Oletko varautunut seuraavaan lamaan? Miten?
Kommentit (12)
No en erityisemmin mitenkään.
Olen muuten vain elänyt tämän 2023 niin että en osta mitään turhaa. Ja aion jatkaa ensivuonnakin näin.
Palkasta jäänyt ihan hyvin säästöön pahan päivän varalle.
Ei siihen voi sen kummemmin varautua. Puskurit ovat kunnossa myös nousukaudella. Yksilötasolla voi mennä lujaa, vaikka maailma ponnistelisi lamassa.
Sain just vakityöpaikan, ei ole lamasta tietoakaan.
Meidän työpaikalla kova pula työntekijöistä.
Lainat on melkein maksettu loppuun. Olen tehnyt ylimääräisiä lyhennyksiä sijoittamisen sijaan, paljon parempi tuotto näillä koroilla. Jos lama näkyy omalla kohdalla vaikkapa irtisanomisina niin ei paha taloustilanne kun ei lainoja.
Olen yrittänyt olla säästeliäs ja myynyt turhaa tavaraa pois mutta en oikeastaan laman takia vaan ihan muuten vaan.
Hoitoalalta ei työt lopu vaikka tulisikin lama.
Pidän rahaa valmiina halpoja osakeostoja varten.
Kaikki ylimääräinen raha muutettu bitcoiniksi. Fiat raha jos kaatuu. Niin oma talous pystyy kunnossa. Ja toivottavasti kaavaa myös arvon nousun aikana.
Yritän säästää. Ajattelun varalta lähteä lukemaan uuden ammatin..
Ei voi oikein mitenkään valmistautua kun ei hyvinäkään aikoina ole päässyt tuhlailemaan. Ollaan muutettu yhteen mutta nyt huomaan elättäväni miestä, joka kyllä hakee kovasti töitä. Tuntuu raskaalta. Jo pari vuotta sitten suunniteltiin tulevaisuutta johon littyi kaunis koti ja ehkä pari pikkuista. Ei nyt oikein näytä siltä.
Hernekeittoa 200 purkkia ja vessapaperia 800 rullaa.