Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

^*¤*^SYYSKUISTEN-04 VIIKKISPINO^*¤*^

25.11.2006 |

Eikö meillä vielä pinoa ollut?

Öttis

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just vasta koko poppoo herättiin. Nyt pitääkin pikku hiljaa hipsiä mun vanhemmilla käymään ja kun kaupat aukee niin jumboon tai selloon.

Veeti kaatu eilen täällä kotona tosi pahasti. Juoksi tossa eteisessä ja kompastui ja lensi suoraa huoneen ovensa karmiin. Nyt on komea mustelma otsassa ja mun kun piit tänään ottaa Veetistä ja Venlasta kuvia sukulaisille juolulahjaks.

Missä kaikki ootte??? Tulkaa ees sanomaan böö! Pino on niin kovin hiljainen.

Nyt sinne kirpparille soittamaan ja selvittämään koska ois pöytiä vapaana.

Öttis, Veeti ja Venla

Vierailija
22/43 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Öttis ehti ensin kun tämä kone taas kenkkuilee..)

Heräsin 9 jälkeen. Mies näyttää edelleen hapanta naamaa. Painelivat ulos Onnin kanssa. Poikuli heräs puolilta öin huutamaan. Painajainen selvästi. Nukuin huonosti mutta näin kivoja unia:)

Aloin ottaan stressiä joulusta:) Ekaa kertaa elämässä siinä mielessä, että aloin miettimään jouluruokien laittoa. Aion ne nyt sitten tehdä itse omaan kotiin! Kun aina on menty vieraisiin syömään. Ihanaa! Piparit leivon jo tulevalla viikolla, että ne on valmiina sitten 5.12. pikkujouluja varten. Ja saa anoppikin maistaa kunnon pipareita kun tulee viikonloppuna käymään;D

Tänään saa serkun poika nimen. Muutaman arvailun heitin illalla viestillä ja taisipa se nimi siellä joukossa olla. Sen verran tunnen serkkuani, että tiedän minkä tyyppistä nimeä ne edes vois harkita;) Mennään tänään sitten käymään siellä kunhan ristiäiset on ikään kuin vietetty jo. Onni viedään mummulaan kun on nuhassa - taas! No mua tuo ei ihmetytä, johan se melkein puoli vuotta oli terve, siis kesän ajan ja ylikin. Mutta mies! Se sanoi heti eilen aamulla,e ttä täällä on varmasti hometta kun tuo lapsi sairastaa _koko ajan_ !!! Mua ärsyttää juuri tuon tapaiset ääripään reagoinnit tuossa miehessä. Se kun ei tule ajatelleeksi, että pienet lapsethan sairastaa enemmän kuin me isommat. Mutta tietysti jossain vaiheessa homettakin sitten pitää alkaa epäileen, en minä sitä sano. Mutta ei nyt vielä! Nytpä taidankin etsiä sille mustaa valkoisella tästä sairastelutiheydestä ja antaa se sille luettavaksi. Piste.

T-P

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkelille täältäkin voimia. Muistathan, ettei aina tarvitse jaksaa ja apua pitää pyytää, ennenkuin tilanne karkaa käsistä. T@hti sanoi sen mitä ole yrittänyt muotoilla.

Kiva Lempi kun kävit kertomassa kuulumisia, mutta kurjaa, että korvat vaivaa.

Valmahan on putkituksen jälkeen voinut taas paremmin, vaikka koko ajan nenä valuukin. Oli tässä lähes 2 viikkoa astmalääke tauolla (lääke loppu sopivasti ;)). Yöt huononi vähitellen ja perjantaina haettiin kaverilta " laina lääke" ja yöt parani kerrasta. Ensi viikolla mennään astmakontrolliin. Tuskin loppuu lääkitys ainakaan tänä talvena. Mutta onkohan tämän enää normaalia että koko syksynä on ollut 3 viikkoa " terve" ja silloinkin nenä on vuotanut.

Olen myös miettinyt joululahjoja tarhaan. LApsilla on yhteensä 8 hoitajaa, joten mitään isoa en voi ostaa. Ehkä yhteinen " herkkukori" , voisi olla hyvä.

Ajattelin tänä vuonna väsätä itse joulukalenterin, ettei joka aamu tartte aloittaa suklaalla. Tiimarista taitaa saada kalentereita, joihin voi itse laittaa pienen yllätyksen? Ja sitten apua kaivataan yllätysten ideointiin. Omat ideat ovat tylsiä: tarroja, pikkuautoja, saippuakuplia, superpallo, suklaata, purkkaa, tikkari, muovieläimiä, Autot-krääsää, Nalle Puh-krääsää.

Vähän täytyy kehtua, miten reipas olin eilen: juoksin 11 km!!! Ja en edes ollut kuollut kun tuli kotiin. Kivaa.

Nyt on suklaakakku uunissa, iltapäivällä tulee leikkikavereita. Päästäiskö vähän ulos sitä ennen.

Vielä kyssäri tarhalaisille: onko teillä kahdet sadekamat? Meillä tuottaa suuria ongelmia muistaa kuljettaa sadevehkeitä kodin ja tarhan välillä ja ne tuntuu olevan aina väärässä paikassa. Olen huutonetistä yrittänyt hankkia kakkosvehkeet, mutta aika vähän niitä on tajolla tai sitten hinta nousee must kohtuuttoman suureksi.

Täytyy mennä laittaa naama kuntoo ja hoputtamaan miestä (jatu: tuttua on ;-)) jotta päästään vielä ulos.

Pile

Vierailija
24/43 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä edes asiaa mut tulin vaa vilasee..Kauppaa lähettäs kun se mies taas...

HEräsin vaille8 oottelemaa et kohta se typy nousee,nukku sit yli9 asti..Miks sitä ei voi osata nukkua sillon ku sais?!

Yällä iskikamal pizzan,cociksen ja suolakurkkujen himo..kiusasin miestä et pillerit on petäny jaoon raskaana ;-))) Pizzaa tekis kyl nytki mieli..

Typykkä räkäsempi!Voi et mä pelkään et se on ensvklna tosi kipee ja sit en voi lähtee!!!Jospa ehtis parantua!

Mä kuletan sadavaatteita eestaas..Pakko oikeestaa koska jos sataa aamulla kaatamalla ni poikahan on ihan litimärkä ku tarhaa päästää.

Ne muistaa ku tätä on harrastettu niin kauan,mut miten sitte enssyksynä ku mies on osa hakija/viejä..

pikkujouluväki: S-postiikilaitoin et onkohantietoa millä junalla mennää ja tullaa?liput kai pitäs ostaa yhtäaikaa jos tahottas lähekkäiset paikat.

Antibiootti vaikuttas auttavan,ainaki viimeyö parempi..en kuiteskaa uskaltanu viel tänää jumppaa,jospa ti pääsisin!

Tulihan sitä juttua kuiteski..mut ei asiaa :-)

jatu

Vierailija
25/43 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, mies ja Motti on jossain miesten hommissa ja minä saan rauhassa opiskella. Mies on ihana, viime viikonloppuna huomautin että tämä ei nyt oikein vetele, että yritän aina tehdä keskellä yötä tai Motti sylissä. Sen jälkeen on tahti muuttunut:)

Eilen oltiin shoppailemassa. Piti hankkia muutama viimeinen paketti ja kaikkea tarpeellista, tyyliin vanua Motin nalleen ja lankaa mun neuleen korjaukseen. Toisin kävi. Motti oli niin mahdoton, että luovuttiin yrityksestä. Ei nukkunut (mitä ei oikein tee enää muutenkaan) ja kiljui ja karjui. Huh. Oltiin junalla, kun ajateltiin, että se on Motille kivaa. Matka sujuikin rattoisasti eteisessä, kun muut matkustajat tuskastuivat kuuntelemaan huutoa.Huh. Tai no sellaistahan se melkein aina on ollut, ja ymmärtäähän sen, mutta silti ärsyttää, kun ihan oikeasti olisi pitänyt tehdä hankintoja. Äitilleni illalla marmatin ja sanoin, että me Tarvitaan joskus Kahdenkeskeistä Aikaa! Lupasi järjestää asian jahka sinne tulemme:) Motti totesikin aamulla, että on ikävä mummia, ukkia, veljeäni ja sen tyttöystävää. Liikkis!

Yritin katsoa takkia, kaikkialta on koot loppu. Kiva! Omistan vain liian suuria tai liian pieniä takkeja. Sisko varoittelikin jo pari viikkoa sitten, että et enää talvitakkia löydä. Olisi pitänyt uskoa. Onneksi olen tämä homehtunut kotiäiti, niin ei tarvi muuta kuin ne verkkarit kaivaa kaapista;D

Hyvä Pile! Minä juoksin kanssa tässä yksi päivä pitkästä aikaa päälle kympin ja hyvin sujui. Lähdetkö mun kanssa Tukholman maratonille kesäkuussa?:)

Enkelille lämmin halaus,muut ovat jo todenneet sen mitä olen ajatellut. Olen pahoillani, että teillä on niin rankkaa, mutta alku on varmasti vaikeaa kaikille. Kyllä Nea tottuu. Äläkä tee imetyksestä elämäntehtävää, yksikään hyvä äitiys ei ole tissin kokoinen. Voimia ja haethan apua, jos tuntuu ihan hirmuisen hankalalle. Täältä löytyy kuuntelijoita!

Ampi voitaisiin adoptoida syysmammaksi:) Nim. aina kirjoituksiasi salaa kurkisteleva;)

Ihanaa kun Lempo kävi, vaan ei ollunna kiva kuulla korvaprobleemoista. Toivon mukaan saatte pian ajan!

Asioiden selviämisestä, keskusteluyhteyttä ja sopivasti romantiikkaa parisuhteilun ongelmiin Tipi ja Lempo:)

Pile, täällä kanssa jatkuvaa nenänvuotoa, nyt jo jopa(!) sairaalassa alkoivat siihen puuttua. Heh, enhän ole sitä kuin vuoden siellä narissut. Mutta me tullaan kyllä teitä perässä, meinasivat nyt ensin miettiä sitä astmalääkitystä ja kitarisojen poistoa. Toivon Valmalle helpotusta.

Pittääkö huolestua kun poikalapsi tykkää meikata? Tosin en kyllä ihmettele, että ensimmäisenä äitiä aamulla tiirailtuaan Motti sanoo, että äiti meikkaamaan;) Tämä etevä yksilö, siis se lapsi, päätti toissapäivänä parannella myös omaa ulkomuotoaan, kun pahaa aavistamaton äiti hyöri keittiössä. Kuului vain vessasta, että " Äitii, meni likaa" . Oli sitten ripsiväriä hiukan kädessä. Hienosti oli kyllä ripsiin saanut ja vähän siihen ripsien ympärillekin. Oli aika hauskan näköinen, ei tullut torumisesta mitään, vaikka Motti olikin katuvan näköinen jo valmiiksi. Ehkä siitä tulee rokkistara, joka elättää suurilla tuloilla vanhempansa sitten jatkossa:)

Jep, lämpöä kaikille!

Aavis ja Motti

Vierailija
26/43 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pile. Meillehän juuri sanoi lääkäri, että 2v on vaan sellanen ikä jolloin sairastetaan koko ajan. Sanoi, että välillä pitää olla terveempiä (ei siis terveitä) päiviä ja se riittää. Mutten tiedä miten teillä noi astmahommat yms. vaikuttaa.

Meilläkin kuskataan silloin tällöin kuriksia kotiin. Tosi vähän käyetään niitä kotona, mutta joskus ne tulee tuotua päiväkodista kotiin. On vaikea muistaa viedä niitä takas!

TiPi, minä harjottelin eilen Tretta varten:) Oltiin 3.30 nukkumassa! Ihan kivaa oli, mutta en voi väittää ihan parhaaseen bilefiilikseen päässeeni. Tuli kuitenkin tanssittuakin ja se on kivaa. Tänään nukuttiin yli 11 asti, kun lapset on mummolassa. Tai en minä niin pitkään nukkunut, mutta yritin kuitenkin:) Olo on ihan hyvä, ei kovin krapulaa edes.

Tänään menenkin sitten kavereiden kanssa kaupungille syömään. Harmittaa, kun kaikki osuu näin lähekkäin, mutta kun kerrankin saatiin sovittua näiden kavereiden kanssa tapaaminen, niin täytyy mennä.

Lempo, kiva, kun kävit! Jaksua ja toivottavasti saatte putkitukseen ajan nopeasti!

Ampi, kyllä täällä saa vierailla. Ja saa vaikka muuttaa meidän pinoihin:)

Nyt aamupalalle. Mies teki munakokkelia. Sillä jaksaa iltapäivään, kun menen jo klo 16 kaupungille (ihan kiva, niin pääsee ajoissa kotiinkin).

T: Ynis

Vierailija
27/43 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei Enkeli! Kurjaa kun takkuilee taas teillä arki! Toivottavasti alkaa imetys sujua ja ilmavaivat helpottaa. Ja toivottavasti Nea huomaa pian että vauva on ihan mukava kaveri eikä tarvitse pelätä enää ja voitte yhdessä jakaa vauva hoidon ilot. Voimia paljon koko perheelle!

Tyttöjen ilta meni meillä oikein mukavasti. Liittyi vielä kolmaskin kaveri mukaan ja oli oikein antoisaa viettää aikaa kavereiden kesken. Nyt jaksaa taas painaa arjen ongelmien läpi hymy kasvoilla!

Meilläkin poika on erittäin kiinnostunut meikeistä. Muutaman kerran on poskipunaa ennättänyt laittaa naamaan, mutta koitan kyllä pitää meikit niin ettei poika pääsisi niihin käsiksi. Ei kai siinä mitään ihmeellistä ole vaikka pojatkin ovat kiinnostuneet meikeistä ym jutuista. Mulla on ainakin sellainen olo, että se viestii siitä että lapsi on luonteeltaan vain sellainen, että tykkää pitää itsestään huolta ja sehän on vain positiivinen asia!

Meillä Axu rakastaa yli kaiken kynsien leikkaamista mikä on sinänsä hauskaa, että pienenä pelkäsi sitä ihan tolkuttomasti. Mähän joutusin leikkaamaan pojan kynnet pitkään niin, että hän nukkui, koska muuten jo pelkkä kynsisaksien näkeminen aiheutti hysteerisen kohtauksen. Nykyään poika pyytää jaktuvasti kynsien leikkuuta ja hepuli tulee joka kerta kun leikkuu lopetetaan. Aina vaan pitäisi jatkaa. Nykyään jopa viilataan välillä kynsiviilalla saksimisen jälkeen. Ja se on niiiiiin ihanaa! Ei ole kyllä epäilystäkään mistä on poika tämän perinyt! Meillä meinaan minä olen se joka ei niinkään jaksaisi itsestään huolta pitää. Mulle riittää ihan perusjutut ja meikkaankin hyvin harvoin yhtään enempää kuin on pakollista. Isäntä sen sijaan saa käytettyä esim. ulos lähtiessään aikaa itsensä kuntoon laittamiseen useamman tunnin! Meillä menee siis odottamiset aivan toisin päin kuin normaalisti sanotaan! Minä olen se joka motkottaa miehelle, että mennään jo, aina sua saa odottaa ymym..

Kuravaatteista ja sen sellasesta... Meillä on kolmet kuravaatteet. Tavalliset kurahousut ja takki + hanskat hoidossa ja yhdet kurahousut kotona. Lisäksi meillä on fleesevuorinen kurahousut ja -takki kotona. Olleet aivan mainiot välikelipuku! Syksyllä ja keväällä aivan ehdottomat kurakeleillä. Voi vaan heittää sisävaatteiden päälle eikä tarvitse montaa kerrosta pukea. Meillä on oikeastaan kaikkia ulkovaatteita kolmet kappaleet. Hoidossa likaantuu niin helposti että voi ottaa aina kotiin pesuun ja sitten seuraavana päivänä uudet hoitoon mukaan ja on kotona vielä yhdet puhtaat valmiina jos vaikka kahdet sattuu olemaan pesussa ja lähtee johonkin ulos vielä illalla. Haalareita meillä on vissiin viidet vai kuudet, toppahanskoja aina kahdet hoidossa ja kahdet kotona. Pipoja ja sen sellaisia tietty vaikka muille jakaa. Kenkiä täksi talveksi taitaa olla nyt neljät ja yhdeltä sukulaiselta vissiin tulee nyt niitäkin lisää käytettyinä.

Nyt painun taas viikonlopun puuhiin ennenkuin poika lähtee mummulaan hoitoon!

Sittis & Axelmus

Vierailija
28/43 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typyllä oli vauvarokko :) mun vauva :))

Perjantaina vietettiin 6 tuntia tytön kanssa Peijaksen päivystyksessä, hinkuyskäisen pojan + muiden tautilaisten joukossa. Omalta tervarilta ei saanu aikaa niin oli lähettävä peijakseen. Ei siellä muuta selvinnyt kuin että typyllä on jokin virus ja vastustuskyky minimaalinen, lääkäri kehotti välttämään väenpaljouksia, mietin " huvittuneena" että montakohan tautia typy sai tuliaisiksi odotustilasta.

Lauantai aamuna iho oli täynnänsä röhelönäppylää, joten syy 4 päivän kuumeeseen selvisi.

Raukkapieni jaksoi niin hienosti olla siellä sairaalaassa kipeenä, puol-12 yöllä pästiin vasta lähtemään kotiin.

Keittiö on valmis ja melkein kaikki tavarat paikoillaan :) Meinas kyllä jo hymy hyytyä menneinä päivinä, huoli tytöstä ja kämpässä kaikki ylösalaisin. No nyt ollaan voiton puolella rutkasti.

Enkeli, sun ajatukset ja olo kuulostaa niin kovin tutulle. Toivon todella että Nekku tottuu vauvaan eikä enää pelkää. Sitten kun jaksat niin voisitko ajatella että menisit Nekun kanssa käymään vaikka puistossa tai kirjastossa kahdestaan. Kyllä isi pärjää hetken vauvan kanssa ja saisit sinäkin olla vain Nekun kanssa vähän aikaa. Voimia kovasti.

Hilu

Vierailija
29/43 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tultiin juuri kotiin ja lukaisemaan heti pinoa.

Voi Enkeli, toivottavasti teillä alkaa arki sujua ja Nea ei enää kammoksuisi vauvan itkua.

Jatu: Typy oli eilen jo kunnossa, on vaan aika kiukkuinen ollut...

Hilu: vai vauvakuume :-) eikun siis -rokko (no joo, ei kovin laadukas vitsi)

Toisaalta muakin kiukuttaa taaaaas moni asia liittyen mieheen. Yksi päällimmäisistä on täälläkin tuo liikkeelle lähtemisen hitaus. Koitan minäkin pitää mölyjä mahassa, sillä nyt ei ole ollenkaan sopiva hetki ruotia. En vaan ole sellainen, että pystyisin mölyjä mahassa pitämään...

TiPi: heti sit kertomaan ristiäiskuulumisia.

Keilin

Vierailija
30/43 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

waan ei wittuuntuneena. Tänään, juuri nyt.

Ampi adoptioon, äänestän.

Enkeli, halaus. Kaikkea yllättävää asioiden ja elämän järjestymistä toivon sinulle ja uudelle kokoonpanollenne. Palapelinne palat on paiskattu uusiksi ja kääntelyssä menee aikaa. Siunausta siihen työhön ja sen vaatimaan aikaan.

Huomenna kahden viikon evakkoaika Helsinkiin mummilaan, jeejee.

Kukkuu

jonka pitää palata ahmimaan A-L Härkösen Loppuunkäsiteltyä.

Vierailija
31/43 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ollaan, tultiin just mummolasta missä oltu pojan kanssa koko päivä, että mies sais tehdä remonttia rauhassa. Supistelee pikkasen, muttei kipeesti eikä lähellekään tarpeeks, muuten on kyllä sellainen " limaisempi" (anteeksi ilmaus) olo kuin vaikka viikko sitten, jospa siellä jotain tapahtuisi ja vauva olisi valmistautumassa. Toivossa on hyvä elää.... Sanoin masuasuasukille että ens viikonloppuna olis hyvä hetki syntyä, tai sit itsenäisyyspäivänä, sais ilotulitukset ja kaikki synttärinsä kunniaksi. Jää nähtäväksi, todennäköisesti kärvistelen täällä vielä seuraavallakin ja jouluviikolla....

otsikon selvennystä vielä:

Väsynyt = nukkuisin vaan koko ajan, väsyttää nytkin, vaikka nukuin pitkään aamulla ja torkuin päikkäritkin tänään

Kyllästynyt= olemana raskaana, kantamana mahaa, ravaamaan vessassa. Myös kyllästynyt yh-äidin elämään, kun toi remppa vaan kestää ja kestää.... Olin alun perinkin sitä mieltä että otetaan joku remppamies siihen, mutta kun tuo pässi haluaa tehdä kaiken itse vaikkei olekaan alan ihmisiä...

Pettynyt = koko päivä oltu pois ja vain pikkuisen näkyvää täällä saanut aikaan. Olen hyvin pettynyt myös miehen jokapäiväiseen tissutteluun, tuntuu että sillä on joka ilta nykyään kaljapullo kädessä. Juo siis vaan yhden tai kaksi mutta sekin mua vituttaa. Olen jäkäjäkäjäkä tästä asiasta sata kertaa mutta hänen mielestään se ei ole mikään ongelma. Mulle se on.

Tänään ei mulla selvästikään hyvä päivä. Poitsu ollut kyllä kuin enkeli kiltisti, vaistoaa kai että äiti on vähän väsynyt tänään, esille ei kannata kiukutella.

hauskoja nuo meikkaavat pikkumiehet, kenties tulevia rock-laulajia, Jonne Aaronin tai Ville valon seuraajia.... ;D Vaikka eihän se ole ihme jos matkimalla opitaan ja äitikin meikkaa.... Ei nää tän ikäiset vielä taida paljon sukupuolten välisistä eroista tajuta.

menen nyt pois valittamasta. Huomiseen.

äk

Vierailija
32/43 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkeli, minäkin olisin totta tosiaan toivonut teille helpompaa alkua. Voimia kovasti!! Varmasti ajan kanssa kuitenkin tietyillä osa-alueilla helpottaa, Nea tottuu. Sinulla on kuitenkin voimavaranasi se, että olet rohkea puhumaan pahasta olosta ja sanot ääneen asioita joita monet pitävät sisällään turhien pelkojen vuoksi (nimim. kokemusta löytyy). " Huuda" tänne pahaa oloa jos se helpottaa - hae kuitenkin konkreettistakin apua ja ota asiat puheeksi myös neuvolassa jos elämä vaan jatkuu hankalana ja olo on ahdistunut. Haleja!

Pile, meillä on kahdet kuravaatteet. Minä ja mieheni ei varmaan muuten muistettaisi niitä kuskailla edestakaisin.

Kukkuu, mitä tykkäät Loppuunkäsitelty-romaanista? Minä tykkäsin, muutenkin tykkään A-L Härkösen tavasta kirjoittaa.

Meillä ollut ihana sunnuntai, oli ihania ystäviä kylässä :) Mieli parempi.

Vointeja kaikille :)

Alli

Vierailija
33/43 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pile: Meillä kahdet kurahousut, muita yksi setti. Yhdet extrakumpparit tosin kotona odottamassa jalan kasvua. Kokemuksen mukaan kurahousut ja kumpparit kulkee aika hyvin kotiin ja takaisin.

Meillä on pitkin syksyä ollut kyllä ongelmana, että vaatteita jää / katoaa päiväkotiin. Harmittaa joka kertaa paljon, vaikkei kyseessä ole muuta kuin ihan perusarkivaatteita. Ihmetyttää, kun katoaa ihan kunnolla nimettyjäkin vaatekappaleita ja Typy on aika tarkka tunnistamaan omat vaatteensa. Hoitajista yksi ottaa tosissaan kun hänelle sanoo, että TAAS on sukkikset kadonneet, mutta pari muuta vaan kohauttelee olkapäitään tai toistaa mantraa nimikoimisesta...

Kukulus: mietithän, että evakko on hauska retki sinulle ja lapsukaisille etkä mieti niitä evakkoon johtaneita kurjempia syitä.

Lempo: kiva, että kävit kirjoittelemassa ja että töissä sujuu.

Huh, taisin ennakoida ja ilakoida liikoja. Typyn otsa taas tulikuuma ja muutenkin nuokkuu. Taitaa tauti sittenkin jatkua. Ruuan kanssa nirsoillut jo pidemmän aikaa.

Keilin

Vierailija
34/43 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänää pika shoppailut Itikses.Etin jotain pikkujoulu vaatetta mut ei löytyny..se " mul ei ole mitää päälle pantavaa " hetki lähestyy uhkaavasti!Rahaa kyl meni,mä oon nii toivoton,ostan siihe astiku tulee visal rajat vastaa :-/

Siivosin kaappia ja huomasinpa et mun saappaat ei mahu enää,typy litisti jalkaa mahassa ollessaan(taine ylimääräset herkut).Mul on ellaset mustat mokkaset ylipolven..Harvoinhan niit tarvii mut pakko ostaa jos haluu ihan miniä laittaa kylmemmäl!Nythän niit on kaupoissa,toiskohan pukki?!

ÄKlle jaksua..Ei enää kovin kauan voi mennä.Itsekkäästi kyllä toivosin et pääsisit syömään meidän kans :-)

Typy nuolee telkkaruutua..kuulemma pistää..

Niin,se poikien meikkailu..kyllä poika on meikkaillu ja lakannu kynsiä.

3½v:nä ois halunnu balettihameen ja laittaa sen kaverinsa synttäreille.

KErran halus kynslakkaa ja sanoin et ei pojille...No,isin bändikaveri oli just kävässy kynnet lakattuna mustaks ni ei menny läpiet ei pojat lakkaa ;-)

jatu

Vierailija
35/43 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just vartti sitten vein vasta Onnin sänkyyn. Harvinaisen hiljaista on ollut, liekö sen verran väsynyt. Ettei nytkin vaan menis se 1,5h että nukahtaa.. Taitaa olla tuo meidän hyvän unen kausi menossa ohi. Tänään herättiin jo 7.30 vaikka se on kyllä arkena mun mielestä ihan ok aika.

Ristiäiset. Tai siis rääppijäiset:) Mehän käytiin sitten juhlien jälkeen ikään kuin. Nimi tuli tekstiviestillä. Pojalle tuli kolme nimeä, joista kaksi ensimmäistä oli mun nimien arvailulistalla:) Ja oikeastaan kolmas oli aika selvä tapaus, isopappansa nimi. Komean nimen sai mutten tietty täällä sitä voi kailottaa. Syysväestä ei muistaakseni löydy kaimaa.

Miehen kanssa ei olla puhuttu koko viikonlopun aikana mitään. Jos ei lasketa niitä sanomisia, kun toinen käskee toisen tehdä jotain Onnille tms. Meneehän se näinkin. Voi hitsi on tiedossa ihana viikko kun saa odottaa lauantain Treen reissua ja sitten on jo tiistaina uus aihe juhlaan!

Nyt taidan painella syömään pitsanpalasia, joita mies paistaa uunissa. Päivän ruoka. Leipää olen jyrsinyt tähän asti.

T-P

Vierailija
36/43 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinon asioista päällimmäisenä mielessä huoli Enkelistä - Tähti kirjoitti hienosti. Haethan Enkeli apua arjessa jaksamiseen! Neuvola on hyvä paikka aloittaa. Sinä varmasti tiedät minua paljon paremmin mahdollisuudesta saada srk:sta apua?

Ampi adoptoidaan oitis.

Lempin päivä oli hiljattain, onnea :) Ja lempeä myös, toivotan.

Toivottavasti pääsette pian putkitukseen! Ihan vain tiedoksi, että Mehiläisessä operaatio maksoi Kelan korvattua osuutensa hiukan yli 500 euroa. Jos sinne menette, niin varmaan ainakin yksi lääkärikäynti tulee päälle. Kannattaa ehkä sanoa, että maksatte itse (jos siihen päädytte), luulen että lääkärit voi ainakin vähän vaikuttaa veloituksiinsa.

Tepsun Typsy, se pienempi, saisi vielä viihtyä hyvän tovin äitinsä masussa! Miten voitte?

Kivaa nähdä teitä pian :)

Vierailija
37/43 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surffailu tuottaa tulosta. Erityisesti nautin kun saan parantaa samalla maailmaa kun kierrätän ja saan halvalla ;). Tosin en tiedä, saako tästä mitään ekopisteitä, kun hankkiin lapsille kakkoskurikset. Poika ei tosin laittanut tänään kuriksia, vaikka olis ollut. Housut kestää vettä, mutta ovat niin kuraiset, että pakko pestä koneessa.

Ampi juttuja olen minäkin vaklannut haikkareiden pinosta, joten tasoissa ollaan. Mutta aina mukaan huolitaan, erit. kun kirjoittajalla on sana hallussa. Mistä tulikin mieleeni Mersu, huhuu?

Aavis, maratoni kuulostaa jo liian kovalta haasteelta. Puolikkaan ajattelin juosta keväällä, mutta kyllä se maratonikin kutkuttelee. Vielä ei uskalla, katotaan saanko näitä pitkiä lenkkejä venytettyä. Mutta moni muukin syysmammasuunnitelma on toteutunut ;).

Tairan ottaa vähän iltapalaa.

Enää 6 yötä.

Pilette

Vierailija
38/43 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamulla suihkussa, jotta Ampi voisi olla kunniasyysmamma ;) Eihän sille mitään voi, jos ei vauva ole sattunut syntymään oikeaan aikaan. Asenne on tärkein.

Tärkeiden syysmamma-ajatusten lisäksi en ole mitään muuta järkevää sitten miettinytkään. Olen tosin pari tuntia uhrannut molempina päivinä työntekoon (työvuorolistoja keittiön pöydän ääressä isin ja Antsan ollessa päiväunilla). Vihdoin sain toteutettua esikon pyynnön ja tehtyä pullataikinan. Yhdessä lasten kanssa sitten leivoimme. Antsakin halusi innokkaasti leipoa, mutta ei lopulta pystynyt vastustamaan taikinan kutsua, vaan mussutti koko raa´an pullan (toista ei sitten saanutkaan tehdä ;))

Ulkona en ole kovasti viihtynyt. Isi sentään on lastensa kanssa ulkoillut molempina päivinä. Kovasti on märkää meilläkin, lumiukko sentään vielä pystyssä.

Viikko edessä taas (minne meni viikonloppu?). Ensi viikolla kaikenlaista haastavaa, kuten oikeudenkäynti, johon joudun (työn puolesta lähinnä) todistajaksi, yksi " edustusillallinen" ja urheiluseuran aikuisten pikkujoulut (jonne ilmoittaudumme, mutta lasten hoidosta ei vielä tietoakaan..Paljon mieluummin olisin tullut syysmammapikkujouluihin...Miksi te olette siellä niin kaukana? ;))

Päätän sunnuntairaporttini tähän (leikkasimme muuten juuri Antsalta varpaankynnet pojan nukahdettua, Sittikselle huomio, meillä poika ei todellakaan pidä kynsien leikkuusta).

Pus

SaaMa♥

Vierailija
39/43 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on niiiiiin kiva, kun näillä pinoilla on taas mittaa!

:)

pus vaan itselles, Saamuska, ja muille kans!

Vierailija
40/43 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

valvomisseuraa?

Seikkailin lukemassa runoja sähköisistä värssykokoelmista. Luin sitä yhtä mitä ennenkin, jossa sanotaan, että jokin nyt vain loppuu ja toinen alkaa. Miksiköhän.

Loppuunkäsitelty tuli luettua, vaikea määritellä sanan " hyvä" alle. Tosi. Aito. Tunnistettava.

Kukkuu