Masennuslääkkeen lopetuksesta hyvä olo
Moi!
Onko teillä kokemusta sellaisesta, että masennuslääkkeen käytön lopetuksen jälkeen olo on parempi kuin aikoihin? Mä lopetin Voxran käytön n. 2 viikkoa sitten ja tosiaan olo on ollut hetkittäin tosi hyvä. Toki on kehnompiakin päiviä ja tinnitus esim on lopetusoireena vieläkin.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Aika tyhmä saa olla että tunkee masennuslääkkeitä kurkusta alas.
Mitä säkin kuulet tietäväsi? Lääkkeet pelastavat monen hengen. Mielummin mä niitä syön kun mietin joka ilta kuinka tappasin itteni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä säkin kuulet tietäväsi? Lääkkeet pelastavat monen hengen. Mielummin mä niitä syön kun mietin joka ilta kuinka tappasin itteni.
Nuo lääkkeet ei mitään hyvää tee. Miksi haluat lopettaa käytön jos ovat niin hyviä? Niinpä.
Joo näin mäkin ajattelen, että jos lääkkeestä on apua ja niitä haluaa syödä niin ilman muuta ja se on jokaisen oma päätös (toki yhteistyössä hoitavan tahon kanssa).
Itse päädyin kokeilemaan nyt ilman olemista vaikka oireet lisääntyisivätkin jossain kohtaa. Diagnoosina siis paniikkihäiriötä, ahdistuneisuushäiriötä ja keskivaikeaa masennusta täällä. Ketipinoria on määrätty unta parantamaan ja viikko sitten vähensin annosta 75 milligrammasta 50 milligrammaan ja seuraavan annoksen vähennyksen yritän tehdä ensi yöksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Aika tyhmä saa olla, että edes lukee avausta, johon haluaa tulla vain vi*tuilemaan. Mene pois, mörkö 👻
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo lääkkeet ei mitään hyvää tee. Miksi haluat lopettaa käytön jos ovat niin hyviä? Niinpä.
Masennuslääkkeitä ei tulisi käyttää kuin maksimissaan 6kk jonka jälkeen pitäisi lopettaa. Niillä ei ole sen jälkeen havaittu olevan enää mitään hyötyä. Ilman masennuslääkkeitäkin masennuksesta toipuu lähes samassa ajassa.
Mun serkku teki 30-vuotiaana itsemurhan vaikka hönellä oli masennuslääke käytössä jo vuosia. Eli ei ne sitten kuitenkaan taida kovin tehokkaita olla.
Päädyin kokeilemaan lääkkeen lopetusta, koska 5 kuukauden jälkeen se ei ollut parantanut vointia. Päinvastoin. Olin melkein päivittäin itkuinen, ahdistunut, toivoton, lohduton. Ajattelin että nyt saa riittää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika tyhmä saa olla, että edes lukee avausta, johon haluaa tulla vain vi*tuilemaan. Mene pois, mörkö 👻
Minulla on täysi laillinen oikeus vittuilla jos haluan ja sinä et voi asialle mitään. Paitsi ehkä vittuilla takaisin, mutta se vain kertoo kuinka tunteisiin sinulla meni.
Onko sinulla oikein oikeus vittuilla, mitä muita oikeuksia sinulla on? Oikeus ryöstää kauppa, ajaa jonkun yli, mitä oikeuksia sinulla on mitä muilla ei ole? Kerro lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on täysi laillinen oikeus vittuilla jos haluan ja sinä et voi asialle mitään. Paitsi ehkä vittuilla takaisin, mutta se vain kertoo kuinka tunteisiin sinulla meni.
Ei vittuiluun tarvita tunteita. Ei small talkiinkaan, joten mikä tahansa puhe voi olla vailla tunteita. Senkun puhuu vaan
Vierailija kirjoitti:
miksi lopetit sen käytön?
Halusin säästää rahaa ruokaan ja asumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oonkin ihminen, toisin kuin sinä 🤡
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla supertyhmä, kun tuollaisen kommentin oksentaa.
Aivottomat eivät masennu. Ole siis onnellinen tyhmyydestäsi ja sitähän sinä tietenkin olet.
On kokemusta siitä että psykoosilääkkeet ja masennuslääkkeet ovat parantaneet oloa ja siitä, että lopettaminen on aiheuttanut lähes eufoorista oloa jota kesti pari kuukautta kunnes meinasin saada uuden psykoosin.
Kannattaa tarkkailla itseään ja olla valpas noiden olo tilojen kanssa. Heti lääkettä naamaan jos menee vähänkin huonommin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla supertyhmä, kun tuollaisen kommentin oksentaa.
Aivottomat eivät masennu. Ole siis onnellinen tyhmyydestäsi ja sitähän sinä tietenkin olet.
Toi oli hyvä. Tota kelpaa hokea aivottomille pelleille.
Voxra kirjoitti:
Joo näin mäkin ajattelen, että jos lääkkeestä on apua ja niitä haluaa syödä niin ilman muuta ja se on jokaisen oma päätös (toki yhteistyössä hoitavan tahon kanssa).
Itse päädyin kokeilemaan nyt ilman olemista vaikka oireet lisääntyisivätkin jossain kohtaa. Diagnoosina siis paniikkihäiriötä, ahdistuneisuushäiriötä ja keskivaikeaa masennusta täällä. Ketipinoria on määrätty unta parantamaan ja viikko sitten vähensin annosta 75 milligrammasta 50 milligrammaan ja seuraavan annoksen vähennyksen yritän tehdä ensi yöksi.
Ap
Saatko sairaslomaa noilla diagnooseilla?
Oletko testannut montaa eri lääkettä?
On, masennus ei enää sen jälkeen palannut. Vieroitusoiret kestää noin vuosi puolitoista. Ei siis koko ajan ole oireita, mutta tuli muutaman kuukauden välein hepulit.