Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ovat jatkuvasti "kipeänä"?

Vierailija
18.03.2023 |

Ihan vaan yleisellä tasolla puhun.
Tuntuu että yksi sun toinen lähipiiristä on vähintään joka toinen viikko "kipeänä". Sen lisäksi, että tuntuvat saavan todella helposti soittamalla todistuksen. Eikö ole outoa, että jatkuvasti jotkut hakevat sairaslomaa, koska ovat "taas kipeänä"?
Toki jotkut voivat oikeasti ollakin jatkuvasti kipeänä, en vähättele sitä, mutta sitten ne jotka ovat oikeasti kipeänä niin heitä ei uskota ja toisekseen muut työkaverit joutuu jatkuvasti sitten hoitamaan sen työt joka jatkuvasti on pois töistä.
Kiinnittänyt tosiaan huomiota myös siihen, että nykyään on todella helppoa vaan soittaa johonkin ja saada todistus.
Mitä olen kuullut, niin joskus on joutunut käymään ensin lääkärillä.
Ihmettelen vaan.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lorvikatarri vaivaa nykyään monia.

Vierailija
42/53 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Geenit. Minä en ole ikinä kipeänä. Kiitokseksi joutuu tekemään heikompien saikuttajien työt omien lisäksi. Erittäin vidumaista.

Äitini entinen naapuri kerskui itsestään samalla tavalla koko työuransa ajan ja piti toki saikuttelijoita helwatan heikkoina ihmisinä, aivan kuten sinäkin.

Hän sai rintasyöpädiagnoosin vain kolme viikkoa eläkkeelle siirtymisensä jälkeen.

Hän selvisi siitä ja ilmeisesti myös nöyrtyi elämän edessä siinä samalla, sillä hän oli kerran todennut äidilleni, että "toiset ihmiset on sellaisia, että ne on pikkuflunssassa tämän tästä, mutta selviävät muuten ihan terveinä läpi elämän. Sitten on tällaisia kuin minä, jotka ei koskaan olla oltu flunssassa, mutta saadaankin sitten isompia ongelmia terveyden kanssa kertalaakista."

Sitä vaan, että tämänhetkinen hyvä terveys ei ole automaatio sille, että sitä selviäisi sairaudettomana läpi elämänsä. Kortit voivat ykskaks vaihtua lennossa.

Kyllähän niitäkin on, kenelle tulee sekä pikkuflunssia sekä syöpä. Ja muutama jopa niitä, jotka ovat täysin terveenä koko elämänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen usein kipeä, sillä vastustuskyky on huono kroonisen sairauden takia.

Usein sairastavat voivat olla kyllä oikeasti sairaana.

Vierailija
44/53 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lorvikatarri vaivaa nykyään monia.

Ennakkoluulot, omien luulojen kuvittelu absoluuttiseksi totuudeksi, tarkoituksellinen pahansuopaisuus ja valtava juoruilunhalu vaivaa kuitenkin vielä useampia. Tyhjät kattilat ne kolisee eniten, myös työpaikoilla.

Vierailija
45/53 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työehtosopimuksiin voisi ihan hyvin kirjata että max10 palkallista saikku päivää vuodessa ja loput omasta pussista.

Ja jos sattuu onnettomuus tai jokin pitkäaikainen sairaus voisi kelalta hakea esim. toimeentulotukea.

On aivan väärin työnantajia kohtaan että joutuvat maksamaan ihmisistä jotka eivät tuota mitään. Ja tollainen saikuttaja on todella vaikea irtisanoa hienosti eikä näin työnantaja pääse kokeilemaan josko jonossa seuraavana tuleva työntekijä olisi terveempi

Ehkä sairain kommentti tässä ketjussa. Jos firma tahtoo pelkkiä tuotteita töihin, hankkikoot robotteja, niin pääsee eroon saikuttavista työntekijöistä sen sileän tien.

Muuten, kai tuo sama koskee sitten myös firman pomoa: jos hän on sairastunut, niin potkut vaan bärsheezeen ja ei muuta ku uutta etsimään?

Vierailija
46/53 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Geenit. Minä en ole ikinä kipeänä. Kiitokseksi joutuu tekemään heikompien saikuttajien työt omien lisäksi. Erittäin vidumaista.

Äitini entinen naapuri kerskui itsestään samalla tavalla koko työuransa ajan ja piti toki saikuttelijoita helwatan heikkoina ihmisinä, aivan kuten sinäkin.

Hän sai rintasyöpädiagnoosin vain kolme viikkoa eläkkeelle siirtymisensä jälkeen.

Hän selvisi siitä ja ilmeisesti myös nöyrtyi elämän edessä siinä samalla, sillä hän oli kerran todennut äidilleni, että "toiset ihmiset on sellaisia, että ne on pikkuflunssassa tämän tästä, mutta selviävät muuten ihan terveinä läpi elämän. Sitten on tällaisia kuin minä, jotka ei koskaan olla oltu flunssassa, mutta saadaankin sitten isompia ongelmia terveyden kanssa kertalaakista."

Sitä vaan, että tämänhetkinen hyvä terveys ei ole automaatio sille, että sitä selviäisi sairaudettomana läpi elämänsä. Kortit voivat ykskaks vaihtua lennossa.

Kyllähän niitäkin on, kenelle tulee sekä pikkuflunssia sekä syöpä. Ja muutama jopa niitä, jotka ovat täysin terveenä koko elämänsä.

Niin? Mikä vasta-argumentti tuo nyt on olevinaan? Varmaan jokaiselle on sanomattakin selvää, että sairastuminen ylipäätään on erittäin yksilöllistä. Tuossahan kerrottiin ainoastaan sen syöpään sairastuneen lausahdus, ei muuta.

Vierailija
47/53 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työehtosopimuksiin voisi ihan hyvin kirjata että max10 palkallista saikku päivää vuodessa ja loput omasta pussista.

Ja jos sattuu onnettomuus tai jokin pitkäaikainen sairaus voisi kelalta hakea esim. toimeentulotukea.

On aivan väärin työnantajia kohtaan että joutuvat maksamaan ihmisistä jotka eivät tuota mitään. Ja tollainen saikuttaja on todella vaikea irtisanoa hienosti eikä näin työnantaja pääse kokeilemaan josko jonossa seuraavana tuleva työntekijä olisi terveempi

Luuletko tosiaan että työnantaja maksaa omasta pussista pitempiaikaisen sairausloman?

Näyttäis se luulevan, juu.

Vierailija
48/53 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä todella toivon, että eivät tule flunssaisina ja mahatautisina yskimään ja niistämään töihin.

Työnsankarit tulevat aina. Luulevat saavansa ihailua ja kunniaa osakseen sillä, etteivät näytä "heikkouttaan" "muille". Todellisuudessa nämä "muut" kärsivät suuresti työnsankareiden totaalisesta välinpitämättömyydestä työympäristöään kohtaan, mutta ovat liian kilttejä/kohteliaita/pelokkaita sanomaan asiasta työnsankarille mitään. Useimmiten työnsankari on jo perusluonteeltaan ilkeä ja hyökkäävä, joka tekee kaikesta suurta draamaa. Hän ei tajua edes perusasioita flunssan tarttumisesta tuon taivaallista, eikä toisaalta välitä siitä, vaikka jotain tajuaisikin.

Kuka sellaiselle haluaa mitään vapaaehtoisesti sanoa? Käy vielä kimppuun, kun "arvostellaan" tai aloittaa vähintään uhmaikäismäisen huudon ja meuhkaamisen siitä, että ihmisten täytyisi pitää huoli

o m i s t a asioistaan. Duh.

Vierailija
49/53 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronan sairastaminen heikentää immuunijärjestelmää, jolloin taistelu muita taudinaiheuttajia vastaan heikkenee. Vähän sama kuin tuhkarokko, joka voi "nollata" immuunijärjestelmän.

Vierailija
50/53 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

iloton mieli ja huono itsetunto onpi syy

Vierailija
51/53 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on välillä aika mystisiä juttuja, miksi joku tuntuu olevan jatkuvasti jossain pöpössä, toiset eivät juuri koskaan. Olen itse harvoin kipeänä, viimeksi vuosi sitten oli flunssa. Nuorempana olin vielä harvemmin sairaana, siis saattoi mennä vuosia, ettei ollut edes nuhaa. Omalla kohdalla elintavoilla ei ollut mitään merkitystä, sillä tuolloin tupakoin, biletin joka viikonloppu, en juuri harrastanut mitään muuta kuin hyötyliikuntaa, syömisetkin oli vähän niin ja näin. Lisäksi työskentelin lasten parissa, mutta ei mulle niitäkään taudit tarttuneet. Sen sijaan siskoni, joka on aina elänyt suht terveellisesti, on myös sairastellut aina. Joka vuosi on joku mahatauti, flunssa tai milloin mikäkin. Nyt hänellä on pieniä lapsia ja joka kuukausi siellä joku on kipeänä. 

Vierailija
52/53 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiset jää pois pienestäkin epämukavuudesta ja toiset tulee töihin vaikka pää kainalossa.Meissä ihmisissä todella on eroja ja monessa asiassa.

Meillä tuli töihin tällainen pää kainalossa tyyppi, nyt on sitten useammalle tullut koronatartunta. Ihan järjetöntä touhua, etenkin kun olisi voinut tehdä etänä töitä kotona. 

Vierailija
53/53 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikuttajat onnitelkoot itseään! Teidän takia ensimmäinen päivä muuttuu palkattomaksi

Työnantajilla mitta täynnä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä