^*¤*^SYYSKUISTEN-04 VIIKKISPINO^*¤*^
Kommentit (43)
Mekin nukuttiin pitkään, tosin myöhään mentiin nukkumaankin. Töistä tuli eilen äkkilähtö, kun päiväkodista tuli puhelu, että Typy on korkeassa kuumeessa. Heti tuli mieleen, että onkohan samaa tautia kuin Hilun Lintsulla.
Typy sitten illan nuokkui ja torkkui. Piristyi iltaysiltä, joten siitä valvominen.
Ihanan vastuullinen isoveli tuo Veeti :-)
Enkelin ja prinsessan kuulumisia oottelen. Mitenköhän Nea?
Keilin
Väsyttää ihan kamalasti,olo on kuin krapulaisella=)Vaikkei sitä novellea juomalla saa aikaiseksi...
Mukava ilta oli.Meni vain hirmuu myöhään.Puoli 1 oli kotona ja olin kuskaillut porukkaa kotiin=)Ekaa kertaa elämässäni kuskina...
Ruoka oli hyvää,nam vesi kielelle kun muistelee maku elämystä.
Uimassa oli mukavaa.Itse taisin vaan rehkiä liikaa kun päätin kuntoilla ja uida pitkän pätkä=supisteli...Muistuihan taas mieleen mitä ne supistukset on!
Lapsetkin nukkuivat pitkään!Pieni mies huuteli seiskan aikoihin mutta nukahti uudelleen isin viereen.Vasta puoli 10 oli porukka pikkuhiljaa hereillä.Onneksi.Muuten sitä olisi varmaan ihan loppu.
Omanapainen kertomus mukavasta päivästä!
Rentouttavaa lauantaita kaikille!
Leanna+5 ja rv 23+
Ärsytystä ilmassa!!Typy herää joka aamu aikasemmin ja aikasemmin,ennen aina puol9 pintaa heräs,tänää tuli ennen kasia herättää!Se ei nuku ku pääsee sielt sängystää pois!
Mies läks illal pojan huoneesee nukkuu ku mä yskin niin hirmusti ni otin sit typyn aamula vieree ja sanoin et on yö ja pitää nukkuu..Joo,pötkötteli siin ysii asti mut ei nukkunu!!!!Mul tuliselkä kipeeks ku yritn paikallaa maata ja sellases asennos ettei yskitä..
Nyt ollaa lähös Ikeaa..kunhan mies ehtii!On nyt suhkus...mä oon taas tehny vaik mitä esim.vaihatnu kaikkien lakanat ja miestä ootetaa.Nyt pitäävaa niellä vitutus tai jos tulee riita ni ei mies lähe!Typyki on yliväsyny ja mul särkee päätä yskiminen..kiva!!!!Rattaat on kai pakko änkee mukaa et jos typy nukkus...Mitenhän ostokset sit mahtuu autoo?!
Enkeli pääs to kotii.
Keilin:Pojan tarhas kans on liikkeellä tuota yhtäkkii korkee kuume,kestää muutaman päivän.Paranemista pienelle!
Nyt lähtee etsimään positiivista mieltä...suuntaaa ajatukset viikon päähän ni johan tulee hymy :-)
jatu
Ekaa kertaa onnistuin tuossa!
Mies tuolla lukee typylle Pupu Tupunaa. Päätettiin, että kyllä saa typy nukkua viikonloppuisinkin päiväunet. Venna halusi omaan sänkyynsä, yllättävä veto.
Täälläkin sairastellaan, torstaina hain typyn pk:sta niin just oli noussut korkea kuume, eivät olleet vielä ehtineet soittaa (hain jo 14.30). Eilen kuumeili koko päivän ja illalla oksensikin, ihan reporankana makoili sylissä ja lopulta nukahti patjalle olkkarin lattialle. Yöllä herätti mut n. tunnin välein. Typy nukkuu mun oikealla puolella, mutta mun on tän mahan kanssa helpompi nukkua selin Vennaan. Venna ilmeisesti nukkui tosi kevyesti, huomasi joka kerta havahtuessaan, että taas se mokoma äiti on kääntynyt ja herätti mut sitten käskien kääntymään. :D
Eli ei riitä pelkkä perhepeti, vaan pitää ihan kasvotusten nukkua. Viime viikonloppuna yritin mummolassa nukkua eri huoneessa, kun mummo nukkui typyn kanssa, mutta eihän siitä mitään tullut. Ilmeisesti äiti tarvitsee lapsen läheisyyttä ihan yhtä paljon kuin lapsi äidin.
Öttis, voi miten on kiva lukea teidän elämästänne.
Huonosti kuuluu edistyvän tuo nukkumaanmeno. Ihme kaupankäyntiä koko ajan ja isä ois antamassa vaikka mille pyynnöille periksi. Juu, ei opeteta 2-vuotiasta nukahtamaan tuttipullolle!
Kivat liitoskivut taas, kävely kauppaan ja takaisin oli jo liikaa. Tarviin pyörätuolin Treelle!!
Lehdenlukuhommiin.
- tea -
Mä oon niin poikki ja pahalla mielellä, että en jaksa oikein kirjottaa. Vauvakin varmaan kohta herää. Meillä on tosi rankkaa. Mun sydän murtuu, kun Nea pelkää ja itkee ihan kamalasti. Ollaan paljon eri huoneissa, kun se vaan haluaa pois vauvan luota. Vauva huutaa ilmavaivoja, rela-tipat ja Disflatyl aloitettu. Aika pian otan allergialääkääriin yhteyttä, jos ei ala helpottaa, iho kuitenkin hyvä vielä onneks. Imetys ihan kamalaa. Vauva syö pari minuuttia, karjuu, kiprii mahaansa, ei saa otetta, kannellaan ja sama rumba alusta. Kotiintulopäivänä söi ja nukkui kuin unelma, sit helvetti alkoi. Olin jo onnellinen, et imetys voi onnistua ja olla helppoa, maitoa tulee. Mut tohon vauvan syöttörumbaan menee kaikkineen 2 tuntia huudon kanssa, sit se on jo ihan poikki, mut ei välttis nukahda. Ollaan annettu välillä lisämaitoa (Nekun vanhaa Neocatea) hörppyyttämällä. Siitäkin menee sit lisää ilmaa mahaan. Pitää nyt hetki katella, mihin suuntaan tää menee, mut jos vauvan syötöt on joka kerta tota luokkaa, ei tää voi näin jatkua, kärsitään kaikki. Ja sit ku isyysloma loppuu, en pysty tollaseen, nytkin tekee tiukkaa. Mulla on Neaa niin ikävä, et sydän pakahtuu ja tekee pahaa, miten se on loukkaantunut ja itkuinen. Se kaipas mua kauheesti, ku olin sairaalassa ja mäkin siel itkin, ku oli niin ikävä. Ja sit äiti tuleekin kotiin huutavan vauvan kanssa, eikä ehdi olemaan enää Nean kanssa.. Unta en oo paljoo saanu. Oon ihan raato. Itkettää. Kamalalta tuntuu sanoa ääneen, mut välillä haluan entisen takaisin.. Ja oon pettynyt, et vauva on ehkä vieläkin vaativampi, kuin Nea aikoinaan. Jotenkin nyt ei yhtään jaksais..mieskin on ihan poikki. Haluisin jutella ja purkaa pahaa mieltä, mut ei sekään oikein onnistu.
Ja sitä suren, että taaskaan en pysty tästä vauva-ajasta nauttimaan, jos on näin kamalaa. Sairaalassa olin hetkittäin vielä niin onnellinen, vauva on ihana, suloinen, niin hyvän tuoksuinen..
Synnytyksestä joskus myöhemmin, meni pidempään kun odotin ja kivunlievitykseen olin pettyny. Vasta tunti ennen ponnistusta sain epiduraalin, eikä se ehtiny paljoo auttaa. Ponnitus helppo 5min ja olin niin onnellinen kun näin pienen tytön! AIVAN IHANA! Mut oikeesti minivauva, kun 2920g, 49cm ja pää34cm. Onneks ei syntyny aikasemmin, ku on niin pieni! Mä oon entisissä mitoissa, paino 2kg vähemmän, kuin aloin Neaa odottamaan (vaikka muistatte mun valtaisat mässäilyt ;-) ) ja vanhat vaatteet menee, mahaa ei ollenkaan. Ihanaa oli päästä siitä eroon ja liitoskivuista ja vessassa juoksemisesta!
Voimia Tealle siis ja muille raskaana oleville vielä!
Toivon, et tää tästä helpottais. Soitin eilen imetystukipuhelimeen, et sais jonkun sieltä kotiin jelppimään ja neuvomaan. Kättärillä olivat sit ämieltä, et vauva malttamaton, kun raivoaa rinnalla, neuvolan th sanoi raivon johtuvan ilmavaivoista. Ketä uskoa? Mut jos tää näin kamalaa on, enkä ehdi syömään, olemaan hetkeäkään Nean kanssa, niin sit on pakko alkaa miettiä pullon tuloa kuvioihin. Mua niin ahdistaa... Kyllä mä ihan oikeesti ajattelin, et olis hieman helpompaa.. Miks taas kauheet mahavaivat ym..en jaksa en!! Kiitos kun jaksoitte kuunnella..on ollu teitä ikävä! Palailen taas joskus kun ehdin. Se täs on hyvää, et lapset olleet unilla samaan aikaan.
Öttis, oon niin kateellinen, kun teillä sujunut niin hienosti, vaikka toki iloinen puolestanne.
Yritän ehtiä pinoja lukemaan joskus. Niin se unohtu sanoa, et vauvaa pitää pienen painon takia vielä herätellä 3 tunnin välein, sairaalassa seurailtiin verensokereitä, mut kunnossa oli koko ajan. Voi ku ois pian 3kg ni ei tarttis herätellä. No jos tollaset mahavaivat, ni herää kai jokatapauksessa. :-( Kunpa ei ois koliikkivauva.. Mut on se niin ihana pieni kulta, kattelee ja kuuntelee tarkkaan ja niin suloinen. Koitan laittaa pian kuvia postiin. Mut nyt vettä, koko ajan janottaa. Ruokahalu ollu kateissa synnytyksestä lähtien, väkinsin tungen ruokaa suuhun ja sekin on kamalaa. Neallekaan ei oikein ruoka maistu ja sit jos on syömässä ja vauva itkee, menee kaikki pieleen. Voi kunpa oma Nea rakas pian tottuis vauvan ääniin. Tää on jotenkin ihan hirveetä ja sydäntä raastavaa. Joka kerta pelottaa, kun vauva herää, et mikä huuto alkaa.. Tuntuu vauvankin kiduttamiselta 2 tuntia yrittää saada sen vatsaa täyteen, kun on ihan nälkänen ja hädissään yrittää syödä ja sit menee hermot ja mahaa sattuu ja en tiedä! Nea käyttäyty pienenä ihan samalla tavalla..allergia pelottaa.. No tulipa kunnon vuodatus sittenkin, kun lapset nukkuukin vielä. Ihmeellistä, et nyt on 2 lasta! :) Oon niin onnellinen kuitenkin molemmista, mut ei vói mitään et taas vaan odottaa ajan kulumista, et helpottais. Ja toisaalta haluis imeä joka hetken vauvasta, siitä tuoksusta, ilmeistä ja kaikesta kun se on niin pieni ja ihana...
Mut josko vihdoin lopetan. Hyviä vointeja kaikille teille rakkaat!
Enkeli1 ja Nea+Mini 5vrk
Toivon niin niin paljon, että elämä teillä helpottais! Toivottavasti ei olis allergiaa ja itkuisuus vähenisi. En osaa mitenkään hienosti kirjoittaa mutta ajatuksissa olette ja kovasti voimia koko perheelle!
Aika jännä tuo et kolmen tunnin välein pitää herätellä, Idakin oli syntyessään alle 3kg eikä herättelystä puhuttu mitään... No Ida söikin esim. 6h melkein putkeen, et eipä se ehtiny nukkumaankaan :/
Olin kaupungilla mun äidin kanssa, löysin vihdoin tota Mamma-teetä, en tiedä sit auttaako se lainkaan mut yrittänyttä ei laiteta. Pinnasängyn sain aamulla petsattua loppuun ku eilen alotin, nyt se pitäis enää koota. Ida heräs jo seitsemältä ja aamu oli kitinää, vinkumista jne. Nyt Ida onkin miehen vanhempien luona, mies ite on kalastamassa. Saa nähdä miten Idalla sujuu, kauhea kun jännittää tollanen pelkkä " päivähoitokin" , en muista millon viimeks joku muu olis ollu Idan kanssa kun mä tai mies... tietty päivisin päiväkodin tädit :)
Kattelin kauppahallista jotain pikkulahjoja pk:n tädeille, aika kivat suklaatikkarit löysin, niissä luki hyvää joulua. En sit kuitenkaan vielä ostanu, mut onpahan nyt jokin idea edes... Tätejä on kuitenkin 3+ harjottelija, et ei mitään kovin isoa voi ostaa, ja olen tollasen syötävän/muuten tuhottavan lahjan kannalla.
Ostin lisäksi vadelmanlehtiteetä, en vaan nyt oikeen tiedä et mikä sen idea oli, vahvistaa kohtua tms. en edes tykkää teestä, mut tää on hyvää ku laittaa hunajaa tarpeeksi :)
Ida on muuten aivan tolkuttoman mustasukkainen kaikesta, esim. laitoin nukelle Idan huivin päähän, niin kauhea huuto et ei saa, se on idan!!! onneks on jo jotenkin hyväksyny sen et on erikseen vauvanvaatteet ja vauvan tavarat, et vaikka ne oliskin Idan vanhoja niin seuraavaksi vauva tarttee niitä. Meillä on odotettavissa varmaan aika kamalia mustasukkasuuskohtauksia...
Tää teksti on tosi sekavaa ja irtonaista, jospa lähden tekemään läksyjä :( no enää 4 vkoa ja sit tämä syyslukukausi on ohi. Neuvolassa sanoin lääkärille, et käyn koulua niin pitkään kunnes synnytän, niin se oli ihan kauhistuneen näkönen... mut tämä vauva on kuitenkin helpompi vielä ollessaan mun vatsassa ku sitten sen ulkopuolella, et haluaisin mahdollisimman hyvin saada kouluhommat nyt kuntoon.
Petra, Ida ja vauva rv 36+1
Enkeli, voimia teille kovasti! Toivottavasti elämä alkaisi pian helpottaa!!
Tomera, teet kyllä viisaasti kun nyt opiskelet, vauvan tulon jälkeen kun ei koskaan tiedä miten jaksaa, ehtii yms. Mutta muista säkin levätäkin välillä, ominen rajojesi puitteissa menet! Se vadelmatee pitäisi kuulemma tosiaan vahvistaa kohtua, munkin piti mutten koskaan musitanut sitä ostaa.... dementikko minä.
Mä vietän yh- päivää kun aamupäivästä mies teki remppahommia ni mulla oli poitsu mukana kaupassa ja asioilla, ja nyt se hyväkäs lähti jonnekin sahalahdelle olisko 60km:n päähän kokoustamaan, saunomaan ja syömään. Mrrr..... Se kokous on oikeesti kai tärkeä, muu meno siinä ohella ei niinkään, mutta lupasi onneksi olla ajokunnossa jos mä soitan että tarvii lähteä. Tuskin nyt kuitenkaan, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Harmittaa muuten vaan olla TAAS yksin kotona. Jos vaikka sitä taas siivois ja pesis pyykkiä, mitäpä muutakaan sitä kotiäidin lauantai-iltaan kuuluisi..... (kuuletteko marttyyrimaista narinaa)
Vauvalle ostin tänään vanhaan Britaxin turvakaukaloon sellasen irtokuomun suojaamaan sateelta, tuulelta ja auringolta, maksoi vaan 10e kun olin jo harkinnut uutta kaukaloa jolloin hinta olisi ollut ihan toista luokkaa. Lisäks sain ostettua vihdoin meidän hartanin vaunuihin jalkapeiton, kun meiltä puuttui se ja ainakin poitsun kanssa olisin usein kaivannut sitä. Mies pitää mua jo ihan shoppailuaddiktina, joka päivä on pakko jotain hakea kaupasta. Nämä hankinnat ovat kyllä olleet mulla ostoslistalla jo kuukausia, ei vaan ole tullut haettua, no nytpä on. Ja kohta mä saan hautautua tänne neljän seinän sisälle kuukausiksi eikä ole pakko lähteä minnekään, rahaa ei mene kun vaippoihin korkeintaan. Kun nyt vaan tajuaisi se vauvakin jo alkaa valmistella tuloaan, täällä päässä olisi jo kaikki valmiina.
Viikonpäästä tosiaan on jo pikkujoulut. Kyllä aika on toisaalta mennyt nopeasti! Ihanaa nähdä teitä ja päästä syömään tai ellen pääse niin ihanaa sekin, jos pääsen pienentämään mahaa, ei huonompi vaihtoehto sekään! Tätä joulukuuta on odotettu enemmän kuin mitään muuta koskaan ennen!
Onpa pihalla jo pimeää. Tulisipa lunta pian. Pakko kai sitä on tuon poitsun kanssa silti ulos vähän lähetä, ollaan oltu sateen vuoksi melkein koko viikko enemmän tai vähemmän sisällä, ja sen huomaa nukkumaan mennessä, uni ei tule ilman tappelua (kummallekaan) ellei ole ulkoiltu. Päiväunille ei meinaa nukahtaa ollenkaan, lopulta kun nukahtaa nukkuu kyllä 2h, mutta herää vasta myöhään ja se taas viivästyttää iltaunia, huuteli eilenkin taas klo 22 sängystään vielä....
Eli lääke siis; ylös, ulos ja lenkille.
seonmoro tamperelaisittain nääs!
äk
Ihan kauheaa, jos tääkin kerta menee vaan sinnitellessä päivästä toiseen. Toivottavasti vauva oppii imemään kunnolla ja jaksaa sitten kärsivällisemmin syödä. Ja pois kaikki mahavaivat heti paikalla! Saitko imetystukipuhelimen kautta apua? Hirmuisesti voimia teille! En tiedä mitä sanoisin. Olen tosi pettynyt teidän puolesta. Miten niin eläydyn teidän tilanteeseen:)
Meillä on siivottu! Täyden työpäivän verran siihen meni aikaa! Mies sai aika paljon raivattua työhuonetta, mutta loput sitten jäikin mulle. Roskiin meni monta kassillista paperia ja muuta roskaa. Vielä kun sais ne pienet puuttuvat kohdat siistiksi joskus. Millähän ihmeellä kämppä pysyis siistinä?
Taidan viimein mennä laittamaan vähän jouluvaloja valmiiksi pihalle. Sitten valmistautumaan illan pikkujouluihin...
T: Ynis
Onnea pienokaisen syntymän johdosta!!
Tunsin niin suurta myötätuntoa lukiessani äsken kirjoitustasi tämänhetkisestä tilanteestanne. Tiedän mitä on, kun vauva vain itkee, kaikki on käsittämättömän hankalaa, voimia ei ole mihinkään, mutta jaksettava vain on. Sinäkin olet vielä saanut ristiriitaista tietoa neuvolasta ja imetystukipalvelusta. :( Ja ymmärrän täysin tunteesi halusta palata aikaan ennen vauvaa. Olet todellakin ihailtavan rohkea, kun uskalla ja osaat puhua näistä vaikeista tunteistasi ääneen. Minä en Nasun pikkuvauva-aikoina osannut. Oikeastaan kertomasi tilanne on juuri se, mitä pelkään myös meillä sen olevan, jos Nasu joskus saa pikkusisaruksen. On varmasti raskasta katsoa, kun Nea pelkää pientä itkevää vauvaa. Nasu pelkäisi varmasti myös. Oli kuitenkin niin ihana lukea, kuinka kauniisti puhuit rakkaudestasi Neaan ja myös vauvaan! Heillä on ihanan huolehtiva äiti, joka osaa tukea ja ymmärtää Neaa ja hoitaa samalla pientä masuvaivaista. Ole ylpeä itsestäsi! Monesta äidistä ei olisi tuohon samaan!
Itse uskon, että jollain tavalla vaativat lapset annetaan niihin perheisiin, joissa heidän tarpeitaan pystytään henkisellä tasolla myös tukemaan. Ja kuten olet Nean kohdallakin varmasti jo huomannutkin, heistä hioutuu ne helmistä kirkkaimmat!
Pyydä ajoissa apua jaksamiseesi, sillä urheimmatkin äidit ovat vain ihmisiä. Aina ei jaksa, eikä tarvitsekaan jaksaa. Jos voimia on, voit purkaa tuntojasi myös minulle. Voit uskoa, että ymmärrystä kyllä löytyy. Ja onneksi sinulla on nämä aivan ihanat syysmammat, jotka eivät jätä yksin väsymyksen keskelle. :)
Nauti ihanista lapsistasi sen minkä jaksat! Huomenna jälleen uusi aurinko. :)
T. Ampi, joka jälleen pistäytyy lainsuojatonna ja luvatonna syyspinossa.
Rohkeasti vaan apua pyytämään jos siltä tuntuu,ettei pärjää.
Ota isompi kainaloon aina kun voit,imettäessäkin!Vaikka itsellä oliskin tukala olo!
Halaus ja sylikaupalla voimia!!
Leanna
Teillekin syntyi pieni tyttö! Onnea koko perheelle! Toivon hartaasti että ongelmat helpottaisi nopeasti. Paljon voimia ja lepohetkiä teille toivoen.
Itsellä on kans tosi herkkä kausi päällä. Meillä kans vähän ilmavaivoja ollu, mut pientä kun luin Enkelin tarinaa. Tehoröyhtäytykset vasta kokeilussa, jospa sillä alkuun pääsisi.. Itken itse ihan pikkujutuista ja kun Lenni lähti iltapäivällä yökylään mummalle niin äidillä oli kyynelet silmissä. (Hömppä äiti!)
On varmaan vielä väsynytkin kun valvoi synnytyksen ja alkuimetysten kanssa kolme vuorokautta putkeen, vaikka nyt jo helpottaa ja ens yönä on sit vaan tyttö herättelemässä. Lenni on aika hyvin ottanut vauvan, tänään pari kertaa tarttui pieneen jalkaan aika ronskisti, mut eipä olla kovin lähelle päästettykään ilman vahtia. Nukkumaanmeno on vähän Lennillä ollu sekaisin, mut voi olla et kun muutamana iltana isi nukutti syliin, niin äidin sänkyyn nukutus ei huvita. Yöllä olen käännyttänyt Lennin takaisin omaan sänkyyn et saan vauvan syötettyä sängyssä ja se on mennyt hyvin.
Ei millään ehdi kahden lapsen kanssa tänne niin usein kuin tahtoisi, ainakaan näin aluksi kun ei saa vielä vauvaa ulos nukkumaan. Kai minusta tulee sellainen myöhäiltakirjoittelija.. Mutta ihanaa että täältä saa aina lueskella kuulumisia!! Ihana kun olette olemassa.
Reeli ja " vauva" 6vrk
Ja toivottavasti teillä helpottaa. En oikein löydä mitään viisaita sanoja.
Oon käynnyt täällä vaatekaappeja läpi. Ajattelin viedä kirpputorille myyntiin vaatteita. Kaapit pursuaa vaatteita ja sellaisia mitä ei käytetä. Veetin pineksi jääneitä vaatteita suurin osa mitä säästin Venlalle mutta kun ne on niin poikamaisia niin ei niitä tuu käytettyä joten turhaa kaapissa tilaa vievät.
En löytänyt itselleni mitään kivoja kenkiä vaikka kuinka etsin. Pitää huomenna jumboon suunnata. Oli ihan kivaa kaupungilla olla. venla nukku koko ostostelun ajan. Ja Veetillä oli isin kanssa ollut kivaa.
Äitikuulla ja Tomeralla on jo hyvin viikkoja kasassa. Kohta teilläkin pienet nyytit sylissä.
Ens viikolla ajattelin Veetin kanssa hieman askarrella joulu juttuja. Ja pipareitakin voisi leipoa.
Onpas meillä tänään tosi hiljaista pinossa.
Nyt pitää mennä iltapalaa laittamaan.
Öttis
Muistan, miten Antsan kanssakin sai imettämiseen varata 2-4h ja rankalta tuntui, vaikka poika sentään nukkui hyvin. Jos isommat olisivat olleet pienempiä, ei poikaan olisi pystynyt samalla lailla keskittymään. Alkuajat ovat niin vauvantäyteisiä. Aina aamulla laski tunteja päiväuniin ja päiväunien jälkeen yöuniin...Ja kuitenkin vauva oli niin suloinen ja ihana. Rytmistä ja rutiinista sai itsekin turvallisuuden ja selkeyden tunteen, mutta mitäs sitten, jos rytmiä ei millään saa aikaan?
Voimia Enkeli, ja mukavaa vauva-aikaa!
♥Saamuska
Mun vakio alotus lauantaina..
Enkelille hali ja hurjasti jaksua!muistan rukouksin!
Ikeassa meni hyvin,saatiin poika heti Smålandii ja typykkä nukahti rattaisii,tunti saatii kierrellä rauhassa ja tehokkaasti!Leikkiajanjälkee syötii ja siellä typyki heräs,sitten ei hirveesti enää kateltu mut rahaa palo ihan kiitettävästi.Yks hylly ei mahtunu autoo mut mun vanhemmat on tääl 2vkon päästä ni saa isi sen hakee ;-) Yks tuoli jäi harmittaa,oli loppu ja sitä tulee ehkä 3vkon päästä ni sit ei saada sitä mitenkää..Hö!
Uusia laseja ostin ja ku niitä tungin kaappiini tuli sellain olo et pitäs siivota koko kaapit!Ehkä joku päivä...ja turhat pois!
Ihana ku antibiootit iski mahan sekasin!onneks on vaa vkon kuuri ni pitäs treelle olla kunnossa!
Toiv.Yniksellä on hauska ilta :-)
Reeli:kun ehdit ni laita neitosen kuva s-postii
Täytyy typykän huone laittaa kuntoo..
jatu
Enkelille voimia kovasti! On tosi kurjaa, jos pienokaisellakin olis jotain allerioita. Mitään järkevää en minäkään osaa sanoa, voin vain kuvitella olotilasi. Mutta onneksi osaat puhua asioista ja tiedät, ettei elämä kaadu vaikka imetys ei sujuisikaan. Pääasia on, että vauvan olo helpottuis ja sitä myöten koko perheen vointi paranis.
Mä olen tänään viettänyt lapsivapaata. Lähdin aamulla kaupungille. Kampaajallekin pääsin vihdoin! Nyt on taas siisti tukka. Se on kamala vaihe, kun yrittää kasvattaa lyhyestä pitkää ja kun ollaan siinä välivaiheessa menossa. Mulla oli just se vaihe. Nyt päätin, että anti kasvatuksen olla. Kävin sit äidin kanssa kaupoissa. Yritin etsiä kivoja kuusenkoristeita, sellaisia nättejä, ei liian prameita. Ostin veljelle ja hänen vaimolleen heidän ekaksi jouluksi lahjaksi heille mielestäni aivan ihanat kuusen koristeet. Sellaisia käpyjä, jossa oli tonttu. Sen tapaista etsin itsekin. Jonkin verran saan koristeita vanhemmiltakin. Kyse ei ole siitä, etten raaskis ostaa uusia vaan siitä, että olen niin perinteitä kunnioittava ihminen joulun suhteen kuin vaan ihminen olla voi ja siksi haluan iänikuisia koristeita myös omaan kuuseen. Osa koristeista kun on mun isän lapsuudesta!
Ihanasti aamu alkoi tänään... Siis Onnin osalta oikeastikin kivasti mutta mies... Siitä jotenkin heti huomas, että joku mättää kun oltiin kahvipöydässä. Kysyin mikä (meillähän ei nykyään puhuta oikein mistään, joten vaikea tietää, mistä kenkä puristaa). No ei se nytkään sanonut muuta kuin että " en tiedä mikä näissä viikonloppu aamuissa on, sinä vaan jotenkin ärsytät mua" . Jep jep, tuonhan minä just halusin kuulla! Yks syy ärsytykseen oli kuulemma se, kun aloin heti ladella ohjeita Onnin kanssa olemiseen, kun mielestäni ihan ystävällisesti sanoin, että toimiutukaa sitten pihalle jossain vaiheessa päivää. Alkoi niin sylettään koko mies! Argh!!!
En tiedä, kaipaan kai taas vähän irtiottoa tästä arjesta. Siinä mielessä Tampere tulee just oikeaan saumaan. Kahteen kuukauteen en ole käynyt missään (=viihteellä) ja se alkaa näkyä naamasta. Jotenkin tämäkin ilta tuntuu niin tylsälle olla vaan kotona. Ei mua se ahdista, että on lapsi jne mutta vähän jotain tähän pimeään aikaan nyt tarvis. Onneksi on sitten reilun viikon päästä myös tuparit!!! Sitten saapi joulu tulla.
Poistun marmattamasta.
T-P
Enkelille jaksuja!
Toivotaan nyt että ei tule allergia.
Ja et vauvalla helpottaa,onhan se maailmaan tulo rankka pienellekin.
Pari viikkoa kun menee niin uskon et hommat tasottuu,Nea tottuu ääniin yms.Alku on aina kaikille outoa,hali!!!!
Reelille piti kirjoittaa että joo täälläkin on itku herkässä.
Oltiin kattoo joulupukkia ja poroa ja mää vollotann.
A.Hilma oli niiiin intona
B.säälitti se poro,oli ihan stressissä!!!
Siis mua soitettiin tänään kaksi kertaa töihin-omaan työpaikkaan ja vanhaan...No en mennyt!!
Meillä ollut vauvan kanssa hyvä viikko.Nyt on päikkäreissäki selkeä
rytmi.Aamulla ulkona ja sisällä toiset noin 3h (tuulettaa!!!)
Illalla ysiltä aika tasan nukkuu.
Tutti ei mene,ei.Tuttipullo välillä vähän,epähuomiossa :)
Iskällä oli ollut eilen kivat pikkujoulut.Tänään on maistunut pitsa ja cocis :O
Mun pitäis huomenna lähtee clubille autolla tanssii mut
saas nähdä...Ois kyllä kiva,mut jaksaako???
Hilmasta syysneidistä vielä..
Iskä lukee just Pekkatöpöhäntää ja Hilma kyselee!!
Missä Pilli?Missä Pulla?
On ihan intona kun laitettiin ulos jouluvalot.
Uhmat taas väistyi?
Nyt saunaan
Hauskaa Pyhää kaikille!
Voikaa Hyvin!!
Ramika Ja Pienet Pirkot
Ihania vaaleanpunaisia uutisia pinossa! Lämpimät onnittelut, Enkeli ja Reeli!
Voimia Enkelille haastavaan alkuun. Elin niin teidän tunnelmissa mukana " viime kierroksella" , ja tuntuu tosi kurjalle, jos on taas niin raskasta. Voimia imetykseen, mutta viisautta myös luopumiseen, jos se on tarpeellista. En ole asiantuntija, mutta itse yrittäisin vain muutaman päivän ikäisen parkuvan ihmisentaimen kanssa ensimmäiseksi eliminoida nälkä-mahdollisuuden.
Ampia on ikävä! Ihana, kun pistäydyit pinossa. Minä kyllä kelpuuttasin sinut ihanaivan syysmammaksi :) Milloin palaatte etelään? Hali Nasulle.
Miten, Kukkuu, miehellä meni se puheleminen? Olette olleet paljon mielessä!
Meille ei kuulu nyt kovin kummoista. Pieni Rekkamies on kolmatta kertaa putkijonossa ja välikorvissa on nestettä. Eli yöt heikkoja. Lupaan yrittää maanantaina painostaa Korvaklinikan jonohoitajaa: tulisi kai kaikille mukavammaksi ja halvemmaksikin päästä nopeasti leikkaukseen, kuin että joutuisin jäämään leikkausjonon (n. 2 kk) mittaiselle väsylomalle. Totta puhuen harkitsen hätätapauksessa omakustanneyksityislääkärioperaatiota, enkä siis aio jäädä pois töistä, vaikka tässä uhittelen...
Päivisin Pönksy on valoisa ja iloinen oma itsensä. Autojen ja junien malleja ja merkkejä opiskelee ja äitikin on välillä Rekka-äiti. Yöllä unissaan huokailee, että rekka-auto, ja aamulla heti kun silmät aukeavat, suusta kuuluu rekka-auto. Hoidossa viihtyy mainiosti ja syö kilpaa hoitokaverinsa kanssa. Päiväunien kanssa vähän vekslaamista, kun meillä on ollut liian myöhäinen rytmi: poika ei ole vielä riittävän väsynyt, kun hoitokaverin täytyy jo päästä nukkumaan. Muutamana päivänä on haettu päiväuneton poika.
Parisuhteellisuudessa ei kovin valoisat näköalat täälläkään. Tosin siivous ei meillä ole mikään aihe, tai toisinaan aihe nimenomaan niin päin, että minä en näe epäjärjestystä riittävän rivakasti. Henkinen yhteys tuntuu melko heikolta ja vuorovaikutustaidot hyvin ruosteisilta. Konsultaatiota pitäisi kai jaksaa hakea, ennen kuin tulee wihon wiimeinen wittuuntuminen.
Töissä menöö paremmin. Näillä viikoilla vanhempaintapaamiset, jotka melkoisen kiitollisia tehtäviä, kun on sellaisia kultaihanaisia lapsosia luokkaan siunaantunut. Saa antaa hyvää palautetta ja nauttia siitä, kun vanhemmat ovat niin ylpeitä lapsistaan. Tätäkin touhua katsoo nyt uusin silmin, kun itsellä on lapsi. Näkee äitien ja isien lapsia, ei niinkään oppilaita, suorituksia ja numeroita.
Lämpimiä terveisiä kaikille tasapuolisesti!
-Lembert
Ja oikein kovasti voimia! Älä vaan rupea pinoa ja meitä muita murehtimaan. Täällä ollaan ja pysytään. Käyt kirjoittamassa, jos se oloa helpottaa tai siltä tuntuu.
Koita levätä aina, kun mahdollista. Luota siihen, että sinulta tulee maitoa ja se on hyväksi vauvalle (kunnes toisin todistetaan, toivottavasti ei tarvi). Nea tottuu kyllä ja te vanhemmat myös päivien kuluessa. Jos ei muuten, niin siksi, että on pakko.
Kannattaa kokeilla kantoliinaa (muistaakseni sulla on) Ja kapaloa tai puolikapaloa vauvaa rauhoittamaan. Koita olla mahdollisimman rento ja luottavainen imettäessäsi, niin vaikeaa kuin se onkin. Se ei ole pois keneltäkään, vaan siitä toivon mukaan on hyötyä.
Muista, että sinulla on oikeus pyytää ja saada apua. Totisesti olisin teille toivonut helpompaa alkua.
Lämpimästi teitä ajatellen
T@hti
Voisko Rela-tippojen tilalta kokeilla esim. Lactophilus- maitohappobakteeria? Saa esim annospusseina, joita voi sekoittaa vesitippaan tai maitoon.
Varmasti ootte jo vaikka mitä kokeilleet, mutta joskus masuvaivoihin auttaa se, että painaa (sopivan kevyesti tietenkin) / silittää vauvan massua vasemmalta alhaalta nivusesta vinosti kylkeen edestakaisin.
T@hti
Tässä linkki eiliseen pinoomme: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8925562&p=2&tmode=1&smode…
Jokahan Enkeli on pikku prinsessan kanssa päässyt kotiin?
Ihanaa aamulla sai nukkua taas pitkään. Nukkumaan menttin 23 aikoihin, heti kun Venla nukahti. Venla heräs ekan kerran 7.30 ja jatkoi uniaan 9.30 asti. Silloin Veetikin vasta heräsi.
Huomenna ois joulukadun avajaiset, eipä oo yhtään talvinen/ jouluinen olo. Mietittiin että mentäiskö, vois Veetistä olla kivaa. Vaikka joulukadun avajaiset onkin nykyään ihan surkeat.
Kohta pitäis lähtee ostoksille. Lähden Venlan ja äitini kanssa. Saa Veeti ja isi taas tehdä kahdestaan poikien juttuja.
Veetistä on tullut ihan hirmuinen lätkä ja varsinkin Hifk fani. Sillä on vaikka mitä hikf fanitavaraa. Suosikki on hifk.n t-paita jota en saisi välillä edes pestä. Ei suostu paitaa päältänsä ottamaan. Pari päivää sitten olikin hirveät suostuttelut että antoi sen pesuun. Ois märkänä halunnu sen takaisin päällensä.
Veeti se jaksaa Venlaa hoidella. Aina kun Venla on pinniksessa peittelee sen, Halailee jatkuvasti ja pussailee. Tuttia yrittää myös kovasti Venlan suuhun aina työntää =) Kovasti juttelevat toisilleen ja hymyilevät. Aivan mahtava kaksikko. Mitähän keksivät vuoden parin päästä äidin ja isin pään menoksi =)
Nyt Veeti tuolla huutelee mua aamupalalle. Mies on aamupalan tehnyt.
Sori tuli vaan omaa napaa.
Öttis, Veeti ja Venla