Naiset te joilla virtsa karkailee
Harrastatteko liikuntaa? Millaista? Itseä mietityttää miten enää uskaltaa harrastaa esim. Kuntosalilla treenaamista tai hiihtoa kun aivastaessa saattaa lirahtaa.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä te olette? Olen +50v ja ei ole mitään tämmöisiä ongelmia, mutta onko näitä tulossa sitten iän mukana ja miten yleisiä tämmöinen virtsan karkailu oikein on?
Tilasin näytenumeron eräästä naistenlehdestä ja sen mukana tuli inkontinenssisuojia (näyte). Kovasti ihmettelin näitä näytteitä, että onko tämä joku kovinkin yleinen vaiva ?
Onhan nuo todella yleisiä ongelmia. Ja pahenevat monista muistakin syistä kuin ainoastaan ylipaino, vaihdevuodet, jne. Esimerkiksi yhdellä tuttavalla alkoi diabeteksen myötä, eikä se ollut mitään lirauttelua vaan pissaa tuli oikeasti paljon ja hallitsemattomasti. Todella ikävä vaiva.
Minä olen 40v, synnyttämätön, ei ylipainoa, ja minulla tosiaan koronan aikana alkoi virtsankarkailu. Se oli niinkin paha, että piti paksuimpia inkontinenssisuojia käyttää, ja olin aika epätoivoinen, että jääkö tämä nyt lopullisesti tällaiseksi. No, ei jäänyt, kolmisen kuukautta kesti tuollaisena, sen jälkeen lähti vähenemään. Nyt on enää (outoa kyllä) kuukautisten aikana pientä lirauttelua, ei muuten ollenkaan.
Koronahan tunnetusti vaikuttaa hormonitoimintaan, mutten tiedä mikä mekanismi tuollaista virtsankarkailua mahtoi aiheuttaa sitten.
En harrasta kuin kävelyä. Mun kohdalla virtsankarkailu johtuu raskaasta ylipainosta. Vessasta tultua on jälkitiputtelua, vaikka pissannut rakon tyhjäksi. Joskus yöllä pissat housuun. Yskiessä virtsankarkailua.
Minä saan juosta vessassa koko yön ja kun herään kovassa pissa hädässä niin puolet tulee jo housuun että ehdin vessaan.
Pissasin sänkyyn lapsena ja jouduin kamaliin kivuliaisiin tutkimuksiin jossa putkea työnnettiin virtsa rakkoon ihan ilman kivun lievittämistä ja pyörryin siihen järkyttävään kipuun.
Sänkyyn pissaaminen oli ihan sitä syytä kun vanhemmat erosivat, tappelivat ja kotielämä oli todella kamalaa.
Jouduin syömään lapsena virtsarakon tulehdukseen esto lääkkeitä monta vuotta. Aikuisena ei ole ollut koskaan mitään virtsarakon tulehdus ongelmia.
Lapsi oirehtii kotioloista ja ADHD on se nykyisin kaikkein yleisin oire vanhempien laiminlyönneistä johtuvaa.
Siihen aikaan ei otettu lapsia huostaan ja kukaan ei puuttunut kenenkään lasten kotioloihin. Meillä oli kulissit niin ettei kukaan tiennyt mitään.
Meillä oli kotona kamalaa haukkumista ja ulospäin näyteltiin ihan muuta. Koulu ruualla piti päivän pärjätä ja kotona oli tyhjät kaapit.
Mulla aiheutti kuivat limakalvot tota. Vagifem auttoi. Ikää yli 40v.
Vierailija kirjoitti:
En harrasta kuin kävelyä. Mun kohdalla virtsankarkailu johtuu raskaasta ylipainosta. Vessasta tultua on jälkitiputtelua, vaikka pissannut rakon tyhjäksi. Joskus yöllä pissat housuun. Yskiessä virtsankarkailua.
No käytä sitten vaippoja.
Lantionpohjan lihakset eivät pysy kuosissa itsestään, niitä pitää treenata.
Vierailija kirjoitti:
Lantionpohjan lihakset eivät pysy kuosissa itsestään, niitä pitää treenata.
Ihanko totta? En itse osannutkaan ajatella mitään tuollaista. Hoh hoijaa taas näitä vastauksia :D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei ole itselläni ainakaan kuivista limakalvoista johtuvaa. Olen 35v.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole itselläni ainakaan kuivista limakalvoista johtuvaa. Olen 35v.
Ap
Kuivat limakalvot voi olla vaikka missä iässä. (Mutta itsehän sinä tietysti limakalvosi tiedät, kunhan vain huomautin, ettei ikä välttämättä liity asiaan.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tens-laitteella saa treenattua tuon pois. Fysioterapeutit käyttää näitä myös potilaillaan.
Paskat saa. Totesin puolen vuoden käytön jälkeen että koko roska on kusetusta.
Emättimeen pantavat treenikuulat toimivat ja ei maksa paljon.
Ei karkaile, vaikka olen synnyttänyt 2 lasta ja ikää kohta 60. Olen treenannut lantionpohjalihaksia pikkutytöstä lähtien. Ettekö te muut ole?
Onko teillä jotka kärsivät virstan karkailusta ollut ongelmia pienen rakon kanssa? Minulla on alkanut yö vessassa käynnit muutaman tunnin välein ja muutenkin päivisin tuntuu että jatkuvasti saa juosta vessassa. Pelkään että tämä pahenee virtsan karkailuksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei karkaile, vaikka olen synnyttänyt 2 lasta ja ikää kohta 60. Olen treenannut lantionpohjalihaksia pikkutytöstä lähtien. Ettekö te muut ole?
Aivosoluja voisit myös treenata. Oletko oikeasti noin tietämätön?
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä jotka kärsivät virstan karkailusta ollut ongelmia pienen rakon kanssa? Minulla on alkanut yö vessassa käynnit muutaman tunnin välein ja muutenkin päivisin tuntuu että jatkuvasti saa juosta vessassa. Pelkään että tämä pahenee virtsan karkailuksi.
Tähän ketjuun joku laittoi videon tuossa alussa, katsoitko sen? Oli itselle todella hyödyllinen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä te olette? Olen +50v ja ei ole mitään tämmöisiä ongelmia, mutta onko näitä tulossa sitten iän mukana ja miten yleisiä tämmöinen virtsan karkailu oikein on?
Tilasin näytenumeron eräästä naistenlehdestä ja sen mukana tuli inkontinenssisuojia (näyte). Kovasti ihmettelin näitä näytteitä, että onko tämä joku kovinkin yleinen vaiva ?
Varmaan naisilla monilla seuraa vaikeasta synnytyksestä/ synnytyksistä ja raskauksista. Myös liittyy painonnousuun, joka ei helpota ongelmaa. Itse kävin leikkauksessa.
Aivastus-sarja ja hätä ei ole hyvä yhdistelmä. Ehkä lihaksilla pitää muistaa pidättää jos ehtii. Aivastus voi tulla nopeasti kuin pikajunat joillekin ja olla rajua "räiskintää". En tiedä miten hammaslääkärin tuolissa kävisi jos tulisi aivastuksia tai yskänpuuska allergiasta. Hammaslääkärit, varautukaa tähän.
Ylipaino pois ja lantiopohjaliikkeitä tekemään.
TVT/TOT toimenpide on helppo, eikä sen jälkeen enään virtsa karkaile. Suosittelen 🙂
Tilasin tens-laitteen ennen joulua, mutta en ole vielä muistanut käyttää sitä.
Käytän ohuita mustia tenoja oikeastaan aina ja olen niiden kanssa aika huoletta. Teen fyysistä työtä ja välillä lirahtaa, mutta en oikeastaan jaksa murehtia siitä paljoa. Tiristän pissalla käydessä kaiken mahdollisen ulos ja yritän jumpata lihaksia aina kun muistan. Kuulista ei ollut mitään apua aikanaan.
N48