Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisitte mun tilanteessa?

Vierailija
16.03.2023 |

- Opintolainaa 32 000e.
- Ulosotossa 18 000e.
- Aloitin juuri opiskelemaan työttömyystuella.
- Tämän hetkiset tulot kuukaudessa hieman alle 1200e. Siitä menee 300e opintolainan korkoa joka 3 kuukausi. Vuokra 600€/kk + vesimaksu (halvempaa ei pk-seudulla ole oikein). Sitten vielä kotivakuutus 13e/kk ja puhelinlasku sekä sähkö, yhteensä 74,90e. Tarvitsen myös bussikorttin se on n. 60e/kk. Minulle jää kuukaudessa n. 200-300e elämiseen.
- Lisäksi käyn viikonloppuisin silloin tällöin töissä, mutta siitä rahasta menee 1/3 ulosottoon.

En enää jaksa elää tämmöistä elämää. Velat eivät vähene. Koko elämänilo on kadonnut. Mitä tehdä vai kärsinkö vain?

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

😔

Vierailija
2/61 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tappaisin itseni.

Kyllä sekin on mielessä käynyt. Ei tämä elämältä tunnu. Itsehän olen asiani aikoinaan pilannut. -Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkisin töitä vaikka mistä, maksaisin lainan mahdollisimman nopeasti pois ja alkaisin vasta sitten opiskella uudestaan.

Vierailija
4/61 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankkisin töitä vaikka mistä, maksaisin lainan mahdollisimman nopeasti pois ja alkaisin vasta sitten opiskella uudestaan.

Yritetty sitäkin, en vain ole mitään työtä saanut vaikka olen hakenut. Kaikki työ mihin ei tarvitse koulutusta on kaukana, julkisilla ei pääse vaan pitäisi olla auto. Autoa ei ole varaa pitää, kortti on kylläkin. Viimeksikin olin saamassa yhden työpaikan, mutta sekin jäi siihen ettei ole autoa. -Ap

Vierailija
5/61 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.kela.fi/korkoavustus

itseasiassa tästä luin täältä varmaan eilen. Varmaan noilla tuloilla onnistuisi ja ainakin jäisi edes se vähä käytettäväksi.

Vierailija
6/61 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin yhteyttä velkaneuvontaan. Luultavammin kehottavat päästämään opintolainan ulosottoon jonka jälkeen tilannetta katsotaan uudestaan.

Vierailija
7/61 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itseasiassa tästä luin täältä varmaan eilen. Varmaan noilla tuloilla onnistuisi ja ainakin jäisi edes se vähä käytettäväksi.

Hain sitä jo, mutta sen saa 2 kertaa vuodessa. Kesäkuussa ja joulukuussa. Ei auta samantien elämääni.

Vierailija
8/61 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hain sitä jo, mutta sen saa 2 kertaa vuodessa. Kesäkuussa ja joulukuussa. Ei auta samantien elämääni.

-Ap siis

Vierailija
9/61 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tappaisin itseni.

Heikot sortuu elon tiellä.

Vierailija
10/61 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä. Miten sitten pystyt opiskelemaan? Tuossa

Yritetty sitäkin, en vain ole mitään työtä saanut vaikka olen hakenut. Kaikki työ mihin ei tarvitse koulutusta on kaukana, julkisilla ei pääse vaan pitäisi olla auto. Autoa ei ole varaa pitää, kortti on kylläkin. Viimeksikin olin saamassa yhden työpaikan, mutta sekin jäi siihen ettei ole autoa. -Ap

En ymmärrä. Miten sitten pystyt opiskelemaan? Tuossa tapauksessa muuttaisin. Jotain töitä saa kyllä. Itse menisin sinun sijassasi siivoamaan, kaupan kassalle, ihan minne vaan mistä saisin tilille palkkaa joka kuukausi.

Vierailija
11/61 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle käynyt samoin. Käsittämätöntä vaatia autoa. Eikö töitä haeta juuri siksi että olisi varaa autoon.

Vierailija
12/61 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä. Miten sitten pystyt opiskelemaan? Tuossa tapauksessa muuttaisin. Jotain töitä saa kyllä. Itse menisin sinun sijassasi siivoamaan, kaupan kassalle, ihan minne vaan mistä saisin tilille palkkaa joka kuukausi.

Kuinka paljon ymmärrät köyhyydestä? Eihän aplla ole varaa muuttaa tuossatilanteessa. Luoja miten typerää sakkia täällä.

Vierailija
13/61 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tt-tukea?

Vierailija
14/61 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole opintotuella, joten selvitäpä oikeutesi toimeentulotukeen.

Jos tukea ei jokaiselle kuukaudelle jäisikään maksuun, niin niiltä kuukausilta voi jäädä, jos on useampi lasku (sähkö, kotivakuutus) samalle kuukaudelle. Tukea ei tarvitse jäädä maksuun kuin 0,01 euroa, niin saat maksusitoumuksen apteekkiin.

Vierailija
15/61 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon ymmärrät köyhyydestä? Eihän aplla ole varaa muuttaa tuossatilanteessa. Luoja miten typerää sakkia täällä.

Kuinka paljon sinä ymmärrät hyvinvointiyhteiskunnasta? Joku roti siinäkin, mitä muiden pitää yksilön hyväksi tehdä. Etätöitäkin voi löytää nykyään, vaikka puhelinmyyntiä jos ei muuta.

Ja mä sentään äänestän vasemmalle.

Vierailija
16/61 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole opintotuella, joten selvitäpä oikeutesi toimeentulotukeen.

Jos tukea ei jokaiselle kuukaudelle jäisikään maksuun, niin niiltä kuukausilta voi jäädä, jos on useampi lasku (sähkö, kotivakuutus) samalle kuukaudelle. Tukea ei tarvitse jäädä maksuun kuin 0,01 euroa, niin saat maksusitoumuksen apteekkiin.

Saan sitä jo. Ei toimeentulotuessa huomioida näitä. Kysytty jo. -Ap

Vierailija
17/61 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että opiskelet. Mä opiskelisin kans varmaan insinööriksi, kesto noin 4 vuotta, mutta kaikki tuntemani insinööriopiskelijat on tehneet vähän parempipalkkaisia alansa töitä jo 2 v päästä. Nyt taitaa olla just yhteishautkin, jos ei arvosanat riitä niin korota kiitä tämä vuosi. Amis 5/5 tai yo-todistus 5 hyvää arvosanaa. Onneksi sulla ei ilmeisesti ole lapsia jotka kärsisivät köyhyydestä.

Vierailija
18/61 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tällaisia meidän pitää elättää?

Vierailija
19/61 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi mun kaveri erosi hyvätuloisestamiehestään ja jäi asumaan järjettömän kalliiseen vuokra-asuntoon, koska ei "varmasti löytäisi muuta." Sen sijaan että olisi mennyt töihin, alkoi opiskella jotain huuhaata kalliissa opistossa. Poltti sitten siinä kaikki exältään saamansa rahat ja parin vuoden päästä joutui masentuneena muuttamaan lapsineen vanhempiensa luo.

Vierailija
20/61 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että opiskelet. Mä opiskelisin kans varmaan insinööriksi, kesto noin 4 vuotta, mutta kaikki tuntemani insinööriopiskelijat on tehneet vähän parempipalkkaisia alansa töitä jo 2 v päästä. Nyt taitaa olla just yhteishautkin, jos ei arvosanat riitä niin korota kiitä tämä vuosi. Amis 5/5 tai yo-todistus 5 hyvää arvosanaa. Onneksi sulla ei ilmeisesti ole lapsia jotka kärsisivät köyhyydestä.

Kaikista ei ole insinööriksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän