Renkaanpotkija sanoi "voipi tuosta viissattoo maksoo" vaikka pyynti oli 2500€
En kai mä nyt puoli-ilmasin myy, kun renkaatkin jo maksaa melkein sen.
Kommentit (37)
Ei kannata loukkaantua. Näitä renkaanpotkijoita on aina, kun itse on myymässä autoa tai kiinteistöä.
Siksi ihmiset käyttää välittäjiä myynnissä, kun ei kestä kuunnella näitä alihintaisia tarjouksia.
Yleensäkin kaikella tavaralla on hinta ajan funktiona. Jos nopeasti pitää myydä, niin pitää myydä halvalla. Toki älyttömän kallis menee myös lopulta kaupaksi, jos inflaatio on nakertanut rahan arvon (tai ruoste).
Ei se autoissa ja asunnoissa noin oikein mene. Ei ole joku kasa itselle tarpeetonta roinaa, ja muutenkin ihan eri summista kyse
Auton saa parhaimmillaan siihen tilaan että se vain vie tilaa, pilaa ympäristön ja levittää öljyä alleen mutta ei suorastaan kuluta enää rahaa vaikka sen omistaa.
Asunnon omistaminen maksaa aina vuosittain jotain sen jälkeenkin kun sen arvo on jo pudonnut nollaan.
Suomessa on jo (kymmeniä?) tuhansia asuntoja joista et pääse eroon edes ilmaiseksi. "Ostajalle" pitää maksaa että suostuvat ottamaan ne nimeensä.
Käytetyissä autoissa on nyt sama ahneus päällä myyjillä kuin asuntokaupassa. Ei huomioi yhtään laukalle lähteneitä arjen kuluja eli inflaatiota ja korkoja. Oikea hintahan on se mikä sovitaan, ei se mitä pyydetään.
Autosi on niin sanottu tonnin tojo.
Kahdella ja puolella tonnilla saa ilmastoidun pikku-corollan.
Vierailija kirjoitti:
Aika köyhää katsella jotain 2500€ autoa.
Olen aina ostanut auton uutena kaupasta ja ajan max. 3 vuotta.
Sama. Paitsi että ajan niilla n. 20 vuotta / siihen asti kun katsurin vasara enee kynnyskotelosta läpi.
En oikein ymmärrä koko huvikseen vaihtamisen ideaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä auto, vuosimalli, ajettu km ? Onko oikeasti 2500 € arvo vaikka pyynti onkin ?
Carina E -96 yli 400tkm, melkei vuos leimaa jäljel
Pyysikö se sulta 500e että vie rapean haisevan antiikkiauton pihasta? Törkeetä olisin hakenut 400 eurin maksua vastaan.
No se 500 € saattoi olla lähempänä käypää hintaa kuin 2500 €, mutta miksi kukaan lähtee katsomaan autoa, josta pyydetään viisinkertaista hintaa omaan arvoarvioon nähden?
Jos itse katselisin uutta tuollaista n. 100 000 km ajettua Passattia, mikä tuolla pihassa lojuu (arvo ehkä 20 000 €), niin en kyllä jaksaisi lähteä vääntämään jonkun kylähullun kanssa, joka pyytää sellaisesta 100 000 €, vaan valkkaisin suosiolla järkevämmän oloisen myyjän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ostanut auton uutena kaupasta ja ajan max. 3 vuotta.Sama. Paitsi että ajan niilla n. 20 vuotta / siihen asti kun katsurin vasara enee kynnyskotelosta läpi.
No kyllä niitä autoja kannataisi päivittää jo ennen kuin jäniskolarikin on tappava onnettomuus (ei vain jänikselle).
Vierailija kirjoitti:
Käytetyissä autoissa on nyt sama ahneus päällä myyjillä kuin asuntokaupassa. Ei huomioi yhtään laukalle lähteneitä arjen kuluja eli inflaatiota ja korkoja. Oikea hintahan on se mikä sovitaan, ei se mitä pyydetään.
ei niitä noin vaan myydä. asunnoista ja autoistakin lainaa, ei niitä aleta kauhealla tappiolla myymään vaikkei heti kaupaksi meniskään. Ei myyjää kiinnosta toisten kulut, lähinnä se mitä on itse maksunut.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kun sen myyjän pitäs ne hinnassa kärsiä, ja toiset ostelee sit nytten halvalla. Ei sitä myöskään ostaja päätä.Pyynnistä tulee myös oikea hinta kun odottaa, että joku sen maksaa, hinnat nousee
ei oo, yrittää vaan pilkkahinnalla, jos joku hömö myis. niin kaun kun käyntiin lähteen ,niin ei sitä satasilla pihasta pois aja muut kun minä
Meinaatko oikeasti että joku maksaa 2500€ pelkkiä pääomakuluja siitä että "auto lähtee vielä käyntiin ja siinä on 9kk leimaa jäljelle".
Halvimmat yksityisleasing-sopparit ovat luokkaa 300€/kk uudelle autolle
Näkemättä tonnin arvoinen.
Ehkä 1500, jos ajettu vain pitkää matkaa suolattomilla teillä eikä tartte hitsata.
Etelän olosuhteissa auton pohja on jo hapantunut, kytkin pitää vaihtaa ja moottori on kuluneempi kuin kilometrit antaa ymmärtää (johtuu nytkyajosta).
Jos sinulla on varaa pitää autoa pihan somisteena, niin älä myy. Ei se ole hullu joka pyytää ;)
karu fakta että minkä tahansa auton arvo tippuu merkittävimmin aina satojen tuhansien välein. yli 300tkm on jo "armo ajalla paaliin" Vaikka kone toimisi kuin kello niin aika ja käyttö tuhoaa pikkuhiljaa ne kaikki aikanaan olleet mukavuudet.
Vierailija kirjoitti:
ei niitä noin vaan myydä. asunnoista ja autoistakin lainaa, ei niitä aleta kauhealla tappiolla myymään vaikkei heti kaupaksi meniskään. Ei myyjää kiinnosta toisten kulut, lähinnä se mitä on itse maksunut.
Ei ostajaa myöskään kiinnosta se, että paljonko myyjä on aikanaan maksanut. Tavarasta voidaan maksaa suunnilleen sen verran, kuin muutkin myyjät pyytää vastaavasta.
Kiireen ja helppouden vuoksi voi joku maksaa enemmän. Eli vastaava auto halvemmalla on jossain Inarissa.
Ei se ole tyhmä, joka pyytää, vaan se joka maksaa.
Potkija teki rehdin tarjouksen ja ymmärsi että
romussasi oli tinkovaraa, kun et kuitenkaan
rehellisesti kertonut kaikkia auton vikoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ostanut auton uutena kaupasta ja ajan max. 3 vuotta.Sama. Paitsi että ajan niilla n. 20 vuotta / siihen asti kun katsurin vasara enee kynnyskotelosta läpi.
No kyllä niitä autoja kannataisi päivittää jo ennen kuin jäniskolarikin on tappava onnettomuus (ei vain jänikselle).
Elossa ollaan edelleen. Tarkennatko mikä esim. vuoden 2003 autossa on se tappava asia verrattuna 2023 autoon?
kauppias kusettaa aina yksityistä myyjää ja yksityistä ostajaa.