Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä eineksiä ja valmisruokia karppaaja voi syödä?

Vierailija
16.03.2023 |

Kyselee N35, joka haluaisi aloittaa karppaamisen, mutta ei juuri ikinä ehdi tehdä itse ruokaa. Onko ihan mahdoton yhtälö? Työpäivän lounaskin pitää käydä ostamassa jostain ruokakaupasta ja lämmittää työpaikan sosiaalitilan mikrossa tai syödä kylmänä. Onko mitään karppaukseen sopivaa valmista kaupassa?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihminen mitään lounasta tarvitse mihinkään. Syöt kerran vuorokaudessa kaiken, mitä tarvitset ja lopun vuorokautta paastoat. Ei ole edes vaikeaa aloittaa tai itselläni ei ainakaan ollut.

Siis tarkoitatko, että syön vain klo 19 jotain ja silloin 2000 kalorin edestä?

Kuulostaa ahdistavalta.

Vierailija
22/45 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihatiskiltä valmiiksi paistettua lihaa ja kalaa ( ei marinoidut), hevi-osastolta kylmänä syötävät vihannekset. On kyllä aika vaikea kuvitella loppuelämän karppausta, jollet tee koko itse ruokaa tai käy hyvässä ravintolassa joka päivä syömässä.

Ei todellakaan voi syödä tomaatteja ym

Miksi ei? Hiilihydraatteja 3,5g/100g

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen monesti miettinyt, että siinä olisi markkinarako jollekin. Vhh valmisateriat. Varmasti löytyisi ostajia.

Voisi niitä ostaa kuka vain ei-karppaajakin. Joku broilerinfilee kermakastikkeessa uunijuureksilla by kokkikartanotaisaarioinen olisi ihan hyvää vaihtelua ainaisille perunamuussilisukkeille.

Niinpä. Itse ostaisin ainakin, vaikka en karppaakaan.

Vierailija
24/45 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin voi syödä tomaatteja. Voi hyvää päivää näitä s aatanan vouhottajia. Ei ihme, että ruokavaliolla ei jaksa kuukautta pidempään kun ei osata yhtään käyttää tervettä järkeä ja suhteuttaa asioita.

Vierailija
25/45 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen monesti miettinyt, että siinä olisi markkinarako jollekin. Vhh valmisateriat. Varmasti löytyisi ostajia.

Totanoin. Oletko huomannut että elämme vuotta 2023 eikä 2009?

Totanoin, tarkoitatko, ettei vuonna 2023 löytyisi karppaavaa asiakaskuntaa? Ihan varmasti löytyisi. Karppaus on monelle terveydellinen asia diabeteksen hoidosta lähtien. Totanoin. Niinku.

Vierailija
26/45 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön ihan kaikkia kasviksia ja myös juureksia että hedelmiä. Olen syönyt vuosia ketoillen. Kun alkuun pääsee, niin hiilareiden suhteen ei tarvitse olla niin tarkka etteikö siihen ihan kaikki kasvikunnan tuotteet mahtuisi mukaan . Kohtuudella tietenkin.

Mönkään menee taatusti jos syö joka päivä viisi banaania, mutta harva lienee niin tauno?

Se jo on paljon että viljat ja sokeri on kokonaan pois.

Vierailija
27/45 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla on vaa tekosyitä. Aikaa kokkaamiseen riittää jos todella haluaa

Vierailija
28/45 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen työkaveri kävi joskus ostamassa pussillisen kanankoipia grillitiskiltä ja veteli niitä ruuaksi :D

Vierailija
29/45 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hernekeitto ja Saarioisen maksalaatikko perusteellisesti rasvattuna sopii mun makroihin. Hernaria jalostan jollain hyvällä rasvaisella lihalla. Maksalaatikon päälle voita ja puolukoita.

Jos pikalounasta kaupasta haen niin valitsen rehuosastolta jonkin salaattipussin, kirsikkatomaatteja ja sitten juusto-osastolta arlan fetasnack.

Usein kuittaan työpaikkalounaan voikahvilla.

Saatioisten maksislootassa on yli 80 grammaa hiilaria, ei mitenkään hyvä edes hyväkarppaajalle.

Vierailija
30/45 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi. Onko helpompaa kuin karppaus. Paistat vaan ligan/ kanan/ kalan. Päälle kermaa ja viereen kasviksia. Keität ja paistat munia.

Kananmunia ei saisi syödä kuin 1-2kpl/vko, lihaa suositellaan syötävän max. 100g/päivä. Kasvispainotteinen ruokavalio kasviproteiinilla on parempi ja pitää paljon paremmin nälkää. Eikä tarvitse koko ajan ajatella niitä tapettuja eläimiä.

Vierailija
31/45 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi. Onko helpompaa kuin karppaus. Paistat vaan ligan/ kanan/ kalan. Päälle kermaa ja viereen kasviksia. Keität ja paistat munia.

Kananmunia ei saisi syödä kuin 1-2kpl/vko, lihaa suositellaan syötävän max. 100g/päivä. Kasvispainotteinen ruokavalio kasviproteiinilla on parempi ja pitää paljon paremmin nälkää. Eikä tarvitse koko ajan ajatella niitä tapettuja eläimiä.

Mistä nuo rajat on keksitty? Olen syönyt jo vuosia kaksi tai kolmekin munaa päivässä, enkä ole kuollut. Kasviproteiinissa on monesti liikaa hiilareita karppaukseen ja jos muniakin on rajoitettu, niin ei oikein voi syödä mitään. Kasviskarppaus kyllä onnistuu, mutta hankalasti, jos ei munia ole mukana ruokavaliossa. Lakto-ovo-vege on ihan mahdollinen karppaustyyli, proteiinia ja hivenaineita saa silloin riittävästi, kun valitsee rasvaisia maitotuotteita.

Vierailija
32/45 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo, kuka muka kieltää?

Kananmunat ja liha ovat hyvää ravintoa.

Vierailija
33/45 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä nuo rajat on keksitty? Olen syönyt jo vuosia kaksi tai kolmekin munaa päivässä, enkä ole kuollut. Kasviproteiinissa on monesti liikaa hiilareita karppaukseen ja jos muniakin on rajoitettu, niin ei oikein voi syödä mitään. Kasviskarppaus kyllä onnistuu, mutta hankalasti, jos ei munia ole mukana ruokavaliossa. Lakto-ovo-vege on ihan mahdollinen karppaustyyli, proteiinia ja hivenaineita saa silloin riittävästi, kun valitsee rasvaisia maitotuotteita.

Ei noista huuhaan levittäjistä kannata välittää :) Kasvikset on ok, mutta ei riitä ihmisen ravinnoksi pelkästään.

Vierailija
34/45 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat niitä valmiita pakkauksia vuolukanaa ja mitä niitä nyt onkaan. 

Ostat valmiin pussin jotain kallista salaattia, jollet osaa itse pilkkoa.

Yhdistät

Vierailija
35/45 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkäpaasto siten, että syömisaika rajoittuu työn ulkopuoliseen aikaan. Jos koko työaikaa ei pysty olla syömättä, niin kaupasta sitten salaattibaarista työeväs (lohta, kananmunaa, avokadoa, juustoja, vihreää salaattia). Jotkut valmissalaatit sopii myös vhh:lle, niihin voi ostaa lisäksi vaikka meetvurstia tai kaupan grillistä lihaa/kanaa tuomaan ruokaisuutta.

Vierailija
36/45 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä niitä ole ajatellut tähänkään saakka.

Mutta tokihan lihaproteiini ja rasva paremmin nälkää pitää kuin kasvisproteiini.

Vierailija
37/45 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen syönyt jo vuosia kaksi tai kolmekin munaa päivässä, enkä ole kuollut.

Mielenkiintoinen perustelu asian oikeellisuuteen. Yhdysvalloissa on näitä käärmekirkkoja. Vaikka moni pastori tai seurakuntalainen onkin selvinnyt kalkkarokäärmeiden puremista, niin on nyt suosittelisi heidän palvontamenoja.

Vierailija
38/45 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kananmunia ei saisi syödä kuin 1-2kpl/vko.

Mihin perustat väitteesi? Terveyskirjastossa suositellaan 3-4 kananmunaa viikossa, jos suvussa ongelmia kolesterolin kanssa. Sydänliitto joskus puhunut kahdesta keltuaisesta, mutta samalla todennut ettei perusterveen ihmisen tulisi keskittyä välttelenään yksittäistä ruoka-ainesta. Kertomallesi 1-2 ei tunnu löytyvän netistä mitään perusteluita.

Vierailija
39/45 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kananmunia ei saisi syödä kuin 1-2kpl/vko.

Mihin perustat väitteesi? Terveyskirjastossa suositellaan 3-4 kananmunaa viikossa, jos suvussa ongelmia kolesterolin kanssa. Sydänliitto joskus puhunut kahdesta keltuaisesta, mutta samalla todennut ettei perusterveen ihmisen tulisi keskittyä välttelenään yksittäistä ruoka-ainesta. Kertomallesi 1-2 ei tunnu löytyvän netistä mitään perusteluita.

Kananmunien rajoituksella yleensäkään ei ole mitään perustetta.

Vierailija
40/45 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi viedä töihin eväsrasiaa? Mun lemppari on paistaa uunissa kokonainen broileri ja repiä mozzarellapallon kanssa salaatin päälle. Paprikaa, tomaattia, basilikaa ym.. Siihen vielä iso keko taco-dippijauheella maustettua kreikkalaista jogurttia ja ääntä kohti.

En saa töissä lounasta jääkaappiin. Eli se seisoo lämpimässä viisi tuntia, jos otan sen kotoa mukaan. Kuljen julkisilla, niin en pysty mitään kylmälaukkuakaan raahaamaan mukana, kun muuta tavaraa on jo sen verran paljon.

Ap

Ota  kylmärasia, missä on kylmäkalleosa esim. kannessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän