Mimosa nimi.
Suomessa noin 2200 naista on saanut Mimosa nimen.En tunne tai edes tiedä yhtään Mimosaa.
Tunnetko ketään jolla on tämä nimi?
Kommentit (78)
Tiedän yhden Mimosan,
mutta itselle tulee yksi lastenkirja mieleen missä oli Mimosa noita, niin en ehkä antaisi omalle lapselle nimeksi.
Tuon niminen ihana nainen oli vanhassa työpaikassani. Olen yhä häneen hieman ihastunut, vaikkei kauhean usein törmätty eikä kovinkaan monesti enemmälti juteltu. Terveisiä vaan ;3
Anna nimi Mimosa jos haluat loukata lasta. Lapsi kärsii elämänsä nimestä.
Ennen mimosa tarkoitti ylikorostuneen herkkää ihmistä, joka ei kestä mitään. Nimi tuli kosketuskasvista, jonka lehdet vetäytyvät. Ilmeisesti intersektionaalinen postmoderni tulkinta on jotain muuta. Sanathan ovat vain sanoja, ne voivat merkitä mitä haluat.
En tiedä ketään muuta kuin sen erään salkkaripariskunnan tytär. En kyllä itse antaisi tuollaista nimeä. Suomenkielessä tuota sanaa on käytetty ns. simpsakoista tytöistä ja sitten tietysti se drinkkiyhteys tulee heti mieleen.
Kahdella kaverilla tämän nimiset tyttäret, sinänsä kauniit nimet minun korvaan, mutta molempien lempinimi on MIMPPU. Jaiks.
Mimosa on trooppinen hernekasvisuku. Lisäksi on tuntokasvi Mimosa. Lisää wikipediassa.
Herkkä-Mimosa, ihanan vihervasemmistolainen tuulahdus
Mimosa, erityisherkkä uniikki lumihiutale. Hermoilee, pelkää, valittaa, kärsii, vetäytyy kuoreensa. Totaalisen nössö nimi.
Joo... Mimosa Möttönen. Karmeeta.
Mitä?Sini Mimosa tai Tuuli Mimosa?Ei kyllä sitten ikinä.