Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisitte mun tilanteessa?

Vierailija
16.03.2023 |

- Opintolainaa 32 000e.
- Ulosotossa 18 000e.
- Aloitin juuri opiskelemaan työttömyystuella.
- Tämän hetkiset tulot kuukaudessa hieman alle 1200e. Siitä menee 300e opintolainan korkoa joka 3 kuukausi. Vuokra 600€/kk + vesimaksu (halvempaa ei pk-seudulla ole oikein). Sitten vielä kotivakuutus 13e/kk ja puhelinlasku sekä sähkö, yhteensä 74,90e. Tarvitsen myös bussikorttin se on n. 60e/kk. Minulle jää kuukaudessa n. 200-300e elämiseen.
- Lisäksi käyn viikonloppuisin silloin tällöin töissä, mutta siitä rahasta menee 1/3 ulosottoon.

En enää jaksa elää tämmöistä elämää. Velat eivät vähene. Koko elämänilo on kadonnut. Mitä tehdä vai kärsinkö vain?

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

„Ja tällaisia meidän pitää elättää?“

En ymmärrrä minäkään. Mistä se 32000 euron opintolainavelka tulee jos ei muka ole ammattia? 

Minun mieheni lähti konkurssin jälkeen muualle, kaikki meni (asunto, säästöt, autot) ja muutin hyvin pieneen vuokra-asuntoon 2 lukiolaisen lapsen kanssa. Molemmilla oli minihuone, itse nukuin keittiön sohvalla. Tein tavallisia työpäiviä plus olin viikonloppuisin siivoojana. Lapset tekivät myös viikonlopputöitä ja kesätöitä. Nyt 18 vuotta myöhemmin asun tyytyväisenä vuokrakaksiossa, lapset omillaan, kummallakin ammatti ja kummallakin pieni perhe. Minulla ei ole velkaa, lapsilla on ammatit ja tätänykyä myös asuntolainat, partnereidensa kanssa. Kun eläkeaika tulee, eläkkeeni tulee riittämään minulle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi