Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten muut yksinelävät jaksatte aina tehdä kaiken yksin?

Vierailija
18.03.2023 |

Siis ihan kaiken, asumiseen liittyvät asiat, autoon liittyvät. Vapaapäivät kulutat yksin, mökille yksin, telkkaria yksin, ruokailu yksin. Ainut mistä oikeasti pidän yksin tehtävänä on shoppailu, oli se sitten vaikka ihan ruokakaupassa käynti, pidän hypisteltystä ja silloin joku toinen on vaan tiellä.

Tekee välillä pahaa lukea jostain tai kuunnella radiosta miten joku kertoo nauttivansa kun on SAANUT olla viikon tai kokonaisen päivän yksin (pienistä lapsista erossa olemisen ymmärrän) ja maannut sängyssä koko päivän katsoen netflixiä?!? Minulle taas tuollainen päivä on kauhistus jos olen vaikka kipeänä ja joudun niin tekemään, en kyllä silloinkaan pysty. En kyllä parisuhteessa ollessanikaan ole kaivannut mitään yksinolemisen päiviä, eikä toisen läsnäolo häiritse omia juttuja yhtään. Välillä tuntuu että ihan väärät ihmiset ovat parisuhteessa. Tai sitten se miten joku kauhistelee "vaikeita miesten hommia" kotona tai siihen liittyvissä asioissa, eikä yhtään tiedä niistä yhtään mitään. Silloinkin mietin että olisipa ihanaa jos voisi jakaa "hoidettavia asioita" jonkun kanssa.

Kommentit (82)

Vierailija
81/82 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2875 kirjoitti:

Ei itsellinen nainen ketään halua omaan kotiinsa asumaan. Säälittävää olla läheisriippuvainen. Sitä ei nuppi kyllä pitkään kestä.

Moni kieltää läheisriippuvuuden. Se näkyy ulospäin korostettuna itsenäisyyden ilmentymänä.

Vierailija
82/82 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on taas näitä vastauksia ihmisiltä, että auton vien huoltoon ja taloyhtiö hoitaa muut asiat. Mutta mä tiedän tarkkaan mitä aloittaja tarkoittaa ja hakee aloituksellaan. Olen täsmälleen samassa tilanteessa ja tunnen samoin. Sen lisäksi, että olen yksinäinen, olen todella väsynyt siihen, että on yksin vastuussa kaikista asioista ja itse joutuu hoitamaan kaiken. Lisäksi tässä on se taloudellinen puoli, että vastaa tasan itse kaikista kuluista. Enkä todellakaan tarkoita, että haluaisin suhteen taloudellisen puolen vuoksi, mutta on tosi raskasta esim tällä hetkellä koko ajan pelätä ja sinnitellä, että pärjääkö kaikkien nousseiden kulujen kanssa. Mutta tosiaan suurin asia on se, että aina kaikki asiat joutuu tekemään yksin, leffaan, ulkoilemaan, keikoille jne jne. Kavereista saa joskus seuraa, mut jos olisi kumppani niin seuraa olisi niin sanotusti omasta takaa koko ajan. Eli täällä aloittajan kaltainen sinkkunainen, joka ymmärtää aloituksen täysin. 

Täällä myös. Olen suurimman osan elämästäni elänyt yksin sinkkuna, väliin mahtuu vain yksi pidempi parisuhde ja silloin olin avoliitossa joten tiedän oikein hyvin, mitä elämä on parisuhteessa tai silloin kun ei tarvitse yksin hoitaa kaikkea, sehän ei ole aina parisuhteessakaan itsestäänselvää. Voi olla että toinen hoitaa kaiken yksin siinäkin, mutta harhailen aiheesta taas hieman. 

Eli olen yksinasuja ja suoraan sanottuna todella yksinäinen. Vaikka nautin yksinolostakin todella paljon niin ei se tarkoita sitä, että haluan olla yksin aina ja tehdä ihan kaikki asiat yksin. 

Minulla on pari sellaista ystävää, ketkä eivät ole ikinä asuneet yksin. He eivät ymmärrä, mitä on elää pienen pienellä opiskelijabudjetilla tai muutenkaan mistään yksineläjän haasteita. Mutta raha on ehkä suurin asia yksinäisyyden jälkeen. Sinkku maksaa sinkkuudestaan hinnan niin rahallisesti kuin henkisestikin. Ainakin jos ei välttämättä haluaisi olla sinkku mutta kumppania ei ole löytynyt. Vaikea sitäkin on löytää jos ei liiku missään ja yksin on monen vaikea lähteä minnekään tapahtumiin. Itsellä ainakin se on niin korkea kynnys että en ole päässyt sen yli. Joten elämä yksin yksinäisenä jatkuu. Tiedän, että omaa syytä mutta en vain pääse tästä poiskaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä