Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero alle kolmekymppisenä ja kaksi alle kouluikäistä lasta

Huoh
19.03.2023 |

Olen 29-vuotias nainen ja tyytymätön parisuhteeseeni. Minulla on mieheni kanssa myös kaksi pientä lasta. Usein kuitenkin sanotaan, ettei lapset saa olla syynä siihen, etteikö voisi päättää epätyydyttävää suhdetta.
Silti mietin, että jos eroan, niin mitä sitten? Elänkö seuraavat 20 vuotta yksin ilman miestä ja minulla olisi realistinen mahdollisuus hyvään parisuhteeseen seuraavan kerran vasta kun lapset ovat muuttaneet omilleen. Se on valtavan pitkä aika elämästä. Tuntuu ettei hyviä vaihtoehtoja olekaan. Nykyisin en ole onnellinenja jälkimmäisessä skenaariossa eläisin todennäköisesti vuosikausia yksin stressaantuneena lapsiarjen keskellä. Tuskin silloinkaan olisin vähääkään onnellinen.

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea kohtaaminen kirjoitti:

Etäisän näkökulma: meistä tuli lasten kanssa paljon läheisemmät, kun alettiin tavata vartavasten silloin kun huvittaa. Nähdään lyhyemmin mutta tiheämmin. Jutellaan paljon enemmän asioista. Ennen ne tuli luokseni ja linnoittautui huoneisiinsa, nyt käydään syömässä, kahviloissa jne. ja kohdataan oikeasti. Äitinsä pisti hanttiin myös ja yritti jopa lastensuojeluilmoitusta tehdä.

Olet kirjoittanut tämän saman jutun sanasta sanaan jo varmaan sataan eri aloitukseen, jotka edes jollain tapaa viittaavat aiheeseen. Nyt pidän sinua lähinnä jo vähemmän täyspäisenä.

Vierailija
22/75 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä luettua. Kaikille naisille on miehiä tulossa ihan jonossa. Nyt vaan valkkaamaan siitä jonosta se paras.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin jo 20-vuotiaana yhden lapsen eronnut vanhempi. Muutin yhteen nykyisen mieheni kanssa ollessani 35v. Uusperheemme toimii satatuhatta kertaa paremmin kuin perhe-elämä lapseni isän kanssa olisi koskaan voinut toimia. 

Vierailija
24/75 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse erosin 29-vuotiaana, kun lapset olivat 2, 3 ja 6-vuotiaat. Paras homma ikinä! Ei eroa tehdä uuden miehen takia; niitä tulee sittemmin. Kaikenlaisia. Mukavia ja vähemmän mukavia.

Kauanko kesti, että sait uuden ja vakaan suhteen, jossa muutitte yhteen?

Ap

Ei ihan terve suhtautuminen. Mitataanko jotain sillä missä ajassa saa uuden miehen kotiinsa.

No tiedän, etten ole onnellinen, jos olen yksin seuraavat 20 vuotta. Eikä minua kiinnosta tuollainen ikään kuin miesten testaaminen, kuten tuo eräs kirjoittaja oli tehnyt ja totesi, että niitä vain tuli ja meni, mukavia ja vähemmän mukavia. En ole mikään kukasta kukaan hyppivää tyyppiä, enkä koe siinä mitään kiehtovaa jännitystä. Olen enemmän vakaan parisuhteen ihminen.

Ap

Ole sitten vakaan parisuhteen ihminen ja lopeta erohaihattelu.

Vierailija
25/75 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli tärkeintä eron jälkeisessä elämässä on saada uusi mies? Kyllä niitä löytyy, se on varma. Olet vain valmis muuttamaan miehen perässä. Ja ainahan voit laittaa lapset miehelle ja ruveta viikonloppu äidiksi. Näin minä tekisin.

Ei niitä noin vain laiteta, jos mies ei suostu.

Mitäs sitten tehdään, jos äiti kieltäytyy lähivanhemmuudesta? Jos se mies on merkitty isäksi, niin ihan yhtä suuri velvollisuus hänellä on olla lähivanhempi. Miksi sen aina pitäisi olla äiti?

Vierailija
26/75 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erosin 30-vuotiaana kahden alle kouluikäisen vanhempana. Tulos: elin vuosikausia yksin stressaantuneena lapsiarjen keskellä. Jos voisin mennä takaisin, tekisin kaikkeni että oltaisiin voitu elää saman katon alla edes muutaman vuoden pitempään. Kaikki on yksinhuoltajana pienten lasten kanssa niin paljon raskaampaa.

Esim lääkärireissuille pitää ottaa molemmat lapset mukaan, kaikkeen pitää ottaa molemmat mukaan, et voi poiketa kaupassa, et missään ilman että molemmat lapset ovat mukana tai järjestät hoitajan. Ennen eroa kannattaa katsoa vaikka kuukauden verran kaikki tilanteet joissa saat apua lasten kanssa puolisolta, ja miettiä miten selviät niistä jatkossa itseksesi. Myös ne tilanteet jossa puoliso vie vaikka auton huoltoon / käy kaupassa/ hoitaa yhteisiä asioita, ja sinä hoidat sillä välin lapsia. Miten hoitaisit ne tilanteet itseksesi? Yksin ilman tukiverkkoja on mielettömän raskasta. Mieti myös millainen isä puolisosi on, hoitaisiko hän hienosti vuoroviikot vai joutuisitko stressaamaan sitäkin? Erota voi myös muutaman vuoden päästä kun lapset ovat kouluikäsiä.

Hys hys. Vahvat naiset eroaa ja tuo sinun vuodatuksesi on silkkaa heikkoutta.

Vierailija
27/75 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli tärkeintä eron jälkeisessä elämässä on saada uusi mies? Kyllä niitä löytyy, se on varma. Olet vain valmis muuttamaan miehen perässä. Ja ainahan voit laittaa lapset miehelle ja ruveta viikonloppu äidiksi. Näin minä tekisin.

Ei niitä noin vain laiteta, jos mies ei suostu.

Mitäs sitten tehdään, jos äiti kieltäytyy lähivanhemmuudesta? Jos se mies on merkitty isäksi, niin ihan yhtä suuri velvollisuus hänellä on olla lähivanhempi. Miksi sen aina pitäisi olla äiti?

Siinähän ei sitten muuta vaihtoehtoa ole, kuin että joko lapset lastenkotiin, tai heille etsitään uudet vanhemmat.

Vierailija
28/75 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ap miehessäsi on vikana?

Vierailija
29/75 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttäviä nämä lapsia eka vastaantulijan kanssa hankkivat, jotka eivät takaa lapsille heidän ansaitsemiaan vanhempia. Kannattaa ihan oikeasti vakavasti harkita, kenen kanssa pariutuu ja lapsia hankkii. Eivät lapset ole bulkkitavaraa.

30/75 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaikuttaa siltä että sitä miestä pitäisi saada koko ajan. Muusta viis.

31/75 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttäviä nämä lapsia eka vastaantulijan kanssa hankkivat, jotka eivät takaa lapsille heidän ansaitsemiaan vanhempia. Kannattaa ihan oikeasti vakavasti harkita, kenen kanssa pariutuu ja lapsia hankkii. Eivät lapset ole bulkkitavaraa.

Ja nyt jo mietitään että mistä sitten seuraava mies. Kuvottavaa.

Vierailija
32/75 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan mies ei ole tehnyt minuun tarpeitaan kuuteen vuoteen.

T31

Vierailija
33/75 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on sukua apinalle, ei joutsenelle. Geenipooli monipuolistuu, jos sikiää monelle eri pojalle. Näin tulee useampia eri geeniyhdistelmiä.

Normaali luonnon kiertokulku:

Paritellaan pojan 1 kanssa, porsitaan, erotaan.

Paritellaan pojan 2 kanssa, porsitaan, erotaan.

Paritellaan pojan 3 kanssa, porsitaan, erotaan.

Paritellaan pojan 4 kanssa, porsitaan, erotaan.

Paritellaan pojan 5 kanssa, porsitaan, erotaan.

jne.

Vierailija
34/75 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on sukua apinalle, ei joutsenelle. Geenipooli monipuolistuu, jos sikiää monelle eri pojalle. Näin tulee useampia eri geeniyhdistelmiä.

Normaali luonnon kiertokulku:

Paritellaan pojan 1 kanssa, porsitaan, erotaan.

Paritellaan pojan 2 kanssa, porsitaan, erotaan.

Paritellaan pojan 3 kanssa, porsitaan, erotaan.

Paritellaan pojan 4 kanssa, porsitaan, erotaan.

Paritellaan pojan 5 kanssa, porsitaan, erotaan.

jne.

Ei ole sattumaa että ihminen on hedelmällisimmillään silloin kun on tyhmimmillään.

Vierailija
35/75 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi sulla olisi pakko olla joku mies? Kai sulla nyt on oma elämä kuitenkin itsellä hallussa? Siis omat tulot ja oma varallisuus? Älkää nyt oikeasti Suomen kaltaisessa yhteiskunnassa kuvitelko, että joku prinssi teidät pelastaa. Ihan itse maksat omat juttusi, niin parisuhteessa kuin ilmankin.

Ja olen siis itse hyvätuloinen nainen, jolla pari lasta ja olen eronnut. Eropäätöksen tein ihan sillä perusteella, että totesin, ettei se yhdessäolo enää ollut hyvästä kellekään. En ole uutta miestä hakenut, enkä ihan helpolla ottaisikaan. Miksi ottaisin? Jos olisin kokenut, että miehestä on enemmän hyötyä kuin haittaa, niin kai olisin jäänyt suhteeseen. Ja seksiä tai kevutsuhteita saa naisena helposti, jos sitä on vailla. Vakavaan suhteeseen, siis yhteenmuuttoon jne. vaaditaan jo mieheltä sen verran enemmän, että sellaiseen soveltuvaa ei välttämättä helposti löydy, mutta itse en kaipaakaan.

Vierailija
36/75 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsia tekee, pitää niistä pitää huolta eikä pakottaa mukaan uusperhekuvioon.

Liikakansoittamiseen ei ole pakko osallistua.

Vierailija
37/75 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pähkinänkuoressa: en jaksa koko ajan olla sanomassa perusasioiden hoitamisesta. Teen muutoinkin jo kaiken kotiäitinä kodinhoidon ja lasten suhteen. Lisäksi mies hoitaa välillä työasioita työajan ulkopuolellakin. Saattaa esim näpytellä puhelimella työviestejä. Olen tähän kokonaisuuteen vaan niin lopen kyllästynyt.

Ap

Vierailija
38/75 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuhuuma kestää ensimmäiset 3v. Sen biologinen tarkoitus on saada naaras astutettua. Yleensä tällöin naaraalle syntyy tarve sikiämisestä ja naimisiinmenosta ja hän aloittaa niistä mankumisen. Sen jälkeen erotaan ja etsitään uusi astutettava tai ollaan yhdessä tottumuksesta tai pakosta.

Vierailija
39/75 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pähkinänkuoressa: en jaksa koko ajan olla sanomassa perusasioiden hoitamisesta. Teen muutoinkin jo kaiken kotiäitinä kodinhoidon ja lasten suhteen. Lisäksi mies hoitaa välillä työasioita työajan ulkopuolellakin. Saattaa esim näpytellä puhelimella työviestejä. Olen tähän kokonaisuuteen vaan niin lopen kyllästynyt.

Ap

No poika ei sinua enää elätä eron jälkeen vaan sinun pitää aikuistua ja mennä töihin.

Vierailija
40/75 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kuka sinut elättää eron jälkeen jos olet kotiäiti? Ei nuo ole pahoja vikoja nuo miehen viat. Jos olisi alkoholismia, huumeita, väkivaltaa, pettämistä tms niin sitten ero olisi ymmärrettävä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi