Mikä tää juttu on että suomen metsissä tehdään havaintoja mörön näköisestä olennoista?
Olen lukenut eri keskusteluaiheisia palstoja ja ihmisten kokemuksia, ja moni väittää nähneensä suomen metsissä muumien mörön kaltaisen olennon. Aihe on sen takia kiinnostava koska niin moni on tehnyt olennosta/olennoista havaintoja ja niissä on niin paljon yhtäläisyyksiä joten ihan pelkästä aistiharhasta tuskin on kyse. Suurin havainnoista sijoittuu saarelle ja talviaikaan vieläpä. Mielenkiintoista!
Kommentit (24)
Nyt jo lopetulla "Henkien talo"-sivustolla oli kaksi eri tarinaa aiheesta. Toinen oli kirjoittajan isän lapsuuskokemus jostain 60luvulta "metsänvahti" tms ja toinen lähempää nykyaikaa vartijan kokemus yövuorosta "Monitorissa mulkoilija". Molemmissa kuvattiin liukuen kulkeva, kookas, uhkaava tumma hahmo.
Suomen kansan vanhat haltijat ovat saaneet tarpeekseen nykyisestä minäminä-ja minullekaikkiheti-kulttuurista ja heräävät toimintaan.
Kohtaa palaa itse Wäinämöinen, jollei tahti muutu oikeaksi.
Mun äiti näki aikoinaan marjametsällä ison kiven joka äkkiä lähti liikkeelle. Tapaus pelästytti äidin niin ettei aikoihin uskaltanut marjaan.