Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Suomi on kuudetta kertaa maailman onnellisin maa

Vierailija
20.03.2023 |

"The World Happiness Report 2023 -julkaisun mukaan Suomi on jälleen maailman onnellisin maa. Korona- ja kriisivuodet eivät näytä vaikuttaneen globaalilla tasolla ihmisten tyytyväisyyteen elämäänsä."

Lähde: https://yle.fi/a/74-20022690

Kommentit (325)

Vierailija
281/325 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kapanteri.- kirjoitti:

Syntyvyys on meillä ennätysalhaalla  vaikka olemme onnellisuuden huipulla.

Me ollaan ulkoistettu se lasten tekeminenkin muille. Onnea vaan, Suomi. Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
282/325 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kapanteri.- kirjoitti:

Syntyvyys on meillä ennätysalhaalla  vaikka olemme onnellisuuden huipulla.

Hyvä pointti. Eräs ulkomaalainen sanoi kerran, ettei Suomi ole lapsiystävällinen maa. Muistan lukeneeni jonkin haastattelun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/325 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos valheeseen kunnolla uskoo se muuttuu todeksi. Nyt meidän jokaisen tulee hokea,  että olemme maailman onnellisin maa. Kansasta viis, vaikka rypisimme nälissään ja peloissaan likaisissa vaipoissa. Leipäjonoissakin alkaa aurinko lämmittää meistä jokaista. Toista se muissa pohjoismaissa, Norjassakin kärvistelevät siis kurjuudessa😁

Vierailija
284/325 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnellisuutta on täysin mahdotonta mitata, sen enempää kuin mitään muutakaan tunnetta.

Se, että vielä julistetaan kokonaisia maita onnellisiksi tai onnettomiksi, on koko maailmanhistorian älyttömin pelleily.

Voidaan toki tutkia erilaisia olosuhteita, joita numeroilla voidaan mitata, ja olettaa, että niiden perusteella jossain maassa on paremmat edellytykset olla onnellinen (tai edes tyytyväinen), mutta itse onnellisuutta ei kuitenkaan voi mitata mitenkään.

Tämä vuosittainen julistus on kuin märkä rätti naamaan kaikille niille onnettomille, masentuneille, syrjäytyneille suomalaisille, jotka näin syyllisestään omasta huonosta tilaneestaan. Olen varma, että se aiheuttaa ihmisissä ahdistusta on onnettomuuden tunnetta.

Aika monissa suomalaisissa ihan kaikki aiheuttaa ahdistusta ja onnettomuuden tunnetta. Epämukavuudensieto on hyvin monella nolla, eikä minkäänlaista halua itse ratkaista omat ongelmansa.

Vierailija
285/325 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnellisuutta on täysin mahdotonta mitata, sen enempää kuin mitään muutakaan tunnetta.

Se, että vielä julistetaan kokonaisia maita onnellisiksi tai onnettomiksi, on koko maailmanhistorian älyttömin pelleily.

Voidaan toki tutkia erilaisia olosuhteita, joita numeroilla voidaan mitata, ja olettaa, että niiden perusteella jossain maassa on paremmat edellytykset olla onnellinen (tai edes tyytyväinen), mutta itse onnellisuutta ei kuitenkaan voi mitata mitenkään.

Tämä vuosittainen julistus on kuin märkä rätti naamaan kaikille niille onnettomille, masentuneille, syrjäytyneille suomalaisille, jotka näin syyllisestään omasta huonosta tilaneestaan. Olen varma, että se aiheuttaa ihmisissä ahdistusta on onnettomuuden tunnetta.

Aika monissa suomalaisissa ihan kaikki aiheuttaa ahdistusta ja onnettomuuden tunnetta. Epämukavuudensieto on hyvin monella nolla, eikä minkäänlaista halua itse ratkaista omat ongelmansa.

Mihin se suomalainen sisu on nyt haudattu, vain onko rasismia puhua siitä.

Vierailija
286/325 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin se suomalainen sisu on nyt haudattu, vain onko rasismia puhua siitä.

Suomalainen sisu tarkoittaa sitä että me siedetään mitä tahansa kohtelua.  Ei valiteta koskaan ääneen, ei nousta yhdellekään  barrikadille. Kunhan jupistaan keskenämme. Kun on vedetty kännit ja kiroiltu perheelle niin sitten taas jaksaa.

Vierailija
287/325 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma juttu, että tämä maailman suurin onnellisuus ei näy millään tavalla Suomen katukuvassa, vaan ylivoimaisella enemmistöllä on naama jatkuvasti ns. norsunvitulla.

Vierailija
288/325 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Tiettyjä ihmisiä, yleensä nuoria naisia, tuntuu ahdistavan ihan kaikki. Ei huvita edes kuunnella, kun joku aloittaa "voi että kuinka ahdistaa, kun" ja sitten jotain aivan mitätöntä.

Vierailija
289/325 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko suomalaiset myös vähinpään tyytyväinen kansa?

Vierailija
290/325 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveetä valitusta täällä! Kyllä mä ainakin voin sanoa olevani tyytyväinen elämääni Suomessa, ilmeisesti olen outo (tosin niin on sitten mun tuttavapiirikin).

Vierailija
291/325 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan aikaan Ruotsissa:

Vierailija
292/325 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan suomalaisten onnellisuuden salaisuus itsemurhien poikkeuksellisen suuri määrä? Oman käden kautta päivänsä päättäneet eivät ole vastailemassa kielteisesti onnellisuuskyselyihin.

Vierailija
293/325 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtionko siis pitäisi jotenkin järjestää asiat niin että kaikki kansalaiset olisivat täysin tyytyväisiä ja onnellisia???

Että itse ei tarvitsisi laittaa tikkua ristiin???

Ehkä tämä on se meidän ongelma. Itse ei haluta tehdä yhtään mitään minkään eteen, korkeintaan kitistä vain.

Valtio voisi kyllä tehdä jotain sen eteen että sitä tikkua voisi laittaa ristiin ilman miljoonaa ehtoa, kieltoa, sääntöä, todistusta, lupaa, hakemusta, tarkastusta, sertifikaattia, veroa ja tähtien oikeaa asentoa. Jos täällä ei kannattavaan liiketoimintaan kykene kuin ulkomaille rekisteröidyt yritykset tai paikalliset joilla ei ole varaa noudattaa lakeja, aion jatkaa kitisemistä ellei siitäkin tule kiellettyä.

Vierailija
294/325 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakahtui onneensa hyppäämällä Triplassa parvekkeelta

Vierailija
295/325 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaan aikaan johdetaan itsemurha tilastoja.. Pieni ristiriita.

Suomi ei ole enää aikoihin ollut itsemurhatilastijen kärjessä.

Ja se, että Suomessa yksittäinen ihminen tekee itsemurhan, ei poista sitä tosiasiaa, että Suomessa on asiat hyvin, mutta aina jonkun ihmisen päänsisäinen elämä on niin pahasti solmussa, että päättyy kyseiseen ratkaisuun. Yleensä syynä on ero/itse sössityt rahavaikeudet/huumeet ja nykyään myös ilkeät ihmiset netissä, jotka ajaa ihmisiä, lähinnä nuoria masennukseen ja itsemurhaan(ulkonäköpaineet ja muutenkin haukutaan ja kiusataan). 

Valtio ei näihin ole suoranaiseti syyllinen. 

Suomessa on asiat oikeasti todella hyvin ja suurimmalla osalla ihmisistä asiat on paremmin, kuin hyvin. 

Täällä ei edes tajuta miten hyvin asiat on ja ihmisillä on aikaa ja energiaa vinkua ja valittaa itsensä kipeiksi.

Tästäkin ketjusta voidaan nähdä, että valitetaan ja valitetaan, vaikka jokaisella on mahdollisuus tännekin kirjoitella ja haukkua Suomea. Tämä ei joka maassa onnistuisi, joko sen takia, ettei sananvapautta ole tai sitten sinulla ei olisi sitä kännyä/läppäriä, jolla tänne kirjoittelet. Pahimmassa tapauksessa ei osaisi edes lukea ja kirjoittaa, koska et olisi päässyt kouluun. Tai olisit rättipäässä kotona hellan ja nyrkin välissä.

Tai et saiai ajaa autoa koska olet nainen jne.

Vierailija
296/325 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan suomalaisten onnellisuuden salaisuus itsemurhien poikkeuksellisen suuri määrä? Oman käden kautta päivänsä päättäneet eivät ole vastailemassa kielteisesti onnellisuuskyselyihin.

Itsemurhaa vielä lykänneistä moni on niin vaikeasti masentunut, ettei yksinkertaisesti jaksa vastata mihinkään kyselyihin. Vastaajiksi jäävätkin Suomessa harvat perusonnelliset ja se koko ajan suureneva joukko kansalaisia, jotka on lääkitty / huumattu "onnellisiksi".

Vierailija
297/325 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä uskonut noita.

Vierailija
298/325 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaan aikaan johdetaan itsemurha tilastoja.. Pieni ristiriita.

Suomi ei ole enää aikoihin ollut itsemurhatilastijen kärjessä.

Ja se, että Suomessa yksittäinen ihminen tekee itsemurhan, ei poista sitä tosiasiaa, että Suomessa on asiat hyvin, mutta aina jonkun ihmisen päänsisäinen elämä on niin pahasti solmussa, että päättyy kyseiseen ratkaisuun. Yleensä syynä on ero/itse sössityt rahavaikeudet/huumeet ja nykyään myös ilkeät ihmiset netissä, jotka ajaa ihmisiä, lähinnä nuoria masennukseen ja itsemurhaan(ulkonäköpaineet ja muutenkin haukutaan ja kiusataan). 

Valtio ei näihin ole suoranaiseti syyllinen. 

Suomessa on asiat oikeasti todella hyvin ja suurimmalla osalla ihmisistä asiat on paremmin, kuin hyvin. 

Täällä ei edes tajuta miten hyvin asiat on ja ihmisillä on aikaa ja energiaa vinkua ja valittaa itsensä kipeiksi.

Tästäkin ketjusta voidaan nähdä, että valitetaan ja valitetaan, vaikka jokaisella on mahdollisuus tännekin kirjoitella ja haukkua Suomea. Tämä ei joka maassa onnistuisi, joko sen takia, ettei sananvapautta ole tai sitten sinulla ei olisi sitä kännyä/läppäriä, jolla tänne kirjoittelet. Pahimmassa tapauksessa ei osaisi edes lukea ja kirjoittaa, koska et olisi päässyt kouluun. Tai olisit rättipäässä kotona hellan ja nyrkin välissä.

Tai et saiai ajaa autoa koska olet nainen jne.

No ei ole sinunkaan käsityksesi Suomen ulkopuolisesta maailmasta ihan ajan tasalla, se että voidaan erottaa joitain tiettyjä asioita jotka täällä on hyvin, tai tiettyjä asioita mitkä muualla on huonosti, ei vielä tarkoita oikeastaan lähes mitään toteutuneen elämänlaadun kannalta, meillä täällä Suomessa olisi todella paljon opiksi otettavaa muualta maailmasta, jos täällä elämänlaatu olisi hyvä tai ihmisillä olisi toivoa asioiden parantumisesta, ei YKSIKÄÄN terve ihminen tappaisi itseään.

Vierailija
299/325 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Tiettyjä ihmisiä, yleensä nuoria naisia, tuntuu ahdistavan ihan kaikki. Ei huvita edes kuunnella, kun joku aloittaa "voi että kuinka ahdistaa, kun" ja sitten jotain aivan mitätöntä.

Muistaakseni nuorten naisten ahdistuminen on jokin biologinen ilmiö. Kaiketi se sitten liittyy hedelmällisyyteen ja valppauteen olla tarvittaessa lapsen saatavilla. Ihmisillä biologia laahaa vielä kymmeniä vuosituhansia perässä eikä sovellu nykyajan vaatimuksiin, vaikka miten yrittäisi päälleen selittää että eletään jo vuotta 2023

Vierailija
300/325 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa että aiheesta mielensä pahoittaneet eivät ole muualla ikinä asuneet. Hienoja paikkoja on maailma pullollaan, mutta on myös todella kovaa arkielämä ja työ muissa maissa.

Missä saa lapset mennä kouluun yksin? Missä voivat lapset mennä harrastukseen, kirjastoon, leikkikentälle, kavereiden kanssa pulkkamäkeen, fillaroimaan, kalaan, jätskille, kaupungille jne. yksin tai kaverin kanssa, ilman vanhempiaan.

Missä on ilmainen koulutus?

Missä on lähes ilmainen terveydenhuolto?

Missä on puhdas ilma?

Jne.

Terv. Ulkomaita kiertänyt

Mitä ihailtavaa siinä on, että jo lapsesta lähtien ihannoidaan itsenäistä elämää? Yhteisöllisyys tois onnellisuutta. Koulutuksen ja terveydenhuollon laatu on mitä on

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi