Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisitte mun tilanteessa?

Vierailija
16.03.2023 |

- Opintolainaa 32 000e.
- Ulosotossa 18 000e.
- Aloitin juuri opiskelemaan työttömyystuella.
- Tämän hetkiset tulot kuukaudessa hieman alle 1200e. Siitä menee 300e opintolainan korkoa joka 3 kuukausi. Vuokra 600€/kk + vesimaksu (halvempaa ei pk-seudulla ole oikein). Sitten vielä kotivakuutus 13e/kk ja puhelinlasku sekä sähkö, yhteensä 74,90e. Tarvitsen myös bussikorttin se on n. 60e/kk. Minulle jää kuukaudessa n. 200-300e elämiseen.
- Lisäksi käyn viikonloppuisin silloin tällöin töissä, mutta siitä rahasta menee 1/3 ulosottoon.

En enää jaksa elää tämmöistä elämää. Velat eivät vähene. Koko elämänilo on kadonnut. Mitä tehdä vai kärsinkö vain?

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta silti en vaan jotenkin tajua. Ehkä mulla on sitten vaan hyvä resilienssi, mutta kun itse olen hankalissa tilanteissa ollut, niin olen aika rationaalisesti alkanut miettiä ongelmiani ja etsiä sitten niihin ratkaisuja. Rahahan on tuossa vain yksi osa ongelmaa. Toinen on se, ettei pysty elämään nykynormien mukaista elämää, jossa iso asunto, kalliita harrastuksia, matkoja ja jeejee-kulutusta. Totuus on se, ettei kukaan meistä tarvitse mitään niistä. Onnen ja ilon hetkiä löytää myös halvalla: retket linnunlaulun säestämien eväiden kanssa on maailman kivointa, kirjastoissa pääsee ihmisten ilmoille ja keskelle korkeakulttuuria ihan ilmaiseksi, sesongin mukaisen (=halvan) terveellisen ruoan laittamisesta saa todella trendikkään ja mielekkään harrastuksen, jne. Itse olen aikanani asunut 15 neliön kopissa monta vuotta ja olin ihan tyytyväinen pikku majaani. Siksi en tajua. 

Vierailija
42/61 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta silti en vaan jotenkin tajua. Ehkä mulla on sitten vaan hyvä resilienssi, mutta kun itse olen hankalissa tilanteissa ollut, niin olen aika rationaalisesti alkanut miettiä ongelmiani ja etsiä sitten niihin ratkaisuja. Rahahan on tuossa vain yksi osa ongelmaa. Toinen on se, ettei pysty elämään nykynormien mukaista elämää, jossa iso asunto, kalliita harrastuksia, matkoja ja jeejee-kulutusta. Totuus on se, ettei kukaan meistä tarvitse mitään niistä. Onnen ja ilon hetkiä löytää myös halvalla: retket linnunlaulun säestämien eväiden kanssa on maailman kivointa, kirjastoissa pääsee ihmisten ilmoille ja keskelle korkeakulttuuria ihan ilmaiseksi, sesongin mukaisen (=halvan) terveellisen ruoan laittamisesta saa todella trendikkään ja mielekkään harrastuksen, jne. Itse olen aikanani asunut 15 neliön kopissa monta vuotta ja olin ihan tyytyväinen pikku majaani. Siksi en tajua. 

. Pk-seudulla 600€ maksava asunto on halpa. Sen Kela myös hyväksyy ja se meneekin jopa rajan ali

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tappaisin itseni.

Kyllä sekin on mielessä käynyt. Ei tämä elämältä tunnu. Itsehän olen asiani aikoinaan pilannut. -Ap

Sun pitää ajatella tätä väliaikaisena juttuna. Silloin kestää paljon paremmin. Et sinä mitään ole pilannut, nyt vain on hieman vaikeaa kunnes pääset töihin päätoimisesti opintojesi jälkeen.

Mutta harkitse tosiaan tuota opintolainan päästämistä ulosottoon, sen korkoihin menee nyt paljon rahaa.

Vierailija
44/61 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teistä tosiaan 300 € joka KOLMAS kuukausi paljon rahaa? En oikeasti tajua, mitä ap valittaa.

Vierailija
45/61 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästä ulosottoon se laina ja kunhan pääset työelämään voit hakeutua velkajärjestelyyn.

Vierailija
46/61 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

* Varaisin ajan velkaneuvontaan

*Muuttaisin kahden hengen opiskelijasoluasuntoon, josta vuokra enintään 300€/kk (Onnistuu myös Helsingissä, kun tinkii asuinalueesta)

* Hankkisin säännöllisiä työtuloja enintään sen verran mikä verotuksen suhteen on järkevää.  Ottaisin jopa henkilökohtaisen avustan osa-aika tai tuntityön vastaan.

* Hakisin ruokajonosta kassin ja toisen täyttäisin dyykkaamalla roskiksia.

* Liikkuisin riittävästi. Kävelisin, pyöräilisin ja uisin.

* Tekisin ruoat itse. En ostaisi kalliita take a way tuotteita tai eineksiä. Vesipullo ja eväät aina mukana.

Vierailija
47/61 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut aikoinaan ulosotossa 300t. Pääsin velkajärjestelyyn ja nyt voin paljon paremmin.

Vierailija
48/61 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanoisin kotivakuutuksen. Ehkä luopuisin myös bussikortista ja kulkisin bussin sijaan pyörällä tai kävellen mikäli mahdollista. Yrittäisin vähentää sähkön ja puhelimen käyttöä, ehkä siirtyisin prepaid-liittymän käyttäjäksi jos se tulisi halvemmaksi.

Vierailija
49/61 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irtisanoisin kotivakuutuksen. Ehkä luopuisin myös bussikortista ja kulkisin bussin sijaan pyörällä tai kävellen mikäli mahdollista. Yrittäisin vähentää sähkön ja puhelimen käyttöä, ehkä siirtyisin prepaid-liittymän käyttäjäksi jos se tulisi halvemmaksi.

No nyt oli surkeat neuvot.

Vierailija
50/61 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päästä ulosottoon se laina ja kunhan pääset työelämään voit hakeutua velkajärjestelyyn.

Velkajärjestelyyn voi päästä myös ilman, että olisi työelämässä.

Vierailija
51/61 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sinua. 😔 Kyllä kaikki vielä järjestyy

Vierailija
52/61 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teet töitä vain silloin tällöin? Onko mahdollista saada mitään kaupan kassan töitä tms?

Henkisen hyvinvoinnin puolesta neuvoisin esim lainaamaan kirjoja kirjastosta, pääsee aivot hetkeksi pois maailmasta. Tsemppiä!

Vierailija
53/61 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teistä tosiaan 300 € joka KOLMAS kuukausi paljon rahaa? En oikeasti tajua, mitä ap valittaa.

On noilla tuloilla. Kaikki on suhteellista. Varsinkin kun menee vain korkoihin eikä laina lyhene.

Vierailija
54/61 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tappaisin itseni.

Heikot sortuu elon tiellä.

Heikot ei uskalla tehdä itsaria

Vierailija
55/61 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletpas tietämätön tollo. 300€ on paljon pienituloiselle. Se on paljon mullekin vaikka vuosiansio n.37 000€.

Vierailija
56/61 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna yrittäisin rakastua palavasti. Kun on rakkautta, on toivoa ja tahtoa yrittää. Siitä saamillasi voimilla ehkä löydät myös työpaikan.

Vierailija
57/61 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sun eka koulutus on, kun jäätävä määrä opintolainaa viittaa pitkään koulutukseen, mutta kuitenkin opiskelet ja puhut vain töistä, joihin ei tarvitse koulutusta..? Erikoinen tilanne.

Vierailija
58/61 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on koulutuksesi?

Vierailija
59/61 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas uusavuton Persun mukula joka ei osaa mitään

carlos
60/61 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin huijauksen uhriksi, mutta kun näin julkaisun lainasta, jossa kerrottiin, kuinka nainen, jolla on kolme lasta, sai lainaa Mr. Christ Harmony -lainatarjouksesta, hämmästyin. Sain juuri lainani hyväksytyksi 5. syyskuuta 2023 ja sain lainani 6. syyskuuta 2023. Jos olet talouskriisissä, älä epäröi ottaa yhteyttä tähän yksityiseen lainanantajaan, joka myöntää lainaa 2 % korolla kaikkialla maailmassa . Hanki laillinen lainasi Mr. Christ -lainatarjouksesta ja lopeta ajan tuhlaaminen väärennettyjen lainanantajien kanssa. Ota nyt yhteyttä sähköpostitse: christharmonyloanfund@gmail.com

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi