Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni paljastui peliongelmaiseksi.

Vierailija
19.03.2023 |

Mies pelannut kaikki palkkansa puolen vuoden ajan, en ole tiennyt asiasta, nyt kaikki maksamatta. Kaikki mahdolliset vinkit otetaan vastaan, miten helpottaa tästä ylipääsyä ja miten auttaa miestä parhaiten?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole satua, vaan täysin totta. Tiesin että miehellä tämä ongelma ollut vuosia sitten mutta luulin hänen päässeen siitä eroon. Väitti koko ajan ettei ongelmaa enää ole, myös sukulaiset luuli niin. Mies aikoinaan pelastettu suurilta veloilta jne. Toki hänellä on edelleen ex vaimon kanssa useampi yhteinen laina maksettavana mitkä otettu ainoinaan pelivelkoihin. Mutta tämä tuli silti ihan puun takaa että taas puoli vuotta pelattu ja vielä kaikki. Olen luullut koko ajan ettei miehelle jää rahaa kun on niin paljon entisiä lainoja jne mutta totuus olikin ihan toinen, kaikki vaan jätetty maksamatta, voi luoja.

Jos mies maksattaa yhä ex-vaimollaan lainoja jotka on otettu hänen pelivelkoja hoitamaan ja nyt jättänyt nuokin laskut maksamatta, jolloin koko vastuu kaatuu ex-vaimolle...

...en tiedä. Kuulostaa siltä, ettei mies välitä siitä miten paljon muut joutuvat hänen ongelmista kärsimään.

Vierailija
22/45 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olla niinkin että lapsiperheessä on ikään kuin kaikki hyvin, mutta toinen aikuinen menee yhtäkkiä junan alle ja toiselle jää shokin ja surun lisäksi myös miljoonien salatut pelivelat. Näitäkin tapahtuu.

Minusta AP sinun kannattaa olla ihan hyvillä mielin kun voit miettiä, että näin vähällä onneksi pääsit ja jättää tämä mies heti. Ihmistä voi rakastaa, hänestä voi pitää ja olla tekemisissä, vaikka ei olekaan parisuhteessa hänen kanssaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

vttu näitä tarinoita.

Vierailija
24/45 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset sanoo, että tuo olisi provo? Varmasti hyvinkin yleistä. Minunkin kaverini nuorempana seurusteli ja asui avoliitossa DI-miehen kanssa, jolta lähti pelaaminen käsistä. Meni pitkään, ennen kuin tilanne selvisi kaverilleni ja toki se selvisi siis vasta sitten, kun mieheltä ihan oikeasti loppui rahat. Mies ei enää pystynyt maksamaan omaa osuuttaan asumiskulusta ja miestä pienituloisempi kaverini päätyi maksamaan pariskunnan asumisen kokonaan joiksikin kuukausiksi. Silloin mies ainakin lupaili lopettaa pelaamisen. Erosivat kyllä sitten, enkä tiedä, miten miehelle lopulta kävi.

Vierailija
25/45 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset sanoo, että tuo olisi provo? Varmasti hyvinkin yleistä. Minunkin kaverini nuorempana seurusteli ja asui avoliitossa DI-miehen kanssa, jolta lähti pelaaminen käsistä. Meni pitkään, ennen kuin tilanne selvisi kaverilleni ja toki se selvisi siis vasta sitten, kun mieheltä ihan oikeasti loppui rahat. Mies ei enää pystynyt maksamaan omaa osuuttaan asumiskulusta ja miestä pienituloisempi kaverini päätyi maksamaan pariskunnan asumisen kokonaan joiksikin kuukausiksi. Silloin mies ainakin lupaili lopettaa pelaamisen. Erosivat kyllä sitten, enkä tiedä, miten miehelle lopulta kävi.

Mikä on sinun määritelmäsi "hyvinkin yleistä" ja millä perusteella sä kerrot että se on varmaankin sellaista?

Vierailija
26/45 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peliongelmaisetkin miehet kelpaavat näemmä. Kuinkakohan pitkä mahtaa olla? Tai komea? Minulla ei ole mitään mahdollisuuksia naisten kanssa vaikka minulla ei ole riippuvuuksia ja asiat on ihan ok. Luottotiedot kunnossa jne

Vierailija
27/45 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikon pitäisi olla "Peliongelmainen mieheni on taas retkahtanut".

Ap kertoi tienneensä, että miehellään on jo aiemmin ollut peliriippuvuus ja isot velat. Eivät riippuvuussairaudet katoa vain siksi, että uusi vaimo niin tahtoo.

Eihän alkoholistinkaan vaimo otsikoisi jonkun n:nnen ryyppyputken jälkeen, että "Mieheni paljastui alkoholistiksi".

Toinen totuudenmukainen otsikkovaihtoehto Ap:n tekstiin on: "Peliriippuvaisen vaimo uhriutuu omista valinnoistaan"

Vierailija
28/45 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peliongelmaisetkin miehet kelpaavat näemmä. Kuinkakohan pitkä mahtaa olla? Tai komea? Minulla ei ole mitään mahdollisuuksia naisten kanssa vaikka minulla ei ole riippuvuuksia ja asiat on ihan ok. Luottotiedot kunnossa jne

Kuinka monen 55v lihavan naisen kanssa olet tinderissä matchannyt?

Vierailija
29/45 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesvihanäkyväksi kirjoitti:

Ettekö te palstan nartut osallistu laskujen maksamiseen? Ette seuraa yhtään mitä taloudessanne tapahtuu? Kaikki ulkoistettu miehelle?

En ole ollut suhteessa peliongelmaisen kanssa, mutta ei minulla avioliitossakaan ollut näkyvyyttä miehen tileille tai miehen omistuksiin. Meillä oli toki yhteinen tili juoksivia yhteisiä kuluja varten, ja molemmat siirsi sinne saman summan joka kuukausi, jolloin juoksevat kulut meni kätevästi puoliksi. Loppupalkan molemmat piti itsellään omilla tileillään ja hoiti itse omat sijoituksensa.

Miksi oletat, että parisuhteessa olisi automaattisesti pääsy toisen tileille? Toisen taloudellinen katastrofi selviää vasta sitten, kun ei pystykään enää maksamaan omaa osuuttaan niistä yhteisistä kuluista.

Vierailija
30/45 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä peliongelmaa varmaankaan ole ollut tai se ei ole näkynyt päällepäin silloin, kun on menty yhteen.

Vierailija
31/45 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö te palstan nartut osallistu laskujen maksamiseen? Ette seuraa yhtään mitä taloudessanne tapahtuu? Kaikki ulkoistettu miehelle?

En ole ollut suhteessa peliongelmaisen kanssa, mutta ei minulla avioliitossakaan ollut näkyvyyttä miehen tileille tai miehen omistuksiin. Meillä oli toki yhteinen tili juoksivia yhteisiä kuluja varten, ja molemmat siirsi sinne saman summan joka kuukausi, jolloin juoksevat kulut meni kätevästi puoliksi. Loppupalkan molemmat piti itsellään omilla tileillään ja hoiti itse omat sijoituksensa.

Miksi oletat, että parisuhteessa olisi automaattisesti pääsy toisen tileille? Toisen taloudellinen katastrofi selviää vasta sitten, kun ei pystykään enää maksamaan omaa osuuttaan niistä yhteisistä kuluista.

aloituksen mukaan "kaikki on maksamatta"

Vierailija
32/45 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

aloituksen mukaan "kaikki on maksamatta"

Niin? Hän on nyt siinä pisteessä, ettei pysty maksamaan osuuksiaan niistä kuluista, mitkä on sovittu hänen maksettavakseen. Eli nyt puolisokin huomaa, että toisen varallisuus on huvennut kokonaan, eikä toinen voi enää osallistua yhteisiin kuluihin. Se, että millainen jako heillä kustannuksissa on ollut, niin se nyt on varmaan ollut sovittu asia (jos siis on ollut niin, että mies on maksanut kaiken tuohon asti).

Vierailija
33/45 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli erilliset rahat ja sen vuoksi kesti vuosia ennen kuin itselleni selvisi, että miehellä on peliongelma. Tiesin toki, että pelaa jonkin verran, mutta myös äitini ja mummoni tekivät aina lottorivin, joten en ajatellut siitä sen kummemmin mitään. En myöskään sekaannu toisen asioihin, ja kun oli erilliset rahat, niin periaatehan oli, että kumpikin sai käyttää omiaan miten halusi. Ongelma tuli ilmi vasta, kun perheen tulot romahtivat, jolloin ei ollut enää mahdollisuutta pitää samalla lailla erillisiä rahoja, vaan olisi pitänyt yrittää tulla yhdessä toimeen niillä rahoilla, mitä oli. Meillä oli vauva, ja itse jouduin paikkailemaan miehen rahasotkuja. Erohan tuosta tuli. En halunnut käyttää koko elämääni peliongelmaisen katsemiseen ja aikuisen ihmisen rahankäytön valvomiseen, joten parempi elää sinkkuna. Mies pelaa edelleen, ja sosiaalitoimisto on kolme kertaa palastanut hänet häädöltä, kun on pelannut rahansa.

Eri

Vierailija
34/45 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSS

Vierailija
35/45 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde, tämä on yhtä fiksua kun yrittää pelastaa alkoholistia, sä sen pelin häviät kuitenkin ja lopulta ero tulee kuitenkin. Paitsi että vuosien taistelun jälkeen olet itse hemmetin uupunut ja tod.näk myös rahaton.

Vierailija
36/45 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelasin 32 vuotta nyt puoli vuotta pelaamatta. Kyllä se on vakava ongelma.

Vierailija
37/45 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peliongelmat ovat todella vakava asia, mielestäni pahimpia addiktioita, varsinkin, jos peliongelmainen ei halua hakeutua mihinkään hoitoon. Ja hoidettunakin retkahtamisen vaara on olemassa.

Minusta itsestäni ei olisi addiktin puolisoksi oli addiktio mikä tahansa, mutta kyllähän monet puolisot rinnallakin pysyvät, joten pakko heitä kunnioittaa. Ikävä kyllä jopa lasten rahat voidaan viedä pelaamiseen kuten olen sivusta nähnyt käyvän ja tilanne voi olla tosi traaginen siinäkin mielessä.

Pelureilla on myös tosi iso itsemurhariski siinä vaiheessa, kun kaikki on menetetty. Peliongelmainen on siksi ihan viimeisin addikti jonka ottaisin elämääni, koska en yksinkertaisesti halua sellaista riskiä ottaa, että toinen riistäisi henkensä erotessa.

Vierailija
38/45 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peliongelmaisista tuskin on edes mitään kunnon tilastointia, kun he eivät näy samaan tapaan esim. terveydenhuollossa, kuin huume- tai alkoholiaddiktit. Peliongelmaisen pelastaa usein puoliso tai vanhemmat, eikä niistä hiiskuta ulkopuolisille. Ilmiö on siksi ikään kuin piilossa.

Vierailija
39/45 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peliongelmaisista tuskin on edes mitään kunnon tilastointia, kun he eivät näy samaan tapaan esim. terveydenhuollossa, kuin huume- tai alkoholiaddiktit. Peliongelmaisen pelastaa usein puoliso tai vanhemmat, eikä niistä hiiskuta ulkopuolisille. Ilmiö on siksi ikään kuin piilossa.

Ilmiö on tavallaan piilossa, mutta todettu, että kerran addikti, aina addikti. Yhdestä riippuvuudesta eroonpäässyt kehittää herkästi addiktion johonkin muuhun: päihteitten käyttö loppuu, mutta muodostuu peliriippuvuus. Tämä on varsin yleinen kuvio.

Vierailija
40/45 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule auttamaan mikään. Sortuu aina vaan uudestaan ja uudestaan.

Eroa.