Mikä ihme vetää ihmiset nakuiluun kotonaan ?
Kommentit (85)
Kyllä välillä olisi hauska olla nakuna, tai ainakin vähissä vaatteissa. Kotona, jossa kenenkään ei pitäisi tuomita tai tuijottaa.
Suomessa on muuten mukava asua, mutta oikeasti iän karttumisen myötä VIHAAN tätä KYLMYYTTÄ. Nautin saunomisesta juuri siksi, että on edes yksi paikka kotona näin talvella, jossa ei ole kylmä tai viileä. Minusta viileä on jo 21-22 astetta sisätiloissa.
Hitto kun on tullut synnyttyä tänne pohjolaan, en haluaisi vaihtaa kieltä, kansalaisuutta, enkä tätä yhteiskuntaa, en läheisiäni enkä muita hyviä asioita, joita täällä on. Mutta siitä huolimatta olisi ihanaa elää lämpimässä. No, ehkä eläkeikäisenä, muutetaan sitten johonkin, missä on talvellakin miellyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nakuilen kotona kesäisin. Kukaan ei näe ja huonekalut voi peittää lakanalla tms. Olen siisti eikä perseestäni tai muista aukoista valu nesteitä. Oma tupa ja oma lupa. Voisin myös kirjoittaa, että yök nakuilu kotona. Mutta kuka sen todistaa ja kenellekään se ei kuulu mitä kotirauhan piirissä teen.
Ei sieltä mitään tarvii valua, ei pyllynreikä ikinä bakteeriton ole. Voit laittaa vaikka huulipunaa röörin ympärille ja katsoa osuuko esim sohvaan. Eri juttu sitten haittaako pienet peppubakteerit sohvalla, itse en tykkäis.
Toisaalta: jotkut osaavat pitää oman haitarinsa sen verran puhtaana, että sieltä ei valu sohvaan koko ajan jotakin. Tai sitten eivät istu pehmeää sohvaa p*rseensä sisään, vaan ennemmin kovilla istuimilla.
Enemmän ihmettelen niitä, jotka ottavat esim. koiransa sohvalle. Koirien tassujen mukana tulee ulkoa suoraan kaikkia bakteereita, lisäksi koirat eivät ainakaan pyyhi peräaukkoaan ulostamisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Mahtaa tuolit ja sohvat haista hyvältä noiden kodissa.
Kauheaa, meillä on Aino Aallon satulavyötuolit ja en kyllä hyväksyisi kenenkään persettä paljaana istumassa niillä.
Samoin just esim. sohvat yök. oksettavaa. Vähissä vaatteissa voi olla, mutta ei paljaalla pyllyllä.🤮
Aamiaispöytäänkin nakuna ja tukka silmillä!? Yök!
Siinä sitten haisee paistetun munan lisäksi jokin muukin ****, eritteistä puhumattakaan!
Samapa tuo minulle mitä ihmiset omissa kodeissaan tekevät, mutta toivoisin että jos menen kylään niin tästä nakuilutavasta kerrottaisiin etukäteen. Voisin sitten joko olla istumatta mihinkään kyläpaikassa tai ottaa vaikka kertakäyttöpeflettejä mukaan. Ei huvita lillua toisten ihmisten persehiessä ja -bakteereissa.
Vierailija kirjoitti:
Samapa tuo minulle mitä ihmiset omissa kodeissaan tekevät, mutta toivoisin että jos menen kylään niin tästä nakuilutavasta kerrottaisiin etukäteen. Voisin sitten joko olla istumatta mihinkään kyläpaikassa tai ottaa vaikka kertakäyttöpeflettejä mukaan. Ei huvita lillua toisten ihmisten persehiessä ja -bakteereissa.
Juuri näin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtaa tuolit ja sohvat haista hyvältä noiden kodissa.
Meillä on sohvalla irrotettavat päälliset joita pestään säännöllisesti, ja ihan suihkussakin käydään. Ihan kuule saatetaan kaikkee puuhata sohvalla, jos tiiät. Ei olla silleen estyneitä.
Minä en ole estynyt, mutta jos nyt ajattelee vaikka alusvaatteita, niin kyllä ne alkaa haista ja niihin tulee hienhajua ja muutakin, kun niitä käyttää. Jollei alusvaatteita ole, kaikki hajut ja minimaalisetkin eritteet menee sohvaan ja tuoleihin.
-eri
Pidätkö sitten esim. sängyssäkin vaatteita? Me ei, lakanoita vaihdetaan säännöllisesti kyllä. Inhottava ajatuskin nukkua kotona vaatteet päällä.
Lakanat vaihdetaan noin kerran viikossa. Se on helppoa. En jaksaisi olla jatkuvasti pesemässä sohvanpäällisiä ja päiväpeittoja.
Vastaavasti vaatepyykkiä tulee vähemmän jos nakuilee! Helppohan lakana on pesukoneen ja kuivurin kautta pyöräyttää.
Olisko ne alushousut kuitenkin helpompi "pyöräyttää" kuin lakanat sekä sohvien ja tuolien päälliset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nakuilen kotona kesäisin. Kukaan ei näe ja huonekalut voi peittää lakanalla tms. Olen siisti eikä perseestäni tai muista aukoista valu nesteitä. Oma tupa ja oma lupa. Voisin myös kirjoittaa, että yök nakuilu kotona. Mutta kuka sen todistaa ja kenellekään se ei kuulu mitä kotirauhan piirissä teen.
Ei sieltä mitään tarvii valua, ei pyllynreikä ikinä bakteeriton ole. Voit laittaa vaikka huulipunaa röörin ympärille ja katsoa osuuko esim sohvaan. Eri juttu sitten haittaako pienet peppubakteerit sohvalla, itse en tykkäis.
Täällähän vakuutetaan monissa keskusteluissa, että naisilta valuu jotain valkovuotoa koko ajan että alkkareissakin pitäisi olla oikeassa paikassa haarakappale, kun housut palaa puhki vahvoista eritteistä. Eikä se olekan totta?
En halua kenenkään eritteitä sohville ja tuoleille. Kakkaa kai harvemmin jätetään pyyhkimättä.😅
Eihän ne nakuna ole, niillä on ainakin kuvassa sukat jalassa!
Vierailija kirjoitti:
Naisystävä vaatii nukkumaan alasti. Siitä on kuulemma kiva siirtyä yhdyntään.
Siellä yksi uneksija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällähän vakuutetaan monissa keskusteluissa, että naisilta valuu jotain valkovuotoa koko ajan että alkkareissakin pitäisi olla oikeassa paikassa haarakappale, kun housut palaa puhki vahvoista eritteistä. Eikä se olekan totta?
En halua kenenkään eritteitä sohville ja tuoleille. Kakkaa kai harvemmin jätetään pyyhkimättä.😅
Pesemättä jätetään sitäkin useammin. Yököttävää.
Vierailija kirjoitti:
Joo tehkööt mitä haluaa kotonaan. Mutta en minäkään ymmärrä, tuohan on epähygieenistäkin kun paljaalla peffalla istuu siellä sun täällä. Ja mulle tulis kylmä!
Ihmiset peseytyvät. Peseydy sinäkin. Jos sinusta vuotaa jotain, mene lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haloo, naisia on erilaisia. Itse en voi istuskella kotona ilman alushousuja mainitsemastasi syystä, mutta monella ei ole näin.
Ymmärrän kyllä että kotona haluaa olla mukavasti. Itsellä lentää rintaliivit ja farkut pois heti kun kotiin saavun. Mutta alushousuttomuutta sohvilla jne en ymmärrä.
Miten ap:tä voi haitata se, miten muut pukeutuvat kotonaan?
Aina kun pidän puhetta ihmisille, ajattelen heidät nakuina. Niin on opetettu. Ei kuulemma silloin jännitä niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo tehkööt mitä haluaa kotonaan. Mutta en minäkään ymmärrä, tuohan on epähygieenistäkin kun paljaalla peffalla istuu siellä sun täällä. Ja mulle tulis kylmä!
Ootko kuullut että voi istua suojan päällä. Harvempi kai istuu paljaalla ilman alustaa. En minäkään.
No nuo Hesarin jutun nakuilijat kyllä näyttävät istuvan kangaspäällysteisillä tuoleillaan ihan ilman mitään suojia.
Ja se haittaa sinua, koska???
Vierailija kirjoitti:
Miten ap:tä voi haitata se, miten muut pukeutuvat kotonaan?
Ap. Kysyt mikä vetää nakuiluun. Niin, vastaan että veetäkö se sulle kuuluu.. 👹
Vierailija kirjoitti:
Illalla kävelin viimeksi ulkosaunaankin nakuna. Tuliko sulle tosi kylmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ne on trolleja. Terveestä naisesta ei valu muuta kuin kuukautisverta ja sitäkin lähinnä aamuisin kun nousee makuulta.
Voimakas kiihottuminen voi avata hetkeksi lähteet mutta harvoinpa sitä kotonaan itsekseen kiihottuu aamupalaa syödessä, saati jos ikää on 70+.
Vastaavasti vaatepyykkiä tulee vähemmän jos nakuilee! Helppohan lakana on pesukoneen ja kuivurin kautta pyöräyttää.