Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pariskunta vs sinkku

Vierailija
17.03.2023 |

Heissan mammat. Nyt on semmoinen ongelma. Ollaan kaveriporukan kanssa 5kpl hommattu toisillemme yhteisiä synttärilahjoja, kuitenkin niin, että lahjanhinta on jaettu kolmeen talouteen, minä sinkku + kaksi pariskuntaa. (tämä on ollut minulle fine, koska olen ollut pitkään ainut työssäkäyvä ja muut opiskelijoita) Aloin kuitenkin seurustelemaan ja nyt nämä kaverini sanovat, että lahjan summa pitäisi jakaa neljään osaan: minulle, tyttökaverilleni ja sitten näille kahdelle pariskunnalle. Ei mene nyt ihan oikein minusta tämä. Maksamme naiseni kanssa puolet ja loput laittaa sen toisen puolen kahtia. Olen muutenkin maksanut lahjoista enemmän vuosien mittaan (joka on siis edelleen ihan ok). Mutta tämänhetkinen ehdotus ei. Miten saan taottua kavereilleni järkeä, että nyt minäkin olen osa pariskuntaa ja alan maksamaan lahjoista tästä eteenpäin "pariskunta" hinnan

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en ymmärtänyt? Miksette vaan jaa nuppiluvun mukaan alunperinkin? Miksi sun on ylipäänsä pitänyt maksaa enemmän? Jos olisin sinä, sanoisin et hommaan oman lahjan, olen jo hommannut, tehkää mitä haluatte. Hyväksikäyttävät sua. Älytöntä.

Vierailija
2/7 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuh ei. Samaan tapaan jaatte miten nyt, paitsi että sinulla on tyttöystävä joka osallistuu kuluihin JOS itse niin haluaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos olisi kaksi pariskuntaa plus sinä, teitä olis viisi, jaatte summan viidellä jne. Jos sä alat seurustella, ja sun kumppani haluaa osallistua (jos haluaa siis) niin jaatte summan kuudella?

Vierailija
4/7 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis teitä on viisi kaveria

Ap = aiemmin sinkku

Pekka ja Paula = pariskunta

Tauno ja Tiina = pariskunta

Ja olette hommanneet toisillenne yhteisiä syntymäpäivälahjoja niin, että lahjan hinta on jaettu kolmella:

Ap + PP + TT?

Syntymäpäiväsankari on itsekin osallistunut omaan lahjaansa?

Ja nyt sinun uuden tyttökaverisi pitäisi ostaa lahja esim Taunolle, vaikka tuskin tuntee tätä?

Ei, tämä ei nyt oikein lähde, sori vaan ap.

Vierailija
5/7 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt en ymmärtänyt? Miksette vaan jaa nuppiluvun mukaan alunperinkin? Miksi sun on ylipäänsä pitänyt maksaa enemmän? Jos olisin sinä, sanoisin et hommaan oman lahjan, olen jo hommannut, tehkää mitä haluatte. Hyväksikäyttävät sua. Älytöntä.

Sen takia, että olen ollut töissä ja muut opiskelijoita. Ei nyt kuitenkaan puhuta mistään älyttömistä summista. Tässä on nyt kyse enemmänkin periaatteesta, kuin rahasta. Ehkä kaverini tosiaan vaan haluat hyötyä työssäkäyvästä kaverista. 

Pitänee ehdottaa, että jatkossa kaikki nuppiluvun mukaan (jos tämä on heille selkeämpi ymmärtää) Ja jos ei kelpaa, niin jokainen tuokoon omansa. 

AP

Vierailija
6/7 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen takia, että olen ollut töissä ja muut opiskelijoita. Ei nyt kuitenkaan puhuta mistään älyttömistä summista. Tässä on nyt kyse enemmänkin periaatteesta, kuin rahasta. Ehkä kaverini tosiaan vaan haluat hyötyä työssäkäyvästä kaverista. 

Pitänee ehdottaa, että jatkossa kaikki nuppiluvun mukaan (jos tämä on heille selkeämpi ymmärtää) Ja jos ei kelpaa, niin jokainen tuokoon omansa. 

AP

Siis mitä nyt ihmettä, nuppiluvun mukaan aina, sen mukaan valitaan sen hintainen lahja mihin on varaa. Herätys ap..

Vierailija
7/7 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa lahjat kokonaan. Me emme saa lahjoja eikä osteta kenellekkään lahjoja ja kaikki ovat tyytyväisiä. Kaikilla on niin erilainen maku ja kaikki ostavat itselleen tarpeellisen. 

Voisiko juhlat järjestää ihan ilman lahja vaatimuksia nykyään vaikka nyyttikestien tapaan että kaikki tuo jotain tarjottavaa sinne. 

Ainoastaan joku ensimmäistä kotiaan perustava nuori tarvitsee uuteen kotiinsa ihan kaikkea jos sillä ei ole mitään ennestään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan