Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi kommentoi 14-vuotiaan vartaloa ikävään sävyyn

Vierailija
20.03.2023 |

Ja nyt kiukuttelee, kun suutuimme ja lähdimme tämän jälkeen kotiin hänen syntymäpäiviltään.

Tytöllä on juuri alkanut kuukautiset. Ovat kivuliaat ja inhottavat eikä tyttö olisi alunperin halunnut eilen lähteä mumminsa syntymäpäiville. Olin asian kanssa ihan ok, mutta tyttö muutti viimetipassa mielensä ja tulikin mukaan. Juhlissa tyttö oli ottamassa lisää kakkua, kun mumminsa tuli ja räppäsi sormille saatesanoilla: sulla tuo vatsa pömpöttää niin paljon, että parempi jättää kakut syömättä. Siinä kohtaa totesin, että minun lapselle ei puhuta noin ja poistuimme juhlista.

Vasta kotimatkalla tyttö kertoi, että oli ilmoittanut pahoittelen mummilleen, että ei tule ja kertonut syyn. Mummi oli syyllistänyt tytön tulemaan sanomalla, että ei kenenkään kuukautiset voi olla niin kipeät, että ei voisi tulla juhlimaan. Olisin jättänyt tytön kotiin, jos olisin tiennyt tästä.

Koko eilisen illan ja tämän aamun anoppi on lähettänyt syyllistäviä viestejä, kuinka minä tein asiasta isomman numeron kuin se oli ja kuinka se oli ihan vaan vitsiä. Tytölle on lähettänyt minua haukkuvia viestejä. Tyttö esti lopulta illalla mumminsa, kun ei enää jaksanut. Itse en ole reagoinut noihin viesteihin ensimmäisen perustellun vastauksen jälkeen mitenkään, mutta nyt mietin, että miten tästä eteenpäin. Odotanko vaan, että tajuaa lopettaa viestien sylkemisen?

Kommentit (97)

Vierailija
21/97 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Räppäsi sormille"... uskoo ken tahtoo. Ilman tota detaljia olisi ollut 4/5.

Mä olen ihan kolmekymppinen aikuinen ja oma täti ns. räppäsi sormille syksyllä yksissä juhlissa, kun olin ottamassa suklaata. Totesi siinä, että ei mun kannattaisi ottaa, kun olen muutenkin lihonut. Samaa ikäluokkaa luultavasti kuin ap:n anoppi.

Vierailija
22/97 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos vaikka tyttären isä nyt kasvattaisi parin ja puhuisi äitinsä kanssa? Vai hänellekö tuo oli OK?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/97 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeesti totta tää juttu, niin estoon vaan.

Vierailija
24/97 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ihan kolmekymppinen aikuinen ja oma täti ns. räppäsi sormille syksyllä yksissä juhlissa, kun olin ottamassa suklaata. Totesi siinä, että ei mun kannattaisi ottaa, kun olen muutenkin lihonut. Samaa ikäluokkaa luultavasti kuin ap:n anoppi.

Mä oisin näpännyt tätiä poskelle, jos tuo olisi mulle tehty: "että pidä sinä pääsi kiinni, kun et mistään mitään tiedä".

Vierailija
25/97 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit ovat siitä vekkulia kansaa, että yksikin tuollainen kommentti saattaa jäädä päähän pyörimään todella pitkäksi aikaa, ja vaikuttaa myös syömiseen, kehonkuvaan ja käyttäytymiseen. Pahimmassa tapauksessa jonkinlainen pysyvä jälki jää loppuelämäksi.

Harvoin olen sitä mieltä että mikään ihmissuhde olisi katkaistava, mutta nyt olen. Mummun seura saattaa nyt olla todella haitallista nuorelle.

Vierailija
26/97 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika myöhään alkoivat, jos vasta 14- vuotiaana alkoivat. Nykyään kaikilla kun tuntuu alkavan hyvin nuorina.

Vierailija
27/97 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumorin varjolla ivailu ja halveksunta on henkistä väkivaltaa eikä millään tapaa hyväksyttävää. Tuohan on anopilta vallankäyttöä että ensin syyllistää nuorta kun tämä ei halua tulla juhliin (hyvästä syystä) ja sitten vielä kuittailee ikävästi kun tämä tulee paikalle. Onko anoppi muutoinkin käytökseltään narsistinen?

Vierailija
28/97 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huumorin varjolla ivailu ja halveksunta on henkistä väkivaltaa eikä millään tapaa hyväksyttävää. Tuohan on anopilta vallankäyttöä että ensin syyllistää nuorta kun tämä ei halua tulla juhliin (hyvästä syystä) ja sitten vielä kuittailee ikävästi kun tämä tulee paikalle. Onko anoppi muutoinkin käytökseltään narsistinen?

Eikö sitä kutsuta nykyään kaasuvalottamiseksi, kun ensin loukataan ja sitten syytetään loukattua siitä että loukkaantui turhasta ja/tai ymmärsi väärin?

Vierailija
29/97 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyväähän mummo moukkamaisesti tarkoittaa, jos tytär on pulska. Pitkä tulee elämä naisenalulla, jos seuraavat 30 vuotta aikoo käyttää menkkoja syyksi kaikkeen. Muutin 15 v kotoa pois, 14 ei enää ole niin lapsi edes. Olen sinä edes se aikuinen. Sen vielä lisäten, kehorauha jokaiselle. Toisen kilot eivät ole toisen ongelma. 

"Tie helvettiin on reunustettu hyvillä aineilla" pitää edelleen paikkansa.

Mummon pitäisi ymmärtää perääntyä viimeistään silloin kun hänelle sanotaan asiasta.

Meillä mummo sanoi hirveän painavaksi teiniä, jonka paino oli juuri noussut merkittävästä alipainosta alipainon puolelle 😱

Teini on todella todella hoikka.

Onneksi hänellä ei ole anoreksiaa, vaan paino on muista syistä alhaalla.

Vierailija
30/97 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos yhdessä pyytäisitte anteeksi anopilta hysteeristä reagointianne.

Vierailija
31/97 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selittäisin kerran tälle ääliä-boomerille, miksi tuollainen käytös ei ole ok näyttäen tilastodataa nuorten mielenterveysongelmien lisääntyneestä määrästä sekä luettaisin pari anoreksiaan kuolleen nuoren tarinaa. Jos tämän jälkeen tuollainen toistuisi missään muodossa, laittaisin välit lopullisesti poikki ja sanoisin nuorelle, ettei tuollaisten toksisten mammojen kanssa kannata pitää mitään yhteyttä, eikä välittää heidän typeristä mielipiteistään. Edes sukulaisuus ei ole mikään velvoite pitää yhteyttä haitallisiin ja toksisiin ihmisiin, muista se.

Vierailija
32/97 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika myöhään alkoivat, jos vasta 14- vuotiaana alkoivat. Nykyään kaikilla kun tuntuu alkavan hyvin nuorina.

Ai kaikkien pitäisi jo 10-vuotiaana nauttia kuukautisten ihanuudesta ja vaihtaa rättiä kesken leikkien? Ihan normaali ikä on, parempi, ettei ala liian nuorena menkat. 10-vuotias on luonnollisesti vielä henkisesti enemmän lapsi kuin 14-vuotias, joka on myös lapsi vasta. Huonoa käytöstä anopilta, varmaan poikalasta olisi vain mielistellyt ja ajatellut, että onpa potra ja vahva poika. Laihuuden vaatiminen naiselta on yksi alistamisen ja kontrolloinnin muoto, tästä ei ole päästy vieläkään.

Vierailija
33/97 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittämättömän huonoa käytöstä anopilta! Surullista on se, että tyttö muistaa tuon  sanomisen todella kauan.

Minä 48v muistan yhä ja vaikuttanut paljon elämääni. Meidän tyttö ei saa ikinä miestä, kun on niin ruma. Niinhän minä olen. 

Vierailija
34/97 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaiselle henkilölle kannattaa rauhalliseen sävyyn todeta, että huolehdi sinä elähtänyt kurppa vain oman perseesi leveydestä, joskin se tuskin ketään kiinnostaa, koska olet niin vastenmielinen niin monella tasolla, että painollasi ei ole mitään väliä muutenkaan, koska kukaan ei kaltaistasi henkilöä muutenkaan halua. Ja kyllä, olen näin sanonut eräälle ihanalle muiden ruokailuja vahtineelle sukulaistädille.

Vierailija
35/97 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo ei osannut kertoa muulla tavalla, että makeat kakut lihottaa. Hänellä on tässä kehittymisen paikka. Anteeksi on annettava, vaikka vähän kirpaisee.

Vierailija
36/97 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummo ei osannut kertoa muulla tavalla, että makeat kakut lihottaa. Hänellä on tässä kehittymisen paikka. Anteeksi on annettava, vaikka vähän kirpaisee.

Joo. Teinistä tulee obeesi löllerö heti kun juhlissa syö tarjottua kakkua.

Vierailija
37/97 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi ghostata ihmisen, olkoot vaikka kuinka sukua.

Vierailija
38/97 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omine lupineenko santsaamassa kakkua? Jäikö edes muille sitä ensimmäistä palaa?

Vierailija
39/97 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kaikkien pitäisi jo 10-vuotiaana nauttia kuukautisten ihanuudesta ja vaihtaa rättiä kesken leikkien? Ihan normaali ikä on, parempi, ettei ala liian nuorena menkat. 10-vuotias on luonnollisesti vielä henkisesti enemmän lapsi kuin 14-vuotias, joka on myös lapsi vasta. Huonoa käytöstä anopilta, varmaan poikalasta olisi vain mielistellyt ja ajatellut, että onpa potra ja vahva poika. Laihuuden vaatiminen naiselta on yksi alistamisen ja kontrolloinnin muoto, tästä ei ole päästy vieläkään.

Juuri näin. Onneksi olen poikalapsi ja mummi tarjosi aina lisää kakkua ja tätikin sanoi, että pitäähän se vähän pojalla lihaa olla luiden päällä ettei ole mikään kuikelo. 

Sen sijaan tytön kuuluu olla hoikka ja vahtia syömisiään tarkasti. Onneksi en ole tyttö :D Olisi muuten ollut nälkäinen nuoruus :D

Vierailija
40/97 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan vieläkin 40 vuoden takaa kun naapurin nainen haukkui reisiäni paksuiksi. Olin silloin 6v:( Ikuisesti tuollaiset kommentit voi jäädä mieleen.