Arki ilman autoa - kokemuksia ja fiiliksiä?
Olen 36-vuotias yksin asuva nainen, enkä omista autoa tai ajokorttia. Tällaisina päivinä, kun tiet ovat peilijäässä ja koetat rahdata kahta ostoskassia ja postista noudettua pakettia kävellen - itkupotkufiilis. Kauppaan on jonkin verran matkaa, ja bussiyhteyttä ei tällä välillä ole. Vastaavia tilanteita on arjessa lukuisia; isompien tavaroiden kuljetukset, eläinlääkärikäynnit, lääkärikäynnit jne. Mikäli omaisin tällaisessa tilanteessa lapsia ja olisin yh-vanhempi, repisin varmasti jo pelihousuni.
Millaisia fiiliksiä teillä muilla on arjesta ilman autoa?
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auton on viimeinen asia, josta luopuisin. Söisin ruaakseni vaikka pelkkää makaronia ja ketsuppia joka päivä, kunhan vain auto säilyisi. Karsea ajatus, että joutuisi elämään menojensa suhteen kelien tai jonkun paikallisliikenteen armoilla. Ei olisi minkään arvoista elämää, etkä voisi edes harrastaa moniakaan asioita. Minäkään en voisi käydä esim pilkillä, mitä tykkään tehdä talvisin. En voisi kulkea kylään jonkun tykö, jos ei paikallisliikenne ole optimaalinen tai vähintäänkin hyvä pyöräilykeli. Aivan perseestä ja piste.
Tää on niin ällöttävän ylimielistä paskaa! Kukaan ei kysy, sopisko sulle aivoinfarkti tai epilepsia., aina ei voi valita, kuinka elämässä käy. Siinä kohtaa ei kauppoja tehdä ees ketsupin ja makaronin osalta, jos huono tuuri käy. Itse kun siihen ei voi vaikuttaa.,
1
No eiköhän kirjoittaja tarkoittanut että mikäli vain terveys sallii. Taidat olla hieman tyhmä, kun et sitäkään omin avuin ymmärtänyt.
Potuttaahan se lumisateessa rämpiminen joskus joo mutta en kyllä erityisemmin nauti huonossa kelissä ajamisestakaan.
Minulla on iso peräkärry polkupyörään, voi käyttää myös ilman pyörää kärrynä, ihan mykavasti kulkee isot paketit.
Tuo sun asenne on kirous ja se että lapsesi saisivat sulta jonkun sairauden tai ton asenteen minkä kanssa vaikea elää.
Autottomuus voi olla asenne kysymys jos ei halua saastuttaa tai jos on joku sairaus joka estää korttia hommaamasta.
Kaikilla on Suomessa ainakin lainojen turvin hommata auto tai kortti. Kaikki eivät vain halua.