Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kassa luo aina sellaisen vittuuntuneen katseen kun maksaa käteisellä?

Vierailija
16.03.2023 |

ootteko muut huomanneet samaa? Ihankuin odotettaisiin että kaikki maksaa kortilla

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole.

Vierailija
2/23 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Agenda2030. Klaus ja Uusi Epänormaali ei tykkää käteisestä, koska Kiinan mallin valvontayhteiskuntaa ujutetaan pikkuhiljaa myös Suomeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mutta viimeisen vuoden aikana olen huomannut ettei rahoja välttämättä osata enää laskea. Kassahenkilöiltä ei ilmeisesti enää vaadita kyseistä osaamista tai nuorison matikan taitojen huononeminen näkyy.

Vierailija
4/23 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei viitsi laskea rahoja ja liata käsiään.

Vierailija
5/23 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska itse olet tynpääntynyt käteiseen joten myötävaikutus

Vierailija
6/23 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma nykynuoret ei osaa antaa vaihtorahaa 

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009349146.html

Vierailija
7/23 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut, vaikka aika usein maksan käteisellä. Jotain 60 sentin hintaa ei edes kehtaa maksaa kortilla, koska se tuntuu tyhmältä.

Vierailija
8/23 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Agenda2030. Klaus ja Uusi Epänormaali ei tykkää käteisestä, koska Kiinan mallin valvontayhteiskuntaa ujutetaan pikkuhiljaa myös Suomeen.

Tämä yksi vajaalla käyvä on hiukan niin kuin persut - oli asia kuin asia niin siihen pitää linkata NWO aivan samaan tapaan kuin vaikka jätevesiasetukseen pitää persujen saada maahmu-dimensio.

Vierailija
9/23 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole huomannut, mutta en yleensä katso myyjän ilmeitä.

Vierailija
10/23 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kaikki ostetaan luotolla niin sitten ihmetellään miltä ne riihikuivat näyttävät.

Vierailija
11/23 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonnin seteli -ilme?

Vierailija
12/23 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka katsoo kassan katsetta?

Vierailija
13/23 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, mutta se on heidän ongelmansa.

Käteinen on maksuväline, ja jos se hidastaa heitä, niin voi voi.

Maksan kuten laki sallii, myös käteisellä.

Vierailija
14/23 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulemma nykynuoret ei osaa antaa vaihtorahaa 

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009349146.html

Aika järkyttävä juttu! Kyse ei ollut edes siitä, että pitäisi laskea vaihtoraha. Vaan kun kassakone sanoo, että vaihtoraha on 8,10€ niin nuorilla on vaikeuksia löytää siihen sopivat rahat, että tulee kasaan tuo 8,10€ o_O

Olin itse nuorena yhden kesän kaupan kassana ja olin juuri sellainen avulias kassa, joka auttoi asiakkaita pääsemään kolikoista vähemmälle. Monille niitä oli kertynyt, mutta heitä nolostutti niitä tarjota. He eivät pysyneet vaihtorahalaskuissani kärryillä, mutta olivat aina iloisia, kun saivat kolikoita vähemmälle. 

Vierailija
15/23 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassa on selvästi väärällä alalla ollessaan asiakaspalvelussa. 

Vierailija
16/23 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä itsepalvelukassaa niin ei tarvitse nähdä kassaa. Itse olen siirtynyt niihin. Joskus harvoin kun ostan punalipitettuja, joudun menemään ihmiskassalle.

Vierailija
17/23 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytä itsepalvelukassaa niin ei tarvitse nähdä kassaa. Itse olen siirtynyt niihin. Joskus harvoin kun ostan punalipitettuja, joudun menemään ihmiskassalle.

Ai teet jonkun muun työn ilmaseksi? Varmaan viet ravintolassakin astiat pöydästä :D

Vierailija
18/23 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa johtua siitä kun ap kaivaa kaksi kourallista kolikoita ja sanoo myyjälle, että "laske tuosta sopiva summa".

Vierailija
19/23 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just näin👍👍👍 Toimin aina näin. Siinä samalla saa rauhassa pakkailla kiirehtimättä ostokset kassiin. Oikein miettimällä miettiä, kuinka ne pakkaa.

Vierailija
20/23 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tänään kettumaiset Prismassa :) Huomasin, että kassa oli veloittanut 1,79e hintaisesta tuotteesta 1,89e. Kyse ei ole rahasta, vaan periaatteesta-Prisma on kusetuspulju. Ei ole ensimmäinen kerta, kun tuotteen hinta on hyllyssä kassalta tulevaa veloitusta halvempi. Sitä miettii, kuinka paljon on päivittäin myynnissä "tarjous" tai muita tuotteita joiden hinta on sen 5-20 senttiä enemmän kassalla, kuin hintalapussa? Melko mukavat ylimääräiset voitot kauppaketju tällaisella käärii, sillä tuskin kukaan muutaman sentin vuoksi lähtee asiasta huomauttamaan. Kieroa peliä ja ihmisten valveutumattomuutta.