Pitäisikö miehen käyttää sormusta
Tulisiko miehen käyttää sormusta jos on naimisissa ja perheessä on lapsi?
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Ei, jos käy körilään kanssa päiväkahveilla.
Voi sormus lipsahtaa pakoputkeen.
Tää on jännä juttu, kun aiheuttaa näköjään kovastikin keskustelua ja mielipiteitä. Mulla ollut nyt kihlasormus sormessa 35 vuotta, ja vihkisormus 34 vuotta. Ihan hirveän vaikea olla niitä ilman ees sen aikaa, että leivon pullaa 😅. Ne on niin juurtuneet mun sormeen, etten oikeasti osaa olla ilman niitä! Miehelläkin sormus ollut kihlauksesta asti sormessaan, töissäkin, vaikka käyttää paljon kaikenlaisia työkaluja. Tottumus kai sen tekee.
( Ja ei, en voi tietää, pitääkö mies omaansa jossain poikien reissulla tmv., mutta uskon niin. Tämä siis vain tiedoksi niille, jotka haluavat tulla kuittailemaan hyväuskoisuudestani 😉 )
Vierailija kirjoitti:
Näin sinkkunaisena kunnioitan niiden miesten liittoa, joilla on sormus. Muiden osalta ei kiinnosta, enkä kysele. Useimmille kelpaa läheisyys.
Naimisissa oleva nainen sinä olet ja sinua ahdistaa jostain syystä tämä aihe. Ehkä pelkäät, että miehesikin tajuaa, ettei sormusta ole pakko pitää.
Mutta sinulla olisi täysi oikeus yrittää iskeä puolisoani, jos olisin naimisissa, ilman muuta! Ethän sinä ole minulle mitään luvannut. Hän on. Jos hän ei muista lupauksiaan ilman, että on merkitty mies, niin joutaa mennäkin.
Vierailija kirjoitti:
Pakko ei ole, mutta jos ollaan naimisissa ja toista rakastetaan, niin minusta se olisi kummallista, että ei haluttaisi sormusta pitää. Miksi sellaiset on hankittu osoituksena rakkaudesta, lupauksesta, liitosta, sitoumuksesta, jos niitä ei pidetä?
Minulla ainakin sormuksen käyttö aiheuttaa kovaa kipua. Se vääntää sormea luonnottomaan asentoon. En käytä sormusta eikä käytä miehenikään.
Pitäisi. Jos ei käytä, niin anna olla ja mennä. Ei ketään voi kahlita.
Vain silloin, jos on panoseura hakusessa. Kaikki tietää, että varattuna flaksi on parempi.
On meillä ne sormukset, mutta eipä ole juuri pidetty. Kuuluu enempi johonkin juhlasettiin kun muutenkin on minulla koruja, miehellä vähän parempi kello jne.
Vierailija kirjoitti:
Tää on jännä juttu, kun aiheuttaa näköjään kovastikin keskustelua ja mielipiteitä. Mulla ollut nyt kihlasormus sormessa 35 vuotta, ja vihkisormus 34 vuotta. Ihan hirveän vaikea olla niitä ilman ees sen aikaa, että leivon pullaa 😅. Ne on niin juurtuneet mun sormeen, etten oikeasti osaa olla ilman niitä! Miehelläkin sormus ollut kihlauksesta asti sormessaan, töissäkin, vaikka käyttää paljon kaikenlaisia työkaluja. Tottumus kai sen tekee.
( Ja ei, en voi tietää, pitääkö mies omaansa jossain poikien reissulla tmv., mutta uskon niin. Tämä siis vain tiedoksi niille, jotka haluavat tulla kuittailemaan hyväuskoisuudestani 😉 )
Vuosia melkein sama takana, mutta päinvastainen kokemus. Alkuun sormukset jäivät pois ihottuman vuoksi. 20 vuotta sitten tuli vielä pidettyä juhlissa, mutta enää ei ollenkaan. Ulkoisilla symboleilla ei ole meille merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riittää, että mies itse tietää olevansa naimisissa.
Aivan, joskus se tilapäisesti tosin unohtuu, mutta se siitä :D
Jos on sen sortin mies, niin tuskin se sormus asiaan mitään vaikuttaisi.
No minusta se on outoa/epäilyttävää jos yhtäkkiä vaan lakkaa käyttämästä sormusta. Mikään pakkohan sitä ei ole käyttää alunalkaenkaan ja se on ihan fine, mutta jos ensin sormusta käyttää vaikka pari-kolme vuotta ja sitten se jääkin pois käytöstä niin kyllä ihmetyttäisi.
Ja etenkin jos se jää pois vapaa-ajalla. Töissä sormus voi oikeasti olla tiellä/hygieniariski.
Vierailija kirjoitti:
Pakko ei ole, mutta jos ollaan naimisissa ja toista rakastetaan, niin minusta se olisi kummallista, että ei haluttaisi sormusta pitää. Miksi sellaiset on hankittu osoituksena rakkaudesta, lupauksesta, liitosta, sitoumuksesta, jos niitä ei pidetä?
Ei me olla hankittu sormuksia missään vaiheessa. Kuulostat aika simppeliltä ihmiseltä.
Edes itse vihkitilaisuudessa ei ole mikään pakko vaihtaa sormuksia keskenään, se on täysin valinnanvarainen asia. Toki useimmiten tehdään niin muttei se mikään pakko ole.. Kihloissa voi olla ilman sormustakin, samoin naimisissa.
Olen ollut mieheni kanssa naimisissa yli 20 vuotta ja emme ole vielä ehtineet sopia tätä asiaa. Tuskinpa siis siitä tulee tästä eteenpäinkään mitään isompaa keskustelua.
Minulla on kaksi sormusta, miehellä yksi. Minä pidän sormuksia lähes aina hereillä ollessani ja mieheni sormuksen pitämistä en ole huomannut vahtia. Luulen kuitenkin, että hän pitää sitä silloin kun lähtee kotoa, mutta ei tietenkään silloin, jos hän menee vaikka johonkin rautakauppaan tai urheilemaan.
Vierailija kirjoitti:
Tosimies käyttää myös nenärengasta.
Ja todellinen alfauros terskarengasta.
Vierailija kirjoitti:
Öö.. naimisissa oltu 24 vuotta. Miehelle sormus ei enää mahdu. Itse käytän vain vihkisormusta, koska välillä sormet turpoaa ja useampi sormus tuntuu epämiellyttävältä.
Mies ei pidä sormusta enää, kun ei mahdu sormeen. Samasta syystä minulla oli monta vuotta käyttämättä. Suurennutin sitten jossain vaiheessa vihkisormuksen ja sitä käytän kyllä nykyään. Eipä mua haittaa ettei mies sormusta pidä, tietää hyvin että on naimisissa ilman sormustakin.
30+ vuotta näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei me olla hankittu sormuksia missään vaiheessa. Kuulostat aika simppeliltä ihmiseltä.
On aika yleistä tunteiden vähättely, johtuen isovanhemmilta saamastamme perinnöstä ja välttelevästä kiintymyssuhteesta. Silloin sitä korostetaan kaikkea käytnnöllistä ja rationaalista puolta.
En häpeä rakkauttani, sitoumusta, se osoittamista kumppanille ja ulkopuolisille. Sormus on kaiken sen lupauksen ja sitoumuksen symboli.
Meille sormukset on tärkeä symboli. Molemmilla on kihla- ja vihkisormukset. Mies on ottanut omansa pois pari kertaa röntgeniin, minä useammin kun tykkään leipoa. Takaisin ne laitetaan saman tien ja meillä on vielä sellainen tapa, että jos on joutunut ottamaan sormuksen pois, niin mielellään puoliso laittaa sen takaisin. Se on meidän pieni romanttinen ele. Näin jo yli 20 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei pidä sormusta enää, kun ei mahdu sormeen. Samasta syystä minulla oli monta vuotta käyttämättä. Suurennutin sitten jossain vaiheessa vihkisormuksen ja sitä käytän kyllä nykyään. Eipä mua haittaa ettei mies sormusta pidä, tietää hyvin että on naimisissa ilman sormustakin.
30+ vuotta näin.
Ja sanomattakin tietää että rakastaa ja mitäs sitä sellaisia turhia höpisemään kun on tärkeämpääkin tehtävää kuten lehmät laitumelta hakea.
Ei, jos käy körilään kanssa päiväkahveilla.