan hyvin nuorina.

Eihän tuossa sanottu, että olivat tytön ensimmäiset kuukautiset. Tytöllä on voinut olla kuukautiset jo vuosia, mutta ne tämänkertaiset olivat juuri alkaneet ja kivut olivat kovat, kuten usein ensimmäisinä päivinä on (niillä joilla on kivuliaat kuukautiset).

Vierailija
52/97 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas himoitsen sokeria jopa niissä kovissakin kivuissa. Tiesitkös ettei kaikki tallustajat päällä maan ole keskenään samanlaisia.

Hahahahah

Vierailija
53/97 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeks MITÄ? Miten ihmeessä olette yhtään missään tekemisissä ikinä näin mielenterveysongelmaisen ihmisen kanssa? :'D

Vierailija
54/97 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä muuten mummon käytöstä yhtään, mutta minulle on opetettu kyllä, että juhlissa ei kakkua santsata tai muutakaan makeaa. Pääruokaa voi jossain tilanteessa ottaa lisää.

Vierailija
55/97 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeks MITÄ? Miten ihmeessä olette yhtään missään tekemisissä ikinä näin mielenterveysongelmaisen ihmisen kanssa? :'D

Ei me ollakaan, ap:n provot ovat vain niin huonoja että joskus on pakko kommentoida

Vierailija
56/97 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten harmittaa se, ettei tuollaisen kommentin vahinkoa saa tekemättömäksi, vaikka asian selvittäisikin. Toivon, ettei tyttö saanut nyt tästä päähänsä, että on lihava tai tarvitsee rajoittaa syömistä. Tuon ikäiset on niin herkkiä, että hirvittää pitkäaikaiset seuraukset kommentista.

Ap

Ymmärrän, että loukkaannuit tyttäresi puolesta, mutta teit samalla asiasta tosi ison numeron. Mummo toimi väärin, mutta sinä voit omilla puheillasi lieventää tapahtunutta sen sijaan, että jatkat juttua. Asiallista keskustelua aiheesta ja huumoria. 

Vierailija
57/97 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä muuten mummon käytöstä yhtään, mutta minulle on opetettu kyllä, että juhlissa ei kakkua santsata tai muutakaan makeaa. Pääruokaa voi jossain tilanteessa ottaa lisää.

Miksi ei saa santsata makeaa? Juhlissahan on lupa herkutella, jos missä. Itse ainakin kehotan vieraita santsaamaan myös jälkiruokaosastolla. 

Vierailija
58/97 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten harmittaa se, ettei tuollaisen kommentin vahinkoa saa tekemättömäksi, vaikka asian selvittäisikin. Toivon, ettei tyttö saanut nyt tästä päähänsä, että on lihava tai tarvitsee rajoittaa syömistä. Tuon ikäiset on niin herkkiä, että hirvittää pitkäaikaiset seuraukset kommentista.

Ap

Ymmärrän, että loukkaannuit tyttäresi puolesta, mutta teit samalla asiasta tosi ison numeron. Mummo toimi väärin, mutta sinä voit omilla puheillasi lieventää tapahtunutta sen sijaan, että jatkat juttua. Asiallista keskustelua aiheesta ja huumoria. 

Millä tavoin ap on jatkanut juttua, jos poistui juhlista ja vastasi anopin viestiin kerran? Sen jälkeen on antanut olla ja anoppi riehuu.

Ihmettelen aina näitä kommentteja missä kaikki törkeydet pitäisi vain lakaista maton alle ja naureskella pois. Tuollaisessa kommentoinnissa ei ole mitään mistä voisi saada aikaan huumoria. Ja vetämällä asian leikiksi opettaa vain lapselle, että tämän kehoa saa kommentoida miten vain eikä lapsella ole oikeutta loukkaantua. Pitää vaan nauraa.

Vierailija
59/97 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyväähän mummo moukkamaisesti tarkoittaa, jos tytär on pulska. Pitkä tulee elämä naisenalulla, jos seuraavat 30 vuotta aikoo käyttää menkkoja syyksi kaikkeen. Muutin 15 v kotoa pois, 14 ei enää ole niin lapsi edes. Olen sinä edes se aikuinen. Sen vielä lisäten, kehorauha jokaiselle. Toisen kilot eivät ole toisen ongelma. 

Vaikka se ei aiheeseen liity, niin kyseessä on 6x viikko treenaava kilpaurheilijatyttö, jolla ei tosiaan ole mitään pömppöä kuin ehkä se kuukautisten aiheuttama turvotus.

Toisekseen kuukautiset voivat olla osalla ihan helvetilliset. Niin ne ovat myös itsellä ja joskus pitää olla sairaslomalla töistäkin niiden vuoksi. Kiitä onneasi, jos sinulla on helpommat.

Ap

Minkä ihmeen takia tyttöä ei ole viety lääkäriin? Ei kuukautisten kuulu olla kipua ja kärsimystä! Kipulääke nyt vähintään käyttöön.

Vierailija
60/97 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eihän ap mitään jatka. Sanonut kerran ja sen jälkeen torpannut paskamummon häirinnän.

Ei tuollaisessa ole enää mitään keskustelemista, luultavasti olisi alunperinkin pitänyt olla pitämättä yhteyttä.