Alma Hätönen hakee psykologiaa opiskelemaan. Mitä sinä ajattelit hakea opiskelemaan näin aikuisena?
Hän haluaa sosiaalisen median tietojen mukaan joko puheterapeutiksi tai psykologiksi, mutta vain sen takia, koska haluaa myöhemmin psykoterapeutiksi. Nyt on kaupallisena yhteistyönä valmennuskurssi ja hakemus laitettu menemään.
Luuletteko, että tämä kasvattaa entisestään hakijamääriä psykalle, kun ala "trendaa" näin myös somessa? Ainakin valmennuskurssit saavat lisää mainosta.
Itse en välttämättä tuhlaisi aikaani valmennuskurssiin, sillä aivot saa kyllä ylikierroksille vielä sittenkin kun ne oikeat materiaalit tulevat.
Mitäs sinä aiot hakea opiskelemaan kolmekymppisenä tai vanhempana?
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Oikis, lääkis, psykologia
Nuoria ei enää mikään muu edes kiinnosta, oli todistus sitten C:n tasoa tai L:n tasoa.
Pahinta on että suurin osa ei edes sovi noille aloille, haetaan vain koska kuuluu hakea ja rahan takia.
Typerä julkkis yrittää viedä opiskelupaikan joltain nuorelta, joka on oikeasti kiinnostunut alasta, eikä vain hae siksi, että saa mainossopimuksen ja julkisuutta.
Psykologian opiskeluhaaveet aikuisena on hukkaan heitettyä aikaa ja rahaa. Luet ja haet vuosia. Opiskelet +/- 6 vuotta. Harjoittelu ja erikoistumiset.
Kova kutsumus pitää olla koska tienesteille ei ehdi päästä.
Vierailija kirjoitti:
Psykologian opiskeluhaaveet aikuisena on hukkaan heitettyä aikaa ja rahaa. Luet ja haet vuosia. Opiskelet +/- 6 vuotta. Harjoittelu ja erikoistumiset.
Kova kutsumus pitää olla koska tienesteille ei ehdi päästä.
Itse aloitin 27v. ja se oli siinä ja siinä että ehtiikö työuralle
En oikeastaan halua opiskella enää mitään. Varmaan kuitenkin edessä on vielä pakotettuna lähihoitajan opinnot kun olen pitkäaikaistyötön. On ensi vielä ei kuitenkaan ole lähihoitajaksi pakotettu.