Pitäisikö miehen käyttää sormusta
Tulisiko miehen käyttää sormusta jos on naimisissa ja perheessä on lapsi?
Kommentit (40)
Pariskunta voi itse sopia tällaise asiat, jos työ ei estä sormuksen käyttöä
Pakko ei ole, mutta jos ollaan naimisissa ja toista rakastetaan, niin minusta se olisi kummallista, että ei haluttaisi sormusta pitää. Miksi sellaiset on hankittu osoituksena rakkaudesta, lupauksesta, liitosta, sitoumuksesta, jos niitä ei pidetä?
Kenenkään ei ole pakko käyttää jos ei halua. Pariskunnastakin toinen voi käyttää ja toinen ei.
Vierailija kirjoitti:
Pakko ei ole, mutta jos ollaan naimisissa ja toista rakastetaan, niin minusta se olisi kummallista, että ei haluttaisi sormusta pitää. Miksi sellaiset on hankittu osoituksena rakkaudesta, lupauksesta, liitosta, sitoumuksesta, jos niitä ei pidetä?
Ei siihen sormusta tarvita. Lupaukset voi pitää ilmankin.
En itse käyttänyt, kun olin naimisissa ja perheenäiti, enkä käyttäisi edelleenkään. En käytä koruja muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen sormusta tarvita. Lupaukset voi pitää ilmankin.
Sormukset on vaihdettu avioliittoon mennessä merkiksi mistä?
Eli ei niitä kevyesti saisi lakata käyttämästä, eikä normaalisti haluaisikaan
Saa pitää jos haluaa ja pystyy. Mieheni ei pidä mitään koruja, joten hänelle ei ostettu sormusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Sannan mies ei käytä?
Mitä se sinun elämääsi vaikuttaa pitääkö Markus sormusta vai ei? En minäkään pidä, koska en tykkää sormuksista. Naimisissa olen kyllä.
Rukoilkaamme sen liiton puolesta, jonka merkkinä tämä sormus on, sanotaan avioliiton vihkikaavassa.
Sormus on lupausta annettaessa annettu liiton merkiksi. Jostain syystä loppui halu käyttää liiton merkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se sinun elämääsi vaikuttaa pitääkö Markus sormusta vai ei? En minäkään pidä, koska en tykkää sormuksista. Naimisissa olen kyllä.
Miksiedes otit vihkisormuksen?
On ihan oma valinta.
Meillä oli pe 16v hääpäivä, kumpikaan ei olla sormusta käytetty yli 10vuoteen. Alussa ehkä "tarvitsi" sen symbolin jotenkin henkisesti, mutta ei enää. Ihan sitä päivittäin muistaa, kenen kanssa arkensa (ja ilonsa, ja myös surut) jakaa, ja ihan muut jutut kuin hääpäivä tai vihkivala on tärkeämpiä.
Tämä asia, jos mikä, on aivan pariskunnan kahdenkeskinen asia. Ei kuulu muille millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Riittää, että mies itse tietää olevansa naimisissa.
Aivan, joskus se tilapäisesti tosin unohtuu, mutta se siitä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin jälkikäteen ajateltuna se olikin ihan turhaa. Yritin ehkä vuoden opetella sitä pitämään, mutta ei se vain tuntunut hyvältä. Sitten vaimokin totesi, ettei sitä tarvi pitää jos ei tunnu hyvältä. Avioliittomme ei siitä huonontunut yhtään, vaikka sormusta lakkasin pitämästä.
Miksiedes otit vihkisormuksen?
Vierailija kirjoitti:
Rukoilkaamme sen liiton puolesta, jonka merkkinä tämä sormus on, sanotaan avioliiton vihkikaavassa.
Sormus on lupausta annettaessa annettu liiton merkiksi. Jostain syystä loppui halu käyttää liiton merkkiä.
Maistraatissa ei rukoiltu minkään puolesta emmekä edes vaihtaneet sormuksia. Minulle riittää, että tiedän itse oman parisuhdestatukseni enkä usko, että puolisoni olisi yhtään sen huonomuistisempi.
Näin sinkkunaisena kunnioitan niiden miesten liittoa, joilla on sormus. Muiden osalta ei kiinnosta, enkä kysele. Useimmille kelpaa läheisyys.
Ei, kuten ei naisenkaan.