Näin eilen n. 19-vuotiaan tytön joka näytti viisikymppiseltä
En kehtaa kenellekään sanoa pinnallisia ajatuksiani, mutta täällä kehtaa. Kyseessä oli hauskaa pitävä kolmen naisen porukka, kaikki hoikkia, nuoria ja laitettuja. Mutta siitä yhdestä aluksi mietin, että miksi nuo hengailee jonkun 50-vuotiaan mamman kanssa. Kunnes hän kääntyi, ja tajusin vasta jonkin ajan kuluttua, että hän oli saman ikäinen kuin muutkin, mutta tyyli vain oli niin vanhentava. Kahdella muulla oli ikätasoonsa sopivat vaatteet, mutta se yksi oli pukeutunut niin kuin 50-vuotiaat pukeutuivat 70-luvulla. Hiustyylikin oli sellainen, että vanhensi kasvonpiirteitä 30 vuotta.
Kommentit (35)
Ihmekös kun nuorten mielenterveysongelmat lisääntyvät. Pakko jopa pukeutua tuntemattomia varten eikä itseään varten, tai joutuu lukemaan itsestään arvosteluja pitkin nettipalstoja.
Vierailija kirjoitti:
Permanentit on taas muotia ja jakkupuku on klassikko - mitä vikaa? Kuulostaa hyvältä näin 80-luvun nuorena.
Minä hankin ensimmäisen jakkupukuni ylioppilasjuhliini. Varmaan puolella ylioppilaaksi päässeistä tytöistä oli tuohon aikaan jakkupuku kotiseudullani. Se oli hyvä hankinta siksi, että se päällä tuli käytyä työhaastatteluissa ja juhlittua monet juhlat.
Kun oma koko ei vaihdellut ja muoti ei vaihtunut niin nopeasti jakkupuvuissa niin jakkupuku oli viisas ostos siihen aikaan. Valkea mekko ja valkeat kengät pelkästään lakkiaisia varten olisivat olleet yhden käyttökerran vaatteita. En edes muista, oliko valkeita jakkupukuja myynnissä silloin. Luultavasti ei ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Permanentit on taas muotia ja jakkupuku on klassikko - mitä vikaa? Kuulostaa hyvältä näin 80-luvun nuorena.
En osaa sen tarkemmin selittää, mutta ne eivät vain sopineet hänelle. Paperilla kuulostaakin ehkä hyvältä. Se permiskin vanhensi kasvonpiirteitä sen verran, että en varmaan olisi kysynyt Alkon kassana papereita, vaikka ihon perusteella voisi hyvin olla alaikäinen. Ihan pienillä muutoksilla hänestä oli saanut tosi kauniin ja ikäisensä näköisen.
ApOot vaan vanha. Vaatteiden kanssa käy kuten nimien kanssa; sinun mielestäsi Reino on varmasti vanhan ukon nimi, vaikka nykyvanhempien mielestä se on trendikäs ja suuhun sopiva. Sillä on ihan syy, miksi nuoret eivät pukeudu äitiensä maun mukaan :'D
Tunnistin ne kaksi muuta kuitenkin tyylikkäiksi nuoriksi. :D
Vierailija kirjoitti:
Nuori pukeutui haluamallaan tavalla ja piti hauskaa ystäviensä kanssa - oletettavasti aikuinen täti-ihminen kauhistelee palstalla. Ja sitten hoetaan, että nuorilla on niin helppoa nykyään
Ei hoeta. Useimmat sanovat, että onneksi saivat viettää nuoruuden ilman pandemiaa ja Ukrainan sotaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saattoi olla hyvinkin trendikäs, mutta olet ulkona trendeistä.
Ei ollut millään tasolla trendikäs, seuraan muotia. Tyyli oli samanlainen kuin Helena Bonham Carterilla tässä kuvassa, sillä erolla että hiukset oli permanenttu tiukoille, kuiville kiharoille ja ne olivat auki.
https://cafemom.com/entertainment/princess-margaret-helena-bonham-carte…
Oli kyllä hämmentävä olemus.
Ap
Tässä kuvassa? Siis missä kuvassa? Aika monta kuvaa. Kuka on Helena Bonham?
Ahahaa.. näit varmaan minun 19v tyttäreni! Hän pukeutuu vanhahtavasti; pitkiin mekkoihin, kirpputorilta hankittuihin vaatteisiin, huopahattuihin, hiusrusetteihin, täti kenkiin ja hän rullaa hiuksensa joka yöksi papiljotteihin. Se on hänen tyylinsä, hän kokee olonsa hyväksi pukeutuessaan näin. Ja hän todellakin kerää katseita.
Oot itse vanhentunut ja tippunut kelkasta. Neli-viiiskymppiset luulevat nuorekkaan tyylin olevan pillifarkut ja converset, mutta nuorten mielestä nuo juuri ovat mummovaatteet.
Nuoret leikittelevät eri aika- ja ikäkausien vaatteilla. Eikö ole muuten aika jännä ja minusta myös hieno juttu että nykyään ei ole enää tavoite näyttää mahdollisimman nuorelta. Vanhuutta on alettu arvostaa. Harmaantuneet antava harmaiden näkyä ja nuoret jopa värjäävät harmaiksi!
Ap tässä on hämmästynyt koska on itse jumittunut sokeaan nuoruuden ihailuun joka on jo menneen talven lumia.
Minä olen ihmetellyt myös nuorten muotia, mutta se varmaan ihan normaalia kun ikää tulee ja itse tippuu kelkasta.
Lähinnä sitä kun moni näyttää "kirppisrytkyihin" puetuilta, olen ajatellut että ehkä liittyy jotenkin "ekologisuuteen" ja että halutaan vastustaa "pikamuotia" tmv.
Ja en nyt tarkoita ns. vintage-tyyliä, van sellaista missä vaatteet näyttävät vanhoilta, kuin olisivat joltain serkulta perittyjä, eimihan oikeaa kokoa/ei sovi yhteen/kuluneita mutta ei "hyvällä" tavalla.
Ja jokainen saa näyttää juuri soltä kiltä haluaa!!! Mutta tuota tyyliä hiljaa mielessäni vähän ihmettelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa sen tarkemmin selittää, mutta ne eivät vain sopineet hänelle. Paperilla kuulostaakin ehkä hyvältä. Se permiskin vanhensi kasvonpiirteitä sen verran, että en varmaan olisi kysynyt Alkon kassana papereita, vaikka ihon perusteella voisi hyvin olla alaikäinen. Ihan pienillä muutoksilla hänestä oli saanut tosi kauniin ja ikäisensä näköisen.
Ap[/quotOnko mahdollista että olisikin luonnonkihara tukka?
Vierailija kirjoitti:
Ahahaa.. näit varmaan minun 19v tyttäreni! Hän pukeutuu vanhahtavasti; pitkiin mekkoihin, kirpputorilta hankittuihin vaatteisiin, huopahattuihin, hiusrusetteihin, täti kenkiin ja hän rullaa hiuksensa joka yöksi papiljotteihin. Se on hänen tyylinsä, hän kokee olonsa hyväksi pukeutuessaan näin. Ja hän todellakin kerää katseita.
En todellakaan nähnyt häntä, tyttäresi tyyli kuulostaa hauskalta ja persoonalliselta! Eilen nähty tyttö yritti pukeutua pikemminkin kuin 50-vuotias varakas rouvashenkilö. Oli mustaa ja harmaata, ja guccin käsilaukku, jossa kultainen ketju. Ja sitten se permis. Ei vaan yhtään sopinut hänen ikäiselleen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Oot itse vanhentunut ja tippunut kelkasta. Neli-viiiskymppiset luulevat nuorekkaan tyylin olevan pillifarkut ja converset, mutta nuorten mielestä nuo juuri ovat mummovaatteet.
Nuoret leikittelevät eri aika- ja ikäkausien vaatteilla. Eikö ole muuten aika jännä ja minusta myös hieno juttu että nykyään ei ole enää tavoite näyttää mahdollisimman nuorelta. Vanhuutta on alettu arvostaa. Harmaantuneet antava harmaiden näkyä ja nuoret jopa värjäävät harmaiksi!
Ap tässä on hämmästynyt koska on itse jumittunut sokeaan nuoruuden ihailuun joka on jo menneen talven lumia.
Tiedän mitä tarkoitat harmaiksi värjäämisellä ja eri aikakausien kanssa leikkimisellä, mutta kyse ei ollut tuosta. Tämä nuori oli pikemminkin pukeutunut niin, että näyttäisi mahdollisimman varakkaalta muiden silmissä.
Lapsena säikähdin, kun parikymppinen nainen kääntyi ja kyseessä olikin 60-vuotias akka. Nainen oli pukeutunut minihameeseen, sukkahousuin ja korkeavartisiin saappaisiin ja hänen vartalonsa oli nuoren näköinen. Nyt kävi sama tilanne, mutta toisinpäin.
Ap
Miksi olet niin jumiutunut siihen mikä sopii minkäkin ikäiselle ja minkä ikäiseltä kukin ylipäätään näyttää?
Ai sä kävit kysymässä niiden iät ihan. Oliko sulla tylsää.
Vierailija kirjoitti:
Ai sä kävit kysymässä niiden iät ihan. Oliko sulla tylsää.
Oli mulla vähän tylsää.
Ap
wannabeyoung botoxvetysupervalkaistut rintahuuliposkipääfyllitakat on ihan erikseen.
Pää täynnä täyteaineita ja alapää kiristetty. Surullisia ilmestyksiä. Käveleviä ruumiita ne on.
Persoonallisesti pukeutuvat ihmiset iästä ja koosta riippumatta on piristäviä katukuvassa. Heistä huokuu tietty tyylikkyys ja varmuus.
Näkee että tyyli on harkiten mixattu, se kannetaan ylpeydellä hyväryhtisenä. Silloin kaikki natsaa...ja huomaa. Voi yhdistellä eri aikakausien tyylejä, kampauksia, asusteineen kaikkineen.
Tai sitten pitäytyä esim. 70-80 -luvussa jos se tuntuu omimmalta ja rakentaa kokonaisuus noiden vuosikymmenten ympärille.
Ne tekee, jotka osaa ja hyvä niin.
Viime kesänä hankin leveät/leveälahkeiset kirjavat puuvillahousut, tennarit, pellavapaidan. Tukka pitkänä hippityyliin ja isot silmälasit. Valitsin myös sopivan tuoksun. Lähdin kauppakeskukseen ja tunsin että minulla on nyt sallainen asu päällä joka on ominta. Kauppakeskuksessa kolme eri henkilöä tuli sanomaan että mulla on kiva tyyli ja kehuivat myös tuoksua. Oli kiva saada 63-vuotiaana tuollaista palautetta ilman ainoatakaan täytepistosta.